חדשות היום

ננופבריקה גייסה 4 מיליון דולר

הובילו את ההשקעה M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט,  ונקסטליפ וונצ’רס, הקרן של יוצאי אינטל; ננופבריקה מציעה את הטכנולוגיה שלה לטובת ייצור מכשור רפואי זעיר עבור המאבק בקורונה

חברת ננופבריקה (Nanofabrica), המפתחת טכנולוגיה אופטית שמאפשרת לראשונה הדפסת תלת-מימד ברמת דיוק של 1 מיקרון, גייסה 4 מיליון דולר, בסבב גיוס שהובילו M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט,  ונקסטליפ וונצ’רס (NextLeap Ventures) , הקרן של יוצאי אינטל. כל הסכום מיועד להרחבת המכירות והמשך פיתוח חומרים ייעודיים. עד היום הושקעו בחברה 7 מיליון דולר.

ננופבריקה אשר הוקמה ב- 2016 ע”י ג’ון דונר, ד”ר לפיסיקה, המשמש כמנכ”ל ואייל שלף, ה- CTO, מעסיקה 8 עובדים ומשרדיה שוכנים בשכונת מונטיפיורי בתל אביב. ננופבריקה מפתחת ומוכרת מדפסות תלת-מימד פורצות דרך לתעשיית הייצור המדויק, בנפח ייצור גבוה וברזולוציה של 1 מיקרון. “הדרישה לרכיבים זעירים ומדויקים הולכת וגדלה בשנים האחרונות, אך שיטות הייצור הקיימות לא מצליחות לתת מענה לכך. במקביל, ענף הדפסות התלת-ממד נכנס למגוון שווקים חדשים והופך לחלק קרדינלי מעולמות הייצור השונים” אומר ג’ון דונר, שותף מייסד ומנכ”ל החברה. “ננופבריקה מביאה לראשונה את בשורת טכנולוגית התלת-מימד לעולמות של רכיבים זעירים, מורכבים ואולטרה-מדויקים בשווקים ייחודיים, כגון: ציוד רפואי, אלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה, מוליכים למחצה והזרקות פלסטיקה.”

את הסיבוב הנוכחי הובילה M12 – קרן ההשקעות של מיקרוסופט יחד עם  נקסטליפ וונצ’רס  – קרן השקעות של יוצאי אינטל, הקרן  i3 Equity Partners, קרן אלפא ומספר אנג’לים. ל-  M12 היכרות מוקדמת עם ננופבריקה בזכות השותפות שלה ב- i3 Equity Partners, קרן ההון סיכון הראשונה שזיהתה את ננופבריקה והשקיעה בה השקעה ראשונית ב- 2018, יחד עם המשקיע משה נור, מהאבות המייסדים של תעשיית הדפוס הדיגיטלי בישראל וד”ר רפי גדרון, יזם טכנולוגי וממייסדי כרומטיס. לחברה יש כבר מספר לקוחות מענפי תעשייה שונים.

מת’יו גולדשטיין, שותף ב- 12M: “ייצור מדויק הינו צורך שהולך וצובר תאוצה בארגוני מחקר ופיתוח, כמו גם בחברות יצרניות. ננופבריקה מתמקדת  במודל שירותי ובייצור אמין על מנת לשרת באופן הטוב ביותר את לקוחותיהם ולאפשר ייצור דיגיטלי המוני של חלקים מדויקים.”

עדו לפידות, שותף בנקסטליפ וונצ’רס: “כמי שעבדו באינטל שנים רבות בתעשייה שעיקרה ייצור רכיבים זעירים בשיטות של החסרה, אנו מבינים היטב את הבשורה האסטרטגית שנושאת עמה חברת ננופבריקה – היכולת לייצר רכיבים ממוזערים בשיטות של הוספת חומר. את החברה מובילה חבורה נהדרת ואנו שמחים מאוד להימנות על משקיעה.”

ערן וגנר, שותף מנהל ב- i3 Equity Partners: “אני משוכנע כי ננופבריקה עומדת לחולל שינוי דרמטי בתעשיית הייצור המדויק ולאפשר את המהפכה לה מצפה תעשייה זו כבר תקופה ארוכה. אני שמח ונלהב להמשיך לעבוד יחד עם הצוות הנהדר והמקצועי של ננופבריקה, לשם מיקסום הפוטנציאל שלה.”

אחד התחומים הראשונים בהם בחרה החברה להתמקד הוא תחום התבניות המוזרקות. “אנחנו מציעים ללקוחות קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הארוך המקובל היום בשוק כאשר הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להדפיס ולקבל תבנית תוך שעה לערך, ומיד להזריק את החומר ממנו מיוצר החלק הסופי. זאת לעומת תהליכי הדפסה שאורכים מספר שבועות ואף חודשים” מסביר אייל שלף, שותף-מייסד וה- CTO של ננופבריקה. “הייחודיות של הטכנולוגיה שלנו מביאה ערך כפול בימים מאתגרים אלה של קורונה, כאשר היצרנים מבינים את החשיבות של ייצור מקומי ומיידי, המאפשר להם לשמור על ‘עסקים כרגיל’ ללא תלות בספקים מרוחקים, בסין למשל.”

בשבועות האחרונים, החברה נמצאת בדיאלוג ער עם חוקרים ויצרנים בניסיון לרתום את יכולות הייצור המדויק שלה, ברזולוציות שלא היו זמינות עד כה, לטובת המאבק בקורונה.

“הטכנולוגיה הייחודית של החברה המאפשרת רמת דיוק גבוהה וייצור מהיר הובילה אותנו לחפש יישומים לטובת המלחמה בקורונה. ואנחנו נמצאים בתהליכי חשיבה מול חוקרים ויצרנים מהעולם לגבי כיוונים לרתימת הטכנולוגיה שלנו לשם ייצור רכיבים, כגון: פילטרים מורכבים וצ’יפים של מיקרו-פלואידיקה לבדיקות, או תבניות להזרקה ורכיבים זעירים ומדויקים נוספים, כל זאת באופן לוקלי, במהירות שיא ובעלויות נמוכות” מסבירה טובית נייזר, סמנכ”לית פיתוח עסקי.


קרדיט תמונה: עידן גיל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות