חדשות היום

חברת Microchip מכריזה על השקת בקר מוטמע ומשדר Ethernet מבוסס COTS עמידים לקרינה הראשונים בתעשייה להיות מוסמכים לשימוש בחלל

מכשירים עמידים לקרינה מאפשרים קישוריות Ethernet נרחבת ליישומי חלל

 – השימוש ב- Ethernet בכלי טיסה בחלל הופך ליותר ויותר נפוץ כדי לאפשר מהירות תקשורת קווית, לתמוך בקצב נתונים גבוה יותר, ולהקל על יכולת פעולה הדדית בין לוויינים לכלי טיסה אחרים בחלל. בעוד שהשימוש ב- Ethernet ביישומי חלל ממשיך להתרחב, חברת Microchip Technology Inc. (סימנה בנאסד”ק: MCHP) הכריזה היום על משדר ה- Ethernet הראשון בתעשייה המוסמך לשימוש בחלל – זהו מכשיר עמיד לקרינה המבוסס על פתרון רכיבי מדף (COTS) שמשמש רבות תעשיות אחרות, המציע כעת ביצועים אמינים ליישומים החל מכלי שיגור ועד למערכי לוויינים ותחנות חלל.

בנוסף למשדר ה- Ethernet העמיד לקרינה VSC8541RT (VSC8541RT radiation-tolerant Ethernet transceiver sampling) החדש מבית Microchip, החברה קיבלה את האישורים הסופיים למיקרו-בקר העמיד לקרינה החדש ERT8X3SAM (SAM3X8ERT radiation-tolerant microcontroller) יחד עם מעבד הליבה העדכני שלו Arm® Cortex®-M3 ובקר Ethernet מוטמע. עיצובים אלו נועדו לתמוך בדרישה הקיימת בתעשיית החלל למכשירים העמידים לקרינה המיוצרים בנפרד או משולבים יחד.

שני המכשירים הם חלקים מבוססי COTS עם רמות אפיון משופרות של ביצועי קרינה וזרימת איכות באמינות גבוהה, הזמינים במארזי פלסטיק וקרמיקה. הם חולקים את אותה חלוקת pin-out, ומאפשרים למתכננים להתחיל בהטמעת מכשירי COTS לפני שהם מתקדמים לרכיבים מותאמי חלל. אפשרות זו מפחיתה משמעותית את זמן ועלות הפיתוח.

בוב ומפולה (Bob Vampola), סמנכ”ל שותף בקבוצת תעופת החלל וההגנה של חברת Microchip, אמר כי “כחברה הראשונה שסיפקה משדר עמיד לקרינה ומיקרו-בקר עמיד לקרינה משופר לשוק ה- Ethernet באמינות גבוהה הגדל במהירות, חברת Microchip ממשיכה לתמוך בהתפתחויות של תעשיית החלל ובפיתוח פתרונות מוסמכים ומוכחים”. הוא הוסיף עוד כי “יכולת העיבוד מבוססת COTS התואמת לדרישות הפעולה בחלל מבית Microchip, מספקת את הביצועים המתאימים ואת רמת ההסמכה המתאימה כדי לתת מענה לדרישות המתפתחות החל ממערכי לוויינים הסובבים את כדור הארץ (Low-Earth Orbit constellations) וכלה במשימות במעמקי החלל.

מכשירים אחרונים אלו נמנים עם החבילה הרחבה שחברת Microchip מציעה, הכוללת רכיבי מיקרו-אלקטרוניקה עמידים לקרינה מבוססי COTS התומכים בקישוריות Ethernet המשמשת בפלטפורמות לוויין, payloads לבקרת נתונים וחיישנים, תקשורת מסוף מרחוק, רשתות רכבי חלל, וקישוריות מודול בתחנות חלל.

משדר VSC8541RT הוא Gigabit Ethernet copper PHY בעל פורט יחיד עם ממשקי GMII, RGMII, MII ו- RMII. ביצועי הקרינה אומתו ותועדו בדיווח מפורט. VSC8541RT הוא latch-up העמיד עד ל- 78 Mev; ה- TID נבדק עד ל- 100 Krad. לצד אותם מארזים עמידים לקרינה, עם ביצועי bitrate מוגבלי 100 MB, ה- VSC8540RT זמין גם בגרסאות מוסמכות עשויות פלסטיק וקרמיקה, המספקות יכולת ביצועים ומדרגיות עלות למשימות ממוקדות.

ה- MCU העמיד לקרינה SAM3X8ERT מוטמע על גבי מערכת על שבב (SoC) עם מעבד הליבה Arm® Cortex®-M3 שנמצא בשימוש נרחב, ומספק יתרונות 100 DMIPS מאותה מערכת אקולוגית כמו זו של הגרסה התעשייתית. SAM3X8ERT תורם למגמת אינטגרציית מערכת ומאפשר להוביל את תעשיית החלל לעבר טכנולוגיות מתקדמות יותר. מיקרו-בקר זה מטמיע עד 512 Kbytes Dual Bank Flash, 100 Kbytes SRAM, ADC & DAC ובקר CAN כפול, בנוסף ליכולת ה- Ethernet.

מכשירים חדשים אלה משלימים את חבילת פתרונות חומר עיבוד עמידה לקרינה ו- radiation-hardened מבית Microchip. אותם כלי הפיתוח שותפים לכל הסדרות SAMV71Q21RT Arm® M7 MCU up 600DMIPS ו- ATmegaS128/64M1 8-bit MCU.

כלי פיתוח

כדי לתמוך בתהליך העיצוב ולהאיץ את זמן השוק, המפתחים יכולים להשתמש בערכה המסחרית Arduino Due עבור SAM3X8ERT יחד עם לוחות הערכה VSC8541EV עבור VSC8541RT. מכשיר ה- SAM3X8ERT נתמך על ידי סביבת הפיתוח המשולבת Atmel Studio Integrated Development Environment למטרות פיתוח, פתרון בעיות וספריות תוכנה.

זמינות

ה- VSC8541RT במארז פלסטיק או קרמיקה נדגם כעת, ומכשירי ה- SAM3X8ERT המוסמכים זמינים כיום בכמויות ייצור. ה- SAM3X8ERT מגיע באב-טיפוס קרמי המותאם לדרישות החלל ובמארזי פלסטיק בעלי אמינות גבוהה. ה- VSC8541RT מגיע באב-טיפוס קרמי המותאם לדרישות החלל ובמארזי פלסטיק בעלי אמינות גבוהה. אלה נעים בין מארזי QFP144 עבור SAM3X8ERT ועד מארזי CQFP68 עבור VSC854xRT.

את מלוא נתוני המוצרים ניתן למצוא באתר בכתובת www.microchip.com.

 

Microchip Technology Israel

Phone- 972-9-744-7705

Mobile- 972-54-775-5762

Michael.goldstein@microchip.com

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות