עיריית תל אביב- יפו: האקתון הקורונה הבין-לאומי הראשון יוצא לדרך מציאת פתרונות להתמודדות עם אתגרים הקשורים לוירוס הקורונה

עיריית תל אביב- יפו: האקתון הקורונה הבין-לאומי הראשון יוצא לדרך מציאת פתרונות להתמודדות עם אתגרים הקשורים לוירוס הקורונה: עסקים, חוסן חברתי ושיתוף הציבור בשמירה על הסדר הציבורי

עיריית תל אביב- יפו והרשת הגלובלית של ערי החוסן (GRCN) יקיימו היום (ראשון, 5.4.2020) למשך 72 שעות- עד יום שלישי (7.4.2020) האקתון ווירטואלי בין-לאומי ראשון מסוגו בעולם להתמודדות עם אתגרים הקשורים לווירוס הקורונה בערים ברחבי העולם.

משבר מגפת הקורונה מציב בפני העולם אתגרים חדשים ולא פשוטים, המעמידים את חוסנה של החברה באתגרים שונים ויכולתם של פרטים, קהילות, מוסדות ומערכות לשרוד, להסתגל ולצמוח עומדת למבחן.

עיריית תל אביב- יפו וה- GRCN מיסודה של קרן רוקפלר מזמינות את התושבים לקחת חלק בהאקתון ווירטואלי בין-לאומי, אשר במסגרתו יוכלו יחידים וקבוצות להציע רעיונות ולפתח פתרונות טכנולוגיים לבעיות חברתיות ותפעוליות בעת הנוכחית.

מטרת ההאקתון הינה לעודד עזרה הדדית ואחריות חברתית בעולם  ולעודד יוזמות חברתיות לטובת הקהילה כולה ולאוכלוסייה החלשה, לספר לתושבי העיר אפשרות לתרום תרומה משמעותית ומעצימה בתקופת בלבלול ואבטלה ולסייע לעירייה להגיע אל התושבים הזקוקים לעזרה ולאפשר תפעול יעיל יותר של העיר.

ההאקתון מעמיד שלושה אתגרים לבחינה:

  • אתגר העסקים-על מנת לסייע לעסקים הנמצאים במצוקה נדרשים כלים לאמוד הצלחת סיוע כלכלי לעת הזו.
  • אתגר החוסן החברתי, אשר מתוך רציונל של ערבות הדדית כולנו נדרשים לסייע לאוכלוסיות נזקקות בעת הזו. אנו מבקשים כלים ורעיונות כיצד לרתום את תושבי העיר לסיוע לאוכלוסיות חלשות.
  • אתגר שיתוף הציבור בשמירה על הסדר הציבורי, אשר בתקופת משבר הקורונה הינה משימה משותפת של העירייה ושל התושבים כאחד ונדרש לפתח כלים או תפיסות לרתימת התושבים לסייע לרשויות בשמירה על הסדר הציבורי והקפדה על נהלי הבידוד והגבלות התנועה.

ההאקתון יתקיים בצורה וירטואלית, כאשר כל משתתף ייקח חלק מביתו וללא מפגשים פיזיים בין המשתתפים, המנטורים, השופטים וחברי הצוות. לצורך כך, עומדים לרשות המשתתפים פלטפורמות דיגיטליות, סביבת ענן של חברת אורקל ישראל, הסניף הישראלי של ענקית הטכנולוגיה ORACLE, אשר מספקת למשתתפי ההאקתון את תשתית הענן ואת כוח המחשוב הנדרשים לפיתוח הפתרונות לאתגרים.

הקריטריונים לשיפוט יכללו הוכחת היתכנות טכנולוגית, מהירות פיתוח, זהות חברי הצוות ויכולתם להוביל את פיתוח המוצר, מידת ההשפעה על אוכלוסיות שונות ויכולת העתקה לטובת שימוש בערים נוספות בארץ ובעולם.

צוות השופטים מהווה מגוון בכירים מערים שונות בעולם- ביניהם: רובי זלוף- סמנכ”ל תפעול ומשנה למנכ”ל עיריית תל אביב- יפו, אן מארי היטיפו- מנהלת חוסן עירוני בעיריית האג בהולנד, ערן אברהמי- סמנכ”ל תפעול ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו, פיירו פליזארו- מנהל חוסן עירוני ומוביל עירוני לתכנית Lighthouse H2020 בעיריית מילאנו באיטליה, ליאורה שכטר- מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב- יפו, אפרת מייקין- כנפו- מנהלת חוסן עירוני בעיריית תל אביב- יפו ויועצת ראש העיר למעמד האישה, שרון בלום מלמד- מנהלת מינהל שירותים חברתיים בעיריית תל אביב- יפו, לינה ליאקו- מנכ”ל אירופה והמזרח התיכון ברשת הגלובלית של ערי חוסן (GRNC) מיסודה של קרן רוקפלר, איתן שוורץ- ראש מינהל תקשורת ושיווק בעיריית תל אביב- יפו,סיגל ויצמן- חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החדשנות ותיק הנוער וחולוד עיוטי- מנכ”לית משותפת של עמותת Presentende.

לוח הזמנים:

5.4.2020 יום א’ 10:00 – אירוע פתיחה באמצעות וובינר רב משתתפים, הצגת האתגרים וברכת ראש העיר.

5.4.2020 יום א’ 22:00 – נעילת ההרשמה, לטובת מצטרפים מאוחרים.

5-6.4.2020 ימים א’-ב’ – עבודה בצוותים, לאורך היום יתקיימו וובינרים מעשירים בנושא האתגרים ושעות מנטורינג עם מומחים עירוניים באמצעות פגישות זום..

7.4.2020 יום ג’ 08:00 – הגשת התוצרים לשיפוט. כל צוות ישלח סרטון מצולם בן דקה וחצי דמו/מוק-אפ ומסמך כתוב על פי הנחיות שיימצאו באתר.

7.4.2020 יום ג’- 12:00-08:00 – צוות השופטים יבחן את הפתרונות שהוצעו ויבחר זוכה.

סרטוני ההגשות יועלו לאתר ההאקתון

7.4.2020 יום ג’ 18:00 – אירוע נעילה והכרזה על הזוכים.

להרשמה באתר: https://www.bleehackathons.com/covid19

עיריית תל אביב- יפו נבחרה להיות חברה ברשת הגלובלית של ערי החוסן (GRCN) מיסודה של קרן רוקפלר ומקדמת במסגרת התכנית האסטרטגית תכנית חוסן עירוני אשר מטרתה לחזק עוגנים עירוניים בעת שגרה, ביניהם: מערך מתנדבים מפותח, אורח חיים מקיים ובריא, אמון בין העירייה לתושבים והקטנת פערים חברתיים. זאת, על מנת שיוכלו במצב קיצון לאפשר לעיר להתמודד עם אירועים קשים ואסונות.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות