באטמ השיקה בדיקות נוגדנים ל- COVID-19 והחלה במכירות למדינות באירופה

בדיקות סופקו למספר לקוחות באירופה והחברה עברה לייצור המוני כמענה להזמנות

5 במאי 2020 – באטמ, (תא: BVC; לונדון: BVC) חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, הודיעה כי חברת הבת, Adaltis, השיקה בדיקות סרולוגיות מדויקות ביותר מסוג ELISA המאבחנות האם מטופל חלה בעבר בקורונה (COVID-19) באמצעות איתור נוגדנים בדמו.

הבדיקות הסרולוגיות של Adaltis נושאות אישור CE והקבוצה החלה באספקת הזמנות ראשונות למספר לקוחות באירופה. כעת עוברת החברה לייצור המוני בהיקף גדול יותר על מנת לספק הזמנות שהתקבלו מלקוחות אלו וללקוחות נוספים.

נוגדנים הם חלבונים המיוצרים על ידי הגוף כתגובה לגורמים מזיקים הנקראים אנטיגנים (לדוגמה נגיף). בדיקות סרולוגיות מסוג ELISA (Enzyme-linked immunosorbent assay) מודדות את כמות הנוגדנים השונים בדם. כשהגוף מגיב לזיהום ספציפי דוגמת הקורונה (COVID-19), בדיקה סרולוגית מסוג ELISA בוחנת את תגובת המערכת החיסונית של הגוף לזיהום הנגרם על ידי נגיף ולא את הימצאות הנגיף עצמו – זאת במטרה לסייע בזיהוי אנשים שכבר נדבקו ופיתחו נוגדנים אשר עשויים להגן עליהם מהדבקה עתידית.

הבדיקות הסרולוגיות של Adaltis מסוג ELISA לקורונה (COVID-19) נועדו לאיתור נוגדני IgA ו-IgM (נוגדנים הנוצרים לאחר כ-4-5 ימים מתגובת המערכת החיסונית), כמו גם נוגדני IgG (הנוצרים לאחר מספר שבועות ונשארים בגוף לפחות למספר חודשים). הקבוצה מאמינה כי הבדיקה שפותחה מאפשרת זיהוי נוגדני קורונה (COVID-19) בשלב מוקדם יותר מבדיקות מתחרות רבות.

בנוסף, ניתן לבצע את בדיקות Adaltis במכונות ELISA סטנדרטיות המצויות בשימוש נרחב במעבדות ובתי חולים, וכן במכונות Personal LAB ו-NEXgen של Adaltis המכוילות מראש לבדיקות אלו.

מידע נוסף אודות מערכות אלו ניתן למצוא באתר www.adaltis.com .

הבדיקות הסרולוגיות של Adaltis מסוג ELISA לקורונה (COVID-19) משלימות את הבדיקות האחרות שפותחו ומפותחות ב- Adaltisוהוכרזו בשתי הודעות קודמות הבדיקות הן: בדיקות נוגדנים מולקולרית (RT-PCR) אשר נועדה לאבחן נוכחות נגיף. וכן את הבדיקות שהקבוצה מפתחת בשיתוף פעולה עם נובהמד לשימוש ביתי. הבדיקות המולקולריות והבדיקות הסרולוגיות (נוגדנים) משלימות זו את זו ונועדו לשימוש במעבדות ובבתי חולים.

הבדיקות הסרולוגיות מסוג ELISA מספקות מידע חשוב לגבי החסינות של היחיד כמו גם מידע סטטיסטי חשוב עבור הממשל ומקבלי החלטות בנוגע למספר האנשים שכבר חלו בקורונה (COVID-19) ופיתחו חסינות בקרב האוכלוסייה. מכאן, תפקיד החשוב בתרומה באסטרטגיה להסרת סגר כולל ומתן אפשרות לאוכלוסייה לחזור לפעילות רגילה.

ד״ר צבי מרום, מנכ״ל באטמ: ״Adaltis, שהמציאה בין השאר את שיטת הפרדת החלקיקים המגנטית, המהווה אבן פינה לרבות מבדיקות המבחנה המבוצעות כיום, היא בעלת מוניטין מצוין לאספקת תוצאות מהירות, מדויקות ומהימנות המסייעות לגורמי המקצוע בקבלת החלטות מושכלת.

מתחילת התפרצות נגיף הקורונה, אנו מספקים בזה אחר זה יותר ויותר כלים איכותיים המאושרים ונבדקים על ידי רשויות רגולטוריות ומעבדות בדיקה רלוונטיות. ראשית ייצרנו בדיקות נוגדנים לאיתור החולים בנגיף הקורונה והיום אנו משיקים באופן רשמי בדיקות המאבחנות מי כבר חלה בעבר בנגיף הקורונה.

הבדיקות הסרולוגיות מסופקות ללקוחותינו בזמן בו הם זקוקים להן ביותר – מידע סטטיסטי עבור מקבלי ההחלטות.

זאת, בנוסף עם יוזמות חדשניות אחרות שלנו בפיתוח, שיסייעו לרשויות בהיערכות לגל התפרצות פוטנציאלי שני של הקורונה בחודשי החורף.

אנו גאים באופן בו הצוות שלנו התמודד ומתמודד בעת למגיפה, והמסחור של בדיקות סרולוגיות מסוג ELISA שפיתחנו הוא עדות למיומנות ולגמישות שלו. כל זה נותן לנו אמון והוכחה כי באטמ בונה יכולת והיצע דיאגנוסטי בינלאומי, ברמה הגבוהה ביותר.”


תמונת כותרת: ד”ר צבי מרום מנכ”ל באטמ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות