חדשות היום

מעבר מחשיבה ברמת המוצר, לחשיבה ברמת הפלטפורמה. ראיון עם ג’אן פאולו באסי- מנכ”ל עולמי של סולידוורקס ועם אוליבייה ריבה- סגן נשיא תחום הייטק בדאסו סיסטמס

רנסנס מודל 2020

לפני מספר חודשים הגיעו לישראל בכירי דאסו סיסטמס על מנת להציג את החידושים האחרונים ולשרטט קווי מתאר של החזון שלהם לשנה הקרובה. היה מרתק לראיין את ג’אן פאולו באסי (Gian Paolo Bassi), מנכ”ל עולמי של SOLIDWORKS, שכמובן סיפר על החידושים הרבים שהוטמעו בגרסה החדשה של התוכנה, אך הרבה מעבר לכך – הוא סיפק ראייה רחבה כוללת על העולם הטכנולוגי וכיצד SOLIDWORKS משתלבת בו. באסי הדגיש, שעבור דאסו סיסטמס, תוכנת SOLIDWORKS 2020 כבר לא מתמקדת רק במוצר, אלא מתפתחת לכדי חשיבה על פלטפורמה אחת כוללת שמקיפה ומשתפת מידע. באסי מאמין שהפלטפורמה הזו, היא חלק ממשהו גדול מאד שקורה בימים אלה בעולם הטכנולוגי, מעין תקופת זוהר או אפילו רנסנס תעשייתי, כפי שאוהבים לכנות אותה בדאסו סיסטמס. מה הכוונה בדיוק? “בהיבטים של מחזור חיי המוצר, הרי שאנו מרחיבים את היריעה לא רק לתחומי תכנון וייצור, אלא תומכים בכל המחזור החל בשלב הקונספטואלי הראשוני, דרך השימוש במוצר וכלה במחזור שלו. מעתה, קיימת תמיכה בכלל הדיסציפלינות שבארגון. בהיבטים של מידע, אנו כבר לא עוסקים במסמכים, אלא מספקים מידע מלא על תהליכי הארגון. גם שיתוף הפעולה כבר אינו רק ורטיקלי, אלא מורחב לפנים-ארגוני וחוץ-ארגוני”. באסי כמובן מאמין גדול בפלטפורמה הזו, ובסיכויי הצלחתה: “הצלחתה של אסטרטגיה המבוססת על פלטפורמה, נקבעת על ידי שלושה גורמים: ראשית, חיבור – כלומר, עד כמה יכולים משתמשים שונים להתחבר לפלטפורמה בקלות ולחלוק עימה מידע. שנית, משיכה – עד כמה הפלטפורמה מסוגלת למשוך אליה משתמשים, יצרנים או צרכנים. וגורם שלישי, זרימה – עד כמה הפלטפורמה מטפחת את ההחלפה והשותפות, יצירת יכולת פעולה הדדית עם האפשרות למעקב, דבר החיוני לחדשנות”.

מאות שיפורים ועדכונים

העובדה ש-SOLIDWORKS עוברת טרנספורמציה שהופכת אותה לפלטפורמה של ממש, היא הגיונית, אם לוקחים בחשבון את העובדה שמוצרי דאסו סיסטמס כולם מבוססים כיום על 3DEXPERIENCE, בפני עצמה פלטפורמה רחבה ומתקדמת שמסייעת להאיץ את תהליך פיתוח המוצר עבור מיליוני משתמשים ברחבי העולם, שכן ל-SOLIDWORKS יש כעת למעלה מ-6 מיליון משתמשים, בתוספת 310 אלף חברות שעושות בה שימוש. באסי סיפר שצוות המחקר והפיתוח של דאסו סיסטמס בנה אתSOLIDWORKS 2020 בתגובה לאלפי בקשות לשיפור ועדכון מצד קהילת SOLIDWORKS העולמית. SOLIDWORKS 2020 מכילה מאות שיפורים ועדכונים. למשל: מצב עבודה חדש המאפשר עבודה מהירה יותר עם שרטוטי הרכבות גדולות; יכולת חדשה המאפשרת למשתמשים להציג את אותו החלק בתנאים שונים באותה הרכבה. לדוגמא- הצגה של קפיץ כאשר הוא מכווץ או באורך מלא באותה הרכבה. שיפורים ב-SOLIDWORKS PDM: מחבר החשמל של SOLIDWORKS ומחבר SOLIDWORKS PCB החדש מאפשרים תכנון אלקטרוני מלא וניהול נתונים, כולל אחסון מאובטח וגרסאות של כל נתוני המשתמש תוך שיתוף פעולה הדוק יותר בין צוותי ECAD ו-MCAD. “אנחנו לא רק מביאים יכולות חדשות עוצמתיות לתוכנת SOLIDWORKS שכולם מכירים ואוהבים, אלא מרחיבים אותה לענן דרך פלטפורמת 3DEXPERIENCE, פלטפורמת החוויה הדיגיטלית ההוליסטית היחידה בעולם. בנינו גשר לפורטפוליו מבוסס הפלטפורמה שלנו המאפשר למשתמשים שלנו לנצל את היתרונות הטמונים בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE”, אמר באסי. “הפיתוחים הללו מציידים את הארגונים השונים בסביבת עבודה וביישומים הדרושים על מנת לאמץ בכל הכוח את הרנסנס התעשייתי ואת הערכים עליהם הוא מושתת בין אם מדובר בהמצאות, חדשנות, שיתוף פעולה או ייצור מתקדם”.

ישראל – צומת דרכים מרכזית לחדשנות

SOLIDWORKS מהווה כלי עזר חשוב עבור אלפי חברות רבות בעולם, רבות מהן חברות הייטק ובייחוד עבור חברות סטארט-אפ, שכן היא מסייעת ליעל את הליך התכנון והפיתוח, זאת באמצעות פי’צרים חדשניים וחסכון בזמן.. לא פחות מ-3000 חברות סטארט-אפ ו-315 חממות טכנולוגיות ברחבי העולם עושות שימוש במוצרי SOLIDWORKS. זה לא מקרי שאנשי דאסו “מרחרחים” בכל עת במדינות היי-טק מובילות – בדומה לחברות טכנולוגיה ענקיות גדולות, מחפשת דאסו בכל העולם היכן להשקיע, ובמילים אחרות, בודקת איזה חברות כדאי לרכוש על מנת לקדם טכנולוגיה כזו או אחרת. בשנים האחרונות, כמות הרכישות של דאסו סיסטמס מרשימה. רק ב-2019 שטרם הסתיימה, נרכשו ברחבי העולם מספר חברות, בתחומים שונים: ARGOSIM, חברת סטארט-אפ צרפתית העוסקת בהנדסה של מודלים, IQMS, יצרנית תוכנת ERP אמריקנית, ו-Medidata Solutions, יצרנית אמריקנית בתחום ה- Health-tech.

ישראל שמכונה לעיתים גם Start-Up Nation מהווה כמובן שוק חשוב ביותר עבור דאסו סיסטמס. שיתופי הפעולה המסחריים והאקדמיים כאן הם מרשימים וחשובים ביותר עבור החברה. רצינו לשמוע על כך מאוליבייה ריבה (Olivier Ribet), סגן נשיא לתחום היי-טק בחברת דאסו סיסטמס. “שנה אחר שנה מייצרות האקדמיות בישראל כוח אדם איכותי מאד. ישראל מהווה Hub of Innovation או צומת דרכים מרכזית לתחומי חדשנות” מספר לי ריבה, שכבר לא ממש זוכר את מספר הפעמים שהוא ביקר בארצנו, ותמיד הוא נהנה ומפיק מביקוריו תועלת רבה, “אמנם, נכון לעכשיו, שוויץ נמצאת במקום הראשון בעולם בחדשנות לפי קריטריונים רבים ושונים (מספר חברות סטארט-אפ ביחס לאוכלוסייה, מספר פטנטים, בתי ספר מתקדמים וכו’), אך ברור לגמרי שישראל נמצאת תמיד בחזית החדשנות, ולמעשה, היא ברשימת חמש המדינות המתקדמות והחדשניות ביותר בעולם. מה שמעניין, מרשים וייחודי בישראל ביחס לעולם, הוא שלא תמצאו בישראל רק תחום אחד של התמחות, אלא מגוון רחב של תחומים ודיסציפלינות כגון מדיקל, מדעי החיים, אלקטרוניקה צרכנית וכו’.

משתמשי SOLIDWORKS ומוצרי דאסו סיטמס בישראל מפיקים ומתכננים באמצעות הכלים העומדים לרשותם מגוון רחב של מוצרים מרשימים כגון רכב ממוגן מתקדם, רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים, שעון ומוצרים אחרים. הדרישות והרמה המקצועית בישראל גבוהות מאד, לכן פגישות בישראל עם חברות ולקוחות פוטנציאלים חשובות מאד עבורנו, כי הן מסייעות לנו להבין וללמוד כיצד לפתח את מוצרינו וכיצד ייראו או צריכים להיראות המוצרים, בעוד חמש או עשר שנים קדימה”.

לסיכום, אני סקרן לדעת, מה התחום הבא שבו תשקיע דאסו סיסמס? ריבה לא מעוניין לפרט, רק ציין בפני שדאסו סיסטמס רואה בבנייה (Construction) – עם דגש על בנייה חכמה, מהירה, יעילה, וירוקה, תחום צומח (ופוטנציאל להשקעה?) וחשוב לשנים הקרובות.


 

מאת: חנן בר-און

תגובות סגורות