חדשות היום

צעד חשוב נוסף לחברת הטכנולוגיה הרפואית ריווק רובוטיקס הישראלית בארה”ב – תוכנית ביטוח הבריאות הלאומית בארה”ב (“CMS”) הנפיקה קוד ביטוחי לשלד החיצוני שפיתחה

הקוד שקבלה החברה שפיתחה טכנולגיה רובוטית לשיקום נכים מהווה פריצת דרך בקידום נגישותו של מוצר השלד החיצוני  שלה המיועד לאנשים עם פגיעה בחוט השידרה

ReWalk Robotics, (נאסד”ק: RWLK), יצרנית מכשור רפואי רובוטי לאנשים עם מוגבלות בגפיים התחתונות, מיקנעם הודיעה היום כי תוכנית ביטוח הבריאות הלאומית של ארה”ב ( Centers for Medicare and Medicaid Services – CMS ) הנפיקה עבור מוצר הדגל של החברה קוד HCPCS רמה II K1007 , שמשמעותו חשובה לשיווק ומימון ביטוחי של המוצר בארה”ב ובעולם כולו.

הנפקת קוד זה מהווה פריצת דרך לקראת הפיכתו של מכשיר רפואי חדשני ונדרש שכזה, לזמין עבור קהילת פגועי עמוד השידרה. קודי HCPCS ברמה II משמשים לזיהוי מוצרים רפואיים ואספקה ​​רפואית, ומסייעים בהגשת ועיבוד תביעות שיפוי ביטוחי למוצרים אלה.

Robotics  Rewalk שמרכז הפיתוח שלה ממוקם בעיר יוקנעם, פיתחה טכנולגיה רובוטית לשיקום נכים.
מוצרי החברה כוללים את ה- ReStore מוצר לשיקום משותקי שבץ מוחי, ואת ה- ReWalk שהינו שלד חיצוני, המאפשר למשותקים בגפיים התחתונות ללכת. ההליכה באמצעות השלד הלביש שפיתחה החברה מתבצעת באמצעות חיישנים המפעילים את השלד החיצוני שמתחיל בתנועת ההליכה לאחר הטיית הגוף. המערכת כוללת מנועים המשולבים במפרקי השלד. המנועים מופעלים באמצעות מערך של חיישנים ומערכת בקרה ממוחשבת לצורך הנעת ארבעת המפרקים. מערכת ה- Rewalk מכילה ארבעה מנועים במפרקי הירך ובמפרקי המותניים. המשתמש שולח קביים קדימה ואז הגוף, באופן טבעי, נוטה קדימה. הנטייה הזאת נקלטת על-ידי חיישן תנועה, והמחשב נותן הוראה לשלוח רגל אחת קדימה. עוד הטיה, והרגל השנייה נשלחת גם היא קדימה. וכך, בסדרה של הטיות הגוף נוצר רצף של הליכה שנראית מאוד טבעית. המערכת אינה מאפשרת רק הליכה, אלא גם עמידה ישיבה וטיפוס במדרגות הנעשה באמצעות אלגוריתם ייחודי להרמת הרגליים במעלה המדרגות. המשתמש לוחץ על אייקון של מדרגות בשעון החכם שלו, מתכופף קלות, תוך כדי החזקת מעקה ופשוט מתחיל לעלות או לרדת. כך, לאחר אימונים בעזרת צוות מקצועי במרכז השיקום, ניתן להשתמש במערכת להליכה רצופה אפילו במשך יום שלם.

“אנו מחויבים לפתח פתרונות רובוטיים לאנשים עם מוגבלות בגפיים התחתונות, כמו גם לקדם מדיניות שמנגישה אותם לרשות מי שעשוי ליהנות מהם”, אמר אנדי דולן, סגן נשיא לשיווק ב- ReWalk Robotics. “אנו גאים להיות חלוצים בתחום זה. קידומו המוצלח של קוד זה בא בעקבות הישגים מהותיים של החברה, בהם קבלת אישור ה- FDA הראשון עבור שלד חיצוני – הזוכה לאישורם של חברות ביטוח אמריקאיות לטובת המוטבים שלהם (בהתאם לקריטריונים שנקבעו) ; שיתוף פעולה עם משרד ההגנה בקביעת מדיניות שיפוי המנגישה את מוצר exoskeleton עבור נכים ותיקים של צבא ארה”ב; וכן השלמת קידום מדיניות כיסוי ביטוחי וחוזים עם מבטחים גרמנים מובילים”.

בכוונת החברה כעת לעבוד מול מבטחים כ-Medicare, Medicaid ומבטחים פרטיים, על מנת לקבוע שיעור שיפוי נאות ולקדם מדיניות כיסוי עבור מכשירי ReWalk בבעלות פרטית. אם וכאשר תקבע מדיניות כיסוי זו, אלו העומדים בתנאים להיכלל בה כפי שנקבעו על ידי רשות המזון והתרופות (FDA) האמריקאית ומשלימים את תוכנית האימונים, יוכלו להיכנס למסלול שימוש ב- ReWalk Personal Exoskeleton לשימוש ביתי. על פי המרכז הסטטיסטי הלאומי לפגיעה בעמוד השידרה, ישנם כ- 294,000 אנשים בארצות הברית החיים עם פגיעה בעמוד השידרה – כמחציתם מסווגים כמשותקים בפלג הגוף התחתון.


מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות