חדשות היום

12.25 מיליון דולר בסבב גיוס הכספים השני של החברה הישראלית ‘בלקין לייזר’

טיפול בלייזר שנמשך שנייה אחת עומד להפוך למציאות בעבור מיליוני חולי גלאוקומה בעולם

חברת הסטארט-אפ הישראלית, “בלקין לייזר”, מציעה טיפול לייזר לגלאוקומה, מחלה שהאדם הסובל ממנה הולך ומאבד בהדרגה את כושר הראייה, ואף עשויה להוביל לעיוורון. הטיפול החדשני נמשך שנייה אחת ואיננו פולשני. החברה הודיעה היום כי השלימה את סבב המימון השני, בסכום כולל של 12.25 מיליון דולר עם חיתום-יתר. את הסבב הובילו Rimonci Capital ו-Santen Ventures, Inc., ואליהן הצטרפו BioLight Life Sciences, CR-CP Life Science Fund ו-C-Mer Eye Care Holdings,.

מאה וארבעים מיליוני אנשים בעולם סובלים מגלאוקומה או מלחץ תוך-עיני גבוה (Ocular hypertension – OHT), מהגורמים המובילים בעולם לעיוורון, אך ברחבי העולם ישנם רק 200,000 רופאי עיניים ו-6,000 מומחי גלאוקומה היכולים לטפל בחולים. הטיפול שמציעה חברת “בלקין לייזר” הוא אוטומטי, ללא מגע וללא כאב, ומופעל בעזרת מסך מגע הנשלט על ידי אלגוריתם לעיבוד תמונה ברזולוציה גבוהה, ו Eye Tracker ייחודי העוקב אחר תזוזת העין. את הטכנולוגיה הייחודית, שהמציא פרופ’ מיכאל בלקין, יכולים כל רופאי העיניים ליישם בקלות רבה, ובכך יגדל במידה ניכרת מספר החולים שיקבלו את הטיפול.

לפני הסבב הנוכחי גייסה החברה 6.6 מיליון דולר, כולל המענק מטעם רשות החדשנות בשיתוף עם חממת Rad Biomed , וכן המענק היוקרתי של ה European Horizon 2020  בסכום של2.5  מיליון יורו. השקעה נוספת בסך 2.5 מיליון דולר גויסה כחלק מסבב המימון הראשון בהובלת חברת ZIG Ventures.

מנכ”לית החברה, עו”ד דריה למאן-בלומנטל, אמרה: “ההשקעות האלה הן הבעת אמון של התעשייה בטכנולוגיה שלנו וביכולתה להשפיע על חייהם של מיליוני חולי גלאוקומה, בכך שתפתח אפשרות חדשה וממשית לטיפול במחלה, אף ללא טיפות. הכספים ישמשו להמשך הניסוי הרב מרכזיGLAUrious  ולפתיחת ניסויים קליניים באסיה. העבודה המקצועית של הצוות שלנו השתלמה, והחדשות הטובות הן שהתקדמנו צעד נוסף לקראת טיפול מהיר, קל ויעיל למיליוני חולי גלאוקומה.”

מנכ”לית חברת Rimonci Capital, Richel Liu, לה השקעות נוספות בישראל, אמרה: “כאחד המשקיעים הראשונים ב”בלקין לייזר”, הן בסבב הגיוס הראשון והן בסבב השני, התרשמנו מאוד מההישגים שרשמה החברה עד כה – החל בשלב ה-Proof of Concept (הוכחת ההיתכנות) דרך התוצאות החיוביות הראשונות בבני אדם, וכלה בתהליך הפיתוח של המכשיר המסחרי. היכולת להפוך את הטיפול בגלאוקומה לנגיש יותר קרובה עוד יותר.”

Ken Araki, נשיא חברת Santen Ventures, הצהיר כי חברתו “שמחה להניע חדשנות שתעניק לחולים מגוון רחב יותר של טיפולים, ובכך תשיג תוצאות משופרות.”

Liu Da, מנכ”ל חברת CR-CP Life Science Fund, אמר: “הטכנולוגיה של “בלקין לייזר” מתאימה לאסטרטגיית ההשקעה שלנו הדוגלת בפיתוח שותפויות ארוכות-טווח ורווחיות שנועדו לשפר במידה ניכרת את מצבם של חולי הגלאוקומה בסין”.

Dr. Dennis Lam, יו”ר ומנכ”ל C-MER, שיצטרף לוועדה המייעצת הרפואית של בלקין, הצהיר: “הטכנולוגיה של חברת “בלקין לייזר” מלהיבה מאוד, ובמיוחד הפתרון הייחודי שלה לטיפול פוטנציאלי בגלאוקומה סגורת-זווית (Angle closure glaucoma), הנפוצה באוכלוסיות אסיה.”

“טיפול הלייזר Direct SLT (DSLT) שמפתחת חברת “בלקין  לייזר” יפתח עולם חדש בפני חולי הגלאוקומה”, הכריז ד”ר ריצ’רד לינדסטרום, יו”ר הוועדה המייעצת הרפואית של “בלקין לייזר”. “הטכנולוגיה החדשה מבטיחה שההליך יהפוך למהיר וקל יותר לביצוע, ובכך יוכלו הרופאים לסייע למטופלים שלהם באופן משמעותי.”


בתמונה: מנכל”ית חברת בלקין לייזר, עו”ד דריה למאן-בלומנטל. קרדיט: Trish Tunney

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות