יצרנית הרכב מרצדס וענקית הבינה המלאכותית NVIDIA מכריזות על שיתוף פעולה אסטרטגי: יפתחו מערכת מחשוב מהפכנית לנהיגה אוטומטית עבור כל רכבי העתיד של ענקית רכבי היוקרה

יצרנית הרכב מרצדס וענקית הבינה המלאכותית NVIDIA מכריזות על שיתוף פעולה אסטרטגי: יפתחו מערכת מחשוב מהפכנית לנהיגה אוטומטית עבור כל רכבי העתיד של ענקית רכבי היוקרה

  • החברות מתכננות לפתח את ארכיטקטורת המחשוב המתוחכמת והמתקדמת ביותר שנפרסה אי פעם בכלי רכב
  • בין היתר יפותחו יישומי בינה מלאכותית, עדכוני תוכנה ונהיגה אוטונומית (AV) העומדים בתקן SAE רמה 2, וכן פונקציות חנייה אוטומטית (עד רמה 4)
  • מאפיין מרכזי יהיה היכולת לתכנת נהיגה אוטומטית במסלולים קבועים מכתובת לכתובת
  • ג’נסן הואנג מייסד ומנכ”ל אנבידיה: “מהנדסי בינה מלאכותית ותוכנה ילטשו וישפרו את המכונית בהתמדה לאורך חייה”
  • הפיתוחים ישקו החל מ-2024 בצי מכוניות הדור הבא של מרצדס

שילוב כוחות בין שתי חברות ענק הוכרז הערב (ג’): חברת אנבידיה, מובילה עולמית בתחום הבינה המלאכותית והמעבדים הגראפיים ומרצדס בנץ,  מהיצרניות הגדולות בעולם של מכוניות נוסעים יוקרתיות הודיעו היום כי ישתפו פעולה ביצירת מערכת מחשוב מהפכנית ותשתית בינה מלאכותית לכלי רכב. פירות הפיתוח המשותף ישקו החל מ-2024 יושקו בצי מכוניות הדור הבא של מרצדס-בנץ ויאפשרו בהן פונקציות שונות של נהיגה אוטומטית, הניתנות לשדרוג.

בעבודה משותפת, החברות מתכננות לפתח את ארכיטקטורת המחשוב המתוחכמת והמתקדמת ביותר שנפרסה אי פעם בכלי רכב.

הארכיטקטורה החדשה תהיה מוגדרת תוכנה ותתבסס על NVIDIA DRIVETM. היא תסופק כחלק מהסטנדרט בכל כלי הרכב של הדור הבא של מרצדס-בנץ ותאפשר פונקציונליות נהיגה אוטומטית מתוחכמת. מאפיין מרכזי יהיה היכולת לתכנת נהיגה אוטומטית במסלולים קבועים מכתובת לכתובת. בנוסף, המכוניות יצוידו באפליקציות עתידיות רבות של בטיחות ונוחות. הלקוחות יוכלו לרכוש ולהוסיף יכולות ואפליקציות תוכנה, בעוד עדכוני תוכנה יסופקו over the air במהלך חיי המכונית.

ג’נסן הואנג, מייסד ומנכ”ל אנבידיה, אמר, “אנו נרגשים לעבוד עם מרצדס-בנץ, השותפה המושלמת בשבילנו לאור העבר החדשני שלה וקשרינו הטכניים האמיצים. מהדיונים הנרחבים שערכנו עם אולה וצוותו, ברור שיש לנו חזון משותף למכונית העתיד. יחדיו, נחולל מהפכה בחוויית הבעלות על מכונית, נהפוך את תוכנת המכונית לניתנת לתכנות ושדרוג מתמידים באמצעות עדכוני over the air. כל מכונית עתידית של מרצדס-בנץ עם מערכת NVIDIA DRIVE תלווה בצוות של מהנדסי בינה מלאכותית ותוכנה מומחים אשר ימשיכו ויפתחו, ילטשו וישפרו את המכונית בהתמדה לאורך חייה.”

אולה קלניוס, יו”ר הדירקטוריון של דיימלר AG ומנהל מרצדס-בנץ, אמר, “אנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה עם אנבידיה. ג’נסן ואני מכירים היטב זה את זה ובילינו זמן רב בשיחות על היעדים והפוטנציאל של ארכיטקטורת המחשוב בכלי הרכב העתידיים. הפלטפורמה העתידית שעליה אנו מכריזים היום תהפוך למערכת מרכזית יעילה ומוגדרת תוכנה בכלי הרכב העתידיים של מרצדס-בנץ. ארכיטקטורת מחשוב הבינה המלאכותית של אנבידיה תסייע לנו לייעל את המסע לקראת נהיגה אוטונומית. היכולות והשדרוגים החדשים יורדו היישר מהענן וישפרו את הבטיחות, יגדילו את הערך ויגבירו את ההנאה אשר כל לקוחות מרצדס-בנץ שואבים מהנהיגה במכוניות שלנו.”

ארכיטקטורת מחשוב חדשה

אנבידיה ומרצדס-בנץ יפתחו יחדיו יישומי AI ונהיגה אוטונומית (AV) הכוללים בתקן SAE רמה 2, וכן פונקציות חנייה אוטומטית (עד רמה 4). היכולות המתוחכמות של המערכת החדשה יתמקדו בבטיחות מעל הכל. ככל שהטכנולוגיה והרגולציה ימשיכו ויתפתחו, ניתן יהיה לעדכן את המכוניות בפונקציות נהיגה אוטומטיות חדשות, כמו גם במאפייני בטיחות ונוחות חדשים.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות