חדשות היום

בואינג מאריכה את החוזה עם נאס”א וממשיכה לתמוך בתחנת החלל הבינלאומית עד שנת 2024

הארכת החוזה מביאה את שותפות נאס”א-בואינג של מעבדת החלל אל העשור השלישי

חברת בואינג, השותפה המובילה בתעשיית תחנת החלל הבינלאומית (ISS) של נאס”א מאז 1993, הודיעה כי תמשיך לתמוך במעבדת החלל המפורסמת עד ספטמבר 2024, כחלק מהארכת חוזה בשווי 916 מיליון דולר.

בואינג תספק שירותי תמיכה הנדסית, משאבים ותמיכה של אנשי מקצוע לפעילויות תחנת החלל הבינלאומית ותנהל רבות ממערכות התחנה. העבודה תתבצע במרכז החלל של לינדון ג’ונסון ביוסטון; מרכז החלל ג’ון קנדי בקייפ קנברל, פלורידה; ומרכז טיסות החלל מרשל בהאנטסוויל, אלבמה, כמו כן גם במקומות נוספים ברחבי העולם. החוזה מוערך בכ-225 מיליון דולר בשנה.

ג’ון מלהולנד, סגן נשיא בואינג ומנהל התוכנית של תחנת החלל הבינלאומית, אמר: “בזמן שתחנת החלל הבינלאומית מציינת 20 שנה בהן התחנה מאויישת, בואינג ממשיכה לשפר את היעילות והחיים על מעבדת החלל שהקמנו עבור נאס”א לפני עשרות שנים. אנו מודים לנאס”א על הביטחון שלהם בצוות שלנו ועל ההזדמנות לתמוך בעבודה החיונית של הסוכנות בטיסות בחלל ובחקר החלל, לטובת כלל האנושות.”

הקונגרס, נאס”א ושותפיו הבינלאומיים סיכמו להרחיב את פעילות תחנת החלל הבינלאומית, לפחות עד שנת 2024. ניתוח מבני עדכני מראה כי החללית ממשיכה להיות בטוחה ולעמוד בצרכי המשימות שלה.

נאס”א בחרה בבואינג כקבלן הראשי של תחנת החלל הבינלאומית בשנת 1993. לאורך הפיתוח, ההרכבה, האיוש והפעולות היומיות על תחנת החלל הבינלאומית, בואינג שיתפה פעולה בצמוד עם נאס”א כדי לסייע לסוכנות ושותפיה הבינלאומיים לאייש בבטחה אסטרונאוטים וקוסמונאוטים בכל פעם ולמשך חודשים. האסטרונאוטים מבצעים ניסויים בחוסר משקל המסייעים בטיפול במחלות, הגברת ייצור המזון וייצור טכנולוגיה שלא ניתן לייצר על פני כדור הארץ.

בואינג תרמה לפיתוח טיסות חלל אנושיות במשך יותר מחמישים שנה, כולל תאי חלליות מרקורי וג’מיני, פיתוח משגר הלווינים והחלליות סטורן 5 (Saturn V), תאי הפיקוד והשירות של החללית אפולו, וצי מעבורת חלל, בנוסף לתחנת החלל הבינלאומית. על מורשת זו, בואינג בונה את ה-CST-100-סטארליינר שלה, חללית שפותחה בשיתוף עם צוות התוכניות המסחריות של נאס”א. החברה בונה גם את שלב הליבה של מערכת שיגור לחלל של נאס”א, רקטה שחזקה מספיק לשיגור אסטרונאוטים וחלליות ליעדים שמעבר למסלול כדור הארץ, כמו מסלול ירח ומאדים.


תמונת כותרת: The International Space Station in orbit above Earth

קרדיט: NASA.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות