אבטחת סייבר – ראיון עם חגי כץ, סמנכ”ל לקוחות אסטרטגיים, אלוט

שוק אבטחת הסייבר ממשיך לצמוח כתמונת ראי למודעות ההולכת וגדלה של הצרכנים לסכנות הרבות הקיימות ברשת.

חברת אלוט, ספקית מובילה של פתרונות ניתוח רשת ואבטחה חדשניים לספקיות שירות וחברות ברחבי העולם, הנסחרת בנאסד”ק ובת”א, נחשבת למובילה עולמית במתן שירות אבטחת מידע לצרכן הסופי עבור ספקיות תקשורת בעולם. באמצעות פלטפורמת Allot Secure, מתאפשר לראשונה למפעילות תקשורת להציע למשתמשיהן שירות אבטחה לאיתור ומניעה של מתקפות סייבר כבר בשלב הרשת, וקודם לפגיעה אפשרית במנויים.

פנינו לחגי כץ, סמנכ”ל לקוחות אסטרטגיים באבטחת סייבר באלוט, וביקשנו להבין באמצעותו כיצד פתרון האבטחה החדשני עובד, עד כמה הוא קריטי עבור מפעילות סלולריות בזמן בו איומי הסייבר מאיימים על משתמשי הסלולר, והאם מדובר במנוע צמיחה שימצב את אלוט כפתרון חובה בעיני מנויי הסלולר בעולם שיעדיפו אותו על פני פתרונות אחרים שניתן להוריד בחנויות האפליקציה.

“אנו מספקים פתרון אבטחה מאוחד וייחודי לספקיות תקשורת ברחבי העולם אשר מהווה בעבורן מנוע צמיחה. השירות מבוסס הרשת הינו נוח לתפעול ובזכותו ספקיות תקשורת מחזקות את הקשר שלהן עם לקוחותיהן, מגדילות את ה-ARPU שלהן, ותומכות בחיזוק המותג”.

מהן הסכנות אליהן משתמשי הסלולר חשופים כיום?

“משתמשי הסלולר חשופים למגוון רחב של איומים מתפתחים אשר לרוב הם כלל אינם מודעים להם. בתקופה זו, איום סייבר חדש מתפתח כל 6 שניות. לצד המתקפות אשר יותר מוכרות לציבור הרחב כמו מתקפות באמצעות קבצים המצורפים למיילים, אשר מהווים כ-66% מכלל תוכנות הנוזקה אנו רואים זינוק של 190% בתקיפות ברשתות החברתיות שם גם נמצאים ילדינו אשר חשופים להתקפות ולכוונות זדוניות. בין כלל הסכנות אשר המשתמשים הסלולריים חשופים אליהם, ניתן למנות; וירוסים ותוכנות נוזקה אשר גורמות לתקלות במכשירים הניידים, התקפות פישינג אשר נועדו לגנוב את המידע הפיננסי הרגיש של המשתמשים, התקפות adware אשר גונבות את המידע הפרטי של המשתמשים באמצעות פרסומות לא ראויות אשר מובילות לתוכן בעייתי וגורמות לאי נוחות, התקפות כופר ועוד. המשתמשים חשופים לסכנות אלו מכלל המכשירים אשר מחוברים לרשת הסלולרית”.

תמונה 1: הצעת הערך של Allot NetworkSecure
קרדיט: אלוט

עד כמה אבטחה ברמת הרשת משתלבת בחובה לשמירה על בפרטיות המשתמש?

“פתרונות אבטחת סייבר מבוססי רשת עומדים בחוקי הפרטיות הנוקשים ביותר (GDPR) ואינם מהווים כל איום למשתמש. המידע על המשתמשים מאובטח בפרטיות ונשמר על ידי ספקיות התקשורת בצורה מוצפנת ובאופן כזה אשר ניתן למחוק אותו. באופן זה, פתרון האבטחה שומר על המשמשים ואינו מהווה איום לפרטיותם”.

עד כמה גדלה המודעות בקרב מפעילות סלולריות ברחבי העולם לצורך באספקת שירות אבטחת סייבר למשתמשיהן?

“ספקיות התקשורת מתחילות להבין כי שירות אבטחה ברמת הרשת הופך לשירות בסיסי אותו הן חייבות לספק לצרכנים בשוק הרחב. אנו רואים כי ספקיות תקשורת מתחילות לדרוש פתרונות אבטחה מבוססי רשת, כלומר פתרונות אשר ‘נמצאים’ בתוך הרשת של ספק התקשורת ואינם דורשים התקנה של אפליקציות במכשירים השונים. כמו כן, אנו רואים כי הגנה הורית הינה אלמנט מרכזי ומבוקש בשירות אותו הם מעוניינים לספק ללקוחותיהם”.

תמונה 2: אפליקציית Vodafone
Secure Net לשירות אלוט קרדיט: אל

האם לקוח הסלולר רואה במפעילה הסלולרית כתובת לפתרון בעיית האבטחה או שהוא מעדיף עצמאות בבחירת הפתרון?

“משתמשי הקצה רואים במפעילות הסלולריות כמועמדות ראויות לספק הגנה מפני התקפות סייבר. הם תופשים את המפעילות בתור הסמכות בתחום זה. בסקר אשר ערכה אלוט ביותר מ-2000 משתמשים סלולריים ברחבי העולם, יותר מ-60% אמרו כי הם מעדיפים לצרוך שירות אבטחת סייבר מספקית השירות. הצרכנים כיום מעדיפים להיות מוגנים ושקטים ולהתעסק כמה שפחות עם שירות האבטחה. אנו מאפשרים לספקיות התקשורת לספק את השירות הזה ללקוחותיהן”.

מהו הפתרון האחוד שאלוט מספקת ומה מייחד אותו?

“אנו מספקים פתרונות שספקיות תקשורת יכולות להציע למשתמשים הסלולריים והביתיים שלהן על מנת להגן עליהם כאשר הם משתמשים במכשירים המחוברים לאינטרנט. הפתרונות שלנו משתלבים עם הרשת הסלולרית, הרשת הביתית והראוטרים הביתיים ואם נדרש הדבר, אנו מספקים השלמות לשירות זה באמצעות אפליקציות. כמו כן, השירות שלנו מספק סינון לתכנים ושליטה הורית.

“בנוסף לשירות אבטחת סייבר מן השורה הראשונה אותו אנו מספקים, השירות של אלוט הינו ייחודי בשוק. ראשית, בהשוואה לפתרונות אבטחה הממוקמים בנקודות קצה ומגיבים רק כאשר האיום כבר נמצא במכשיר, מה שמייחד את הפתרון של אלוט הינו שהצרכן אינו צריך להוריד להתקין או לעדכן את השירות. באופן זה, הפתרון שלנו הרבה יותר נוח לשימוש ולמכירה. נקודה נוספת אשר מייחדת את פתרון האבטחה כשירות של אלוט לצרכנים פרטיים ולעסקים קטנים הינו שאין עלות התחלתית להתקנת השירות מצד ספקיות התקשורת.

“מעבר לכך, יתרון נוסף שיש ל- Allot Secure הינו שבזכות העובדה שהשירות נמצא על הרשת ספקית התקשורת מקבלת אפשרות לעדכן את משתמש הקצה בכל פעם שאיום נחסם על ידי הודעות ממותגות מטעם החברה. את ההכנסות החודשיות מן השירות, אלוט חולקת עם ספקית השירות על בסיס של הכנסות חוזרות אשר תורמות הן לספקית והן לאלוט על בסיס הצלחת השירות”.

מה הערך של הפתרון של אלוט למשתמש הקצה – צרכן פרטי או עסק קטן ובינוני?

“קודם כל, פתרון האבטחה כשירות של אלוט מאפשר למשתמשים שקט נפשי. בנוסף אנו מספקים להורים את היכולות לשלוט על סוג התוכן ועל העיתוי בו הלקוחות צורכים את התוכן. באופן זה הורים יכולים לפקח על התכנים שילדיהם צופים בהם ולהיות שקטים כי הם מוגנים מפני תכנים פוגעניים”.

מהו המודל העסקי לאימוץ פתרונות האבטחה של אלוט ברשתות סלולריות?

“אנו מספקים לספקיות תקשורת מודל עסקי ייחודי אשר אינו מצריך מהן עלויות חומרה או תוכנה נוספות. במודל העסקי הזה אנו מתחלקים בהכנסות החוזרות על בסיס חודשי של המשתמשים בשירות ובאופן זה יוצרים שותפות אינטרסים מתמשכת עם החברות איתן אנו עובדים”.

איזה סכום מוכן כיום משתמש קצה סלולרי לשלם ברמה חודשית כדי לזכות באבטחה מספקית השירות שלו?

“בהתחשב בגורמים רבים ביניהם רמת האבטחה ומיקום השירות, משתמשי הקצה מוכנים לשלם תוספת של 5%-10% מהתשלום החודשי על שירותי אבטחה”.

האם תוכל לתת דוגמה לסיפור הצלחה של אלוט במניעת פרצה ברשת, הונאה, גניבת זהויות?

“אלוט מגינה על יותר מ-23 מיליון משתמשים סלולריים באירופה לבדה, על בסיס יומיומי מפני עשרות מיליונים של התקפות סייבר. הלקוחות שלנו כוללים את Vodafone איטליה, ספרד, בריטניה, גרמניה, טורקיה, יוון, רומניה, ופורטוגל. לאלו מצטרפים גם Hutchison Drei באוסטריה ושתי עסקאות אשר נוספו לאחרונה עם Altice MEO בפורטוגל וקבוצת תקשורת במרכז ובמזרח אירופה.

“הפתרון שלנו בולם כל יום אלפי התקפות סייבר ברחבי העולם ומגן על מיליוני משתמשים. מפאת הרגישויות הברורות, לא אנקוב בשמות אולם אומר שאנו עובדים מאוד קשה ומסביב לשעון על מנת שנוכל לאפשר ללקוחות לדעת כי הם מוגנים מפני התקפות סייבר”.

מה מספקת כיום אלוט למפעילים הסלולריים כדי לעודד אימוץ ומכירה מהירה יותר של השירות בקרב משתמשיהם?

“בנוסף לפתרון אבטחת הסייבר, אנו מספקים ללקוחות איתן אנו מתקשרים גם שירותי ייעוץ, שיווק, ואנליזה, במטרה להגביר את אימוץ השירות אצל המשתמשים הסלולריים ובכך להעלות את אחוזי החדירה של השירות ברשת. אנו תומכים בספקיות התקשורת בפעילותם בשווקי היעד ובניתוח האיומים ברשתות אותן הם מפעילים”.

תמונה 3: חגי כץ, סמנכ”ל לקוחות
אסטרטגיים באבטחת סייבר באלוט.
קרדיט: אלוט


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות