חדשות היום

Hailo על סף ייצור סדרתי של שבבי AI מבוססי למידה עמוקה לצמרת תעשיית הרכב העולמית

אחת החברות המעניינות בישראל בתחום האוטומוטיב היא Hailo מתל אביב, שמפתחת שבבי AI מבוססי למידה עמוקה המספקים ביצועים חסרי תקדים למכשירי קצה, לרבות לכלי רכב. אור דנון, מנכ”ל החברה ומייסד משותף מספר על דרכה של החברה, חזונה הטכנולוגי לתעשיית הרכב והשפעתה.

אור, ספר על נסיבות הקמת החברה וכיצד הגיעה לשוק האוטומוטיב

את Hailo הקמתי בשנת 2017 יחד עם אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז”ל, כולנו בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. הבנו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הגדול הבא והחלטנו שזה יהיה תחום ההתמחות שלנו ובו יהיה טמון עתיד החברה. בנוסף, הערכנו שעיבוד הוידיאו בזמן אמת וללא תלות חישובית בענן, יהיה היישום הנפוץ ביותר של AI וכי שוק הרכב יפיק ממנו את הערך הגבוה ביותר. התמקדנו בשבבי AI מבוססי למידה עמוקה עבור מכשירי קצה, הן לכלי רכב והן למגוון רחב של מכשירי קצה כמו מצלמות וידיאו, רובוטים ועוד.

מה המשמעות של שבבי AI לתעשיית הרכב ?

כבר בשנת 2018 ניתן היה לשמוע גורמים רבים בתעשיית הרכב שלא האמינו שחלום הרכב האוטונומי המלא שבו הנהג פסיבי לחלוטין יתממש כל כך מהר, למרות ההכרזות האגרסיביות בכלי התקשורת. במקביל צמחה ההכרה כי רכב אוטונומי בדרגה 2 ו-3 הוא ישים מבחינה טכנולוגית כאשר הנהג נוטל חלק פעיל בנהיגה אך מערכות מבוססותAI משפרות את חוויית הנהיגה ומשדרגות באופן משמעותי את בטיחות הנהיגה. זהו העתיד והוא ממש מעבר לפינה במונחים של תעשיית הרכב. יתירה מזאת, גופים רגולטוריים כמו Euro NCAP דוחפים בעוצמה רבה סטנדרטים חדשים של בטיחות שממש מחייבים שילוב מערכות שיבטיחו עמידה בתקנים הללו, סטנדרטים שרק מערכות מבוססות AI יכולות לספק להם מענה.

מה הוא אם כן הפתרון שלכם לתעשיית האוטומוטיב ?

פיתחנו אתHailo-8TM , מעבד למכשירי קצה בעל יכולות של למידה עמוקה, המבוסס על ארכיטקטורה חדשנית שנשענת על יכולות לבה של רשתות נוירונים. הוא מעצים את היכולות של התקני קצה להריץ אפליקציות מתוחכמות של למידת מכונה שעד עתה ניתן היה לבצען בענן בלבד. הארכיטקטורה החדשנית (Structure Defined Dataflow) מניבה ביצועים גבוהים יותר, צריכת הספק נמוכה יותר והשהיה מינימלית. קצב העיבוד של השבב החדש מגיע ל-26 טרה פעולות לשנייה (TOPS) והוא עדיף בשיעור משמעותי בהשוואה לכל מעבד אחר בשוק בכל המדדים: ביצועים, צריכת הספק וגודל. לדוגמה, יעילות ההספק של Hailo-8TM גבוהה פי 20 בהשוואה ל-Nvidia Xavier AGX וגודלו קטן יותר בשיעור של פי 15.

סוגי המעבדים בעולם הרכב – ביצועים מול צריכת הספק

אילו יכולות הוא מקנה לכלי הרכב שיצויד בשבבים הללו?

המעבד שפיתחנו פותר למעשה את החסמים הכבירים שעמדו בפני הרכבים האוטונומיים ברמות 2 ו-3 וחסמו את פריצתו המסחרית. ראשית, הוא מסוגל לבצע טריליוני חישובים בשנייה ועל כן הוא מספק אמינות גבוהה שתומכת בפעולות קריטיות שנועדו לספק בזמן אמת התראות לנהג ולמנוע תאונות. עיבודים מסוג זה, כשהם מתבצעים בענן, גורמים להשהיה שעלולה לגרום לפספוס בזיהוי של מכשולים בדרך, ועל כן אינה רלוונטית במתאר מסחרי. שנית, באמצעות הארכיטקטורה החדשה הורדנו את צריכת ההספק לרמה נמוכה מסוגה שמונעת המסה של המעבד שכשסביבתו מגיעה לכ-100 מעלות צלסיוס, ובכך מאפשר להיפטר מרכיבים אקטיביים של פיזור חום. ושלישית, באמצעות הקטנת גודלו של המעבד הוזלנו את מחירו לרמה כזו שמאפשרת פריסה המונית במיליוני כלי רכב.

המעבד שלנו מעבד זרימת וידיאו ברזולוציה של מגה פיקסלים, הוא מזהה עצמים בסביבה, מעריך מרחקים באופן מדויק ומסוגל להפיק התראות מגוונות לנהג בהתאם לניתוח הוויזואלי שביצע בשטח.

יעילות חסרת תקדים של Hailo-8TM בשטח וביצועי AI אל מול Nvidia Xavier

 

מהו פוטנציאל השוק שלכם?

תעשיית הרכב מייצרת כ-100 מיליון כלי רכב בשנה ובעוד 5 שנים כ-50% מהם יצוידו במעבדי AI מהסוג שאנו מפתחים. הרגולציה בתחום בטיחות הנהיגה במדינות המפותחות לא תאפשר למכור מכוניות ללא המערכות הללו, שהן שכבת בטיחות נוספת לנהג. כל רכב יזדקק ל-1 עד 4 מעבדי AI (כתלות בכמות החיישנים המותקנת בו). מדובר, אם כן, בשוק של מיליארדי דולרים בשנה שנולד עתה.

באיזה מרחק אתם מהשקה מסחרית?

Hailo-8TM נמצא בבדיקות מתקדמות אצל מספר יצרני רכב מהגדולים בעולם. בתום הבדיקות נעבור לייצור סדרתי והדבר יקרה במהלך המחצית השנייה של 2020. יצרני הרכב כבר ערוכים לקליטת המעבד שלנו ויחידות פיתוח התוכנה הפנימיות שלהן יכתבו את התוכנה שתריץ את תרחישי הבטיחות השונים. כך הם יבטיחו את הבידול שלהם, למרות שהרכיב שלנו ישולב ברכבים של יצרנים אחרים.

אילו שיתופי פעולה נוספים יש לכם מחוץ לתעשיית הרכב ?

בגיוס ההון האחרון שלנו בהיקף של 60 מיליון דולר, עליו הכרזנו בחודש מרץ השנה, השתתפו משקיעים אסטרטגיים חדשים שהטמיעו את השבב שלנו במוצריהם: ABB Technology Ventures (ATV), מובילה עולמית באוטומציה תעשייתית ורובוטיקה, תשלב את השבב של Hailo בטכנולוגיה שלה לסביבות תעשייתיות כמרכיב חשוב במארג שיניע קדימה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של תעשיות שונות. NEC Corporation, מובילה עולמית במערכת מידע ואלקטרוניקה, תרתום את השבב של Hailo כדי לחדור עמוק יותר לשוק האנליטיקה החכמה של שידורי וידיאו.

לאחרונה הכרזנו על שיתוף פעולה עם ענקית הייצור הטייוואנית פוקסקון (Foxconn) וענקית שבבי הווידאו והדימות Socionext מיפן להשקת הדור הבא של פתרון מבוסס AI לניתוח וידיאו במכשירי קצה. שיתופי הפעולה האלה משקפים את הרלבנטיות הרחבה של הטכנולוגיה שלנו לתעשיות שונות, מעבר לתעשיית הרכב.

אור דנון, מנכ”ל החברה ומייסד משותף,
Hailo

כמה עובדים אתם מעסיקים ומה הן תוכניות ההתרחבות?

אנו מעסיקים היום כ- 90 עובדים ומתכוונים לגייס עשרות עובדים נוספים בתחומי ה החומרה והתוכנה וכן לתמיכה בבסיס הלקוחות ההולך וגדל. למעשה, תהליך הגיוס רציף ומתמשך וגם בשיא ימי הקורונה גייסנו עובדים רבים. אנו מחפשים עובדים שתחומי השבבים וה-AI מלהיבים אותם ומעוניינים להגיע בבוקר לעבודה כדי לפצח את האתגרים הכבירים שכרוכים בהם.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות