חדשות היום

TriEye חושפת שיתוף פעולה עם ענקית מערכות הרכב היפנית דנסו

חברת הסטארט אפ הישראלית TriEye מתל-אביב, שטכנולוגיית החישה שלה מאפשרת ראיה בלילה ובתנאי מזג אוויר קשים, מציגה את Sparrow – מצלמת ה-SWIR) Shortwave Infrared) הראשונה בעולם המיוצרת בטכנולוגיית CMOS, וחושפת שיתוף פעולה עם ענקית מערכות הרכב היפנית דנסו (DENSO).

מלבד דנסו, הכריזה החברה מוקדם יותר השנה על שיתוף פעולה נוסף עם יצרנית מכוניות הספורט המובילה פורשה (Porsche). תוצאות הבדיקה ממחישות את יכולתו הקריטית של המוצר להעביר נתונים במגוון רחב של תסריטי שימוש בכל עת, באמצעות שימוש במאפיינים הפיזיקלים הייחודיים של ספקטרום ה-SWIR. החיישן אפקטיבי במצבים של ראות לקויה ובכללם תנאי מזג אוויר קשים, הכוללים בין היתר ערפל, אבק, חושך, קרח על הכביש וסנוור. כמו כן, החיישן מסוגל לאתר ולסייע בזיהוי בוודאות גבוהה עצמים שונים שנסתרים מחיישנים קיימים, דוגמת רוכבי אופניים והולכי רגל בלבוש כהה.

“אנחנו גאים ונרגשים להכריז על שיתוף הפעולה שלנו עם דנסו, שמסמן צעד משמעותי קדימה במימוש החזון שלנו לייצר מידע אמין ומיידי שיאפשר לקיחת החלטות חכמות יותר בכבישים”, אמר אבי בקל, מנכ”ל ומייסד שותף של TriEye. “העבודה המשותפת משלבת את הגישה החדשנית וההיכרות המעמיקה עם השוק של דנסו לצד הטכנולוגיה פורצת הדרך של TriEye”.

חברת המוליכים למחצה TriEye הוקמה ב-2017 על ידי המנכ”ל אבי בקל, סמנכ”ל המו”פ עומר קאפח וסמנכ”ל הטכנולוגיות פרופ’ אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר ננו-פוטוניקה מתקדם שערך פרופ’ לוי באוניברסיטה העברית. החברה מפתחת מצלמת SWIR ברזולוציית HD, ה-Raven, שדוגמאות ראשונות שלה צפויות להגיע לשוק לקראת סוף השנה. מערכת ה-SWIR של TriEye מאפשרת חישה וצילום ברזולוציה גבוהה בכל תנאי הראות, בגודל קטן ובעלות מזערית ביחס לטכנולוגיות הקיימות, ומספקת מידע שמצלמות סטנדרטיות לא יכולות לספק.

TriEye’s SWIR camera

בנוסף ללקוחותיה מענף הרכב, TriEye כבר סיפקה דוגמאות של ה-Sparrow ללקוחות מענפים אחרים. המצלמה מאפשרת להם ליהנות מיכולתה לחוש את התחום הספקטרלי של ה-SWIR במטרה לפתור אתגרים מורכבים בתעשיות שונות, כגון זיהוי חומרים ושיפור הראייה בתנאים קשים.

ההישג הנוכחי מגיע לאחר שורה של נקודות ציון משמעותיות עבור החברה בשנה החולפת, ביניהן גיוס של 19 מיליון דולר בסבב א’ שהובל על ידי אינטל קפיטל, בהשתתפות זרוע ההשקעות של פורשה וגרוב ונצ’רס, לצד שיתוף פעולה עם פורשה לבחינת הטכנולוגיה של TriEye.


תמונת כותרת: אבי בקל, מנכ”ל ומייסד שותף של TriEye

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות