חדשות היום

השפה שפיתחה פורטליקס הישראלית תשמש כבסיס לסטנדרט בינלאומי

איגוד ASAM, קונסורציום עולמי מוביל לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה, ישתמש בשפה של פורטליקס בכל הדוגמאות לשפת תכנות ייעודית לתיאור תרחישי הרכב האוטונומי ומערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS)

ת”א, ישראל – 22 באפריל 2020 – Foretellix, סטארטאפ ישראלי המפתח כלים למדידת בטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS), מכריז כי עקרונות השפה שפיתח (M-SDL), למדידה ותיאור תרחישים, כלולים במסמך הקונספט ששוחרר לאחרונה, כחלק מקבוצת העבודה על הסטנדרט OpenSCENARIO 2.0. הסטנדרט הינו סטנדרט עולמי לתיאור תרחישים ברכב אוטונומי, והוא מפותח על ידי ASAMהאיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה.ASAM (www.asam.net) הוא קונסורציום גרמני מוביל בעולם לתקינה וסטנדרטים, בו חברים כ-300 ארגונים מתעשיית הרכב הגלובלית, בהם כל יצרני הרכב הגדולים, ספקים, ספקי שירותי הנדסה ומכוני מחקר.

M-SDL היא השפה הפתוחה הראשונה שנותנת מענה לחסרונות הקיימים בפורמטים, שפות, שיטות ומדדים המשמשים כיום לצורך וריפיקציה ואימות של בטיחות רכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג, וכמו כן עונה לצורך של התעשיה ב’מדידת בטיחות’. מעל 500 מהנדסים מ-250 ארגונים שונים כבר הורידו את מסמך הגדרת שפת M-SDL לשימושם.

מטרתו של סטנדרט OpenSCENARIO 2.0 של ASAM לתמוך בהגדרת בדיקות ותרחישים עבור תהליך הפיתוח המלא של רכבים אוטונומיים, ובמורכבות המלאה של תרחישי העולם האמיתי, בהם תנועת רכבים מורכבת בתוך העיר. תרחישי השימוש נעים על הקשת שבין סימולציות תוכנה טהורות, דרך מודלים היברידיים לבדיקות המשלבים סימולציות תוכנה ועולם אמיתי SIL), HIL, VIL), ועד למסלולי בדיקות ונהיגה בכבישים בפועל. הסטנדרט גם יבטיח את המעבר מסטנדרט הדור הראשוןOpen SCNEARIO 1.x לדור השני, תוך שמירה על תאימות. מסמך הקונספט של OpenSCENARIO 2.0 פורסם וזמין באתר של ASAM כאן.

“פורטליקס גאה ששפת M-SDL משמשת במסמך זה כדוגמא לשפת תכנות ייעודית לתיאור תרחישים”, אמר גיל אמיד, מייסד שותף בפורטליקס אשר נבחר למנהל הפרויקט של ASAM להכנת קונספט OpenSCENARIO 2.0 . “פורטליקס מחוייבת לסטנדרטים פתוחים ומצפה להרחיב את תרומתה לסטנדרטים של ASAM, במיוחד בשלב המעבר מקונספט לפיתוח שהתחיל כעת ב- ASAM”.

“ASAM שמחה לספק קונספט חזק ל-OpenSCENARIO 2.0 אשר עונה על הדרישות הקריטיות של התעשיה לבדיקות מבוססות תרחישים, וריפיקציה ואימות, וכל תחום הסימולציות”, אמר קלאוס אסטנפלד, מנכ”ל ASAM. “אנחנו מודים לפורטליקס על תרומתה ולכל החברים האחרים בפרויקט בזיקוק הקונספטים האלה בעזרת דוגמאות ברורות. אנו מצפים שהסטנדרט OpenSCENRIO 2.0 ייבנה על בסיס זה לצד תרומות נוספות מחברות רבות וממפתחי שפות פיתוח ייעודיות ברחבי העולם”.

פורטליקס תארח וובינר ב-30 באפריל 2020 שמתאר את שפת M-SDL ותרומתה לקונספטים והתשתית של ASAM OpenSCENARIO 2.0. רישום לוובינר זמין כאן.


תמונת כותרת ותמונות בגוף הכתבה:

גיל אמיד (קרדיט: דרור סיתהכל) ואיורים הממחישים את השפה של פורטליקס (קרדיט: יח”צ).

תגובות סגורות