חדשות היום

דור 5 (G5) צפוי לאפשר את המהפכה התעשייתית הבאה ראיון עם אייל הררי, מנכ”ל רדקום

שוק התקשורת נמצא בפתחה של מהפכת ה-5G, כאשר גם וירוס הקורונה מאיץ ודוחק במפעילות הסלולריות להתקדם להטמעה מהירה יותר של הטכנולוגיות החדשניות התומכות בדור זה.

חברת רדקום הנסחרת בנאסד”ק, חברה מובילה המתמחה בפתרונות מבוססי ענן לתובנות רשת (Network Intelligence) חכמות עבור ספקיות תקשורת הנמצאות בתהליך מעבר ל-5G, השיקה לאחרונה את פתרון RADCOM ACE  להבטחת וניתוח שירות אוטומטיים לרשתות 5G של מפעילות התקשורת.

פנינו לאייל הררי, מנכ”ל רדקום, וביקשנו להבין באמצעותו כיצד פתרון Radcom ACE עובד, מה חשיבותו לדור ה-5 והאם מדובר במנוע צמיחה אשר ימצב את רדקום בחזית הטכנולוגיות של שוק ה-5G.

  • מהי ההתקדמות הטכנולוגית שאנו צפויים לראות במעבר לרשתות 5G?

דור 5 (5G) צפוי לאפשר את המהפכה התעשייתית הבאה בה אנשים ומכשירים מחוברים תמיד ובכל מקום. דור 5 מתוכנן להקל את הגישה למגוון נרחב של שירותים, וצפוי לשמש תעשיות רבות ומגוונות כגון חקלאות חכמה, בנייה (מכונות בשלט רחוק), בידור (וידאו באיכות מאוד גבוהה, מציאות מדומה ומציאות רבודה(, שירותי בריאות (ניתוחים מרחוק), ייצור (מפעלים חכמים) ותחבורה (כלי רכב אוטונומיים), ועוד.

בשלבים מוקדמים, עוד לפני השירותים המתקדמים יותר, יתאפשרו שירותים כמו אינטרנט ביתי אשר יספק שירותי פס רחב לעסקים ולבתים, ויתבסס על טכנולוגיה סלולרית ולא על כבלים תת קרקעיים. כמו כן, במסגרת דור 5 נצליח להתגבר על אתגר משמעותי הניצב כיום בפני התעשייה והוא הבטחת הגישה לאזורים מרוחקים. באופן מסורתי, קשה להגיע לאזורים מסוימים כמו אזורים כפריים “לאורך הקילומטר האחרון”, אולם במסגרת דור 5 תפיסה זו תשתנה באמצעות גישה מהירה לשירותים גם באזורים כפריים בדרך של אספקת פס רחב במקום כבלים.

על מנת לחולל שינויים אלה, מפעילות התקשורת עוברות לרשתות וירטואליות שיניעו את דור 5. עד כה כל הרשתות הסלולריות התבססו על חומרה פיזית אשר מהווה פתרון יקר ופחות גמיש. מעבר מרשת נשלטת חומרה לרשת נשלטת תוכנה ישפר באופן מידי את המהירויות –ויוריד את זמן ההשהיה בחיבור בצורה משמעותית.

המטרה של דור 5 הינה לספק שירותים דינמיים בזמן אמת, אך מעבר לווירטואליזציה הופך את הרשתות למורכבות יותר. בעבר פונקציית הרשת הייתה פתרון חומרה, אך כעת אותה פונקציה היא תוכנה המותקנת על חומרה רגילה ויכולה להיות דינמית מאוד. כמו כן, כמות הנתונים העצומה שעוברת ברשת היא גדולה מדי מכדי שתוכל לעמוד בקצב של עבודה ידנית. ניהול כל המורכבות הזו דורש אוטומציה מתקדמת וחכמה.

 

  • כיצד RADCOM ACE עונה על הצרכים של מפעילות תקשורת ברחבי העולם?

רדקום מספקת פתרון מבוסס ענן שמיועד לדור 5, ולכן הפתרון משתלב בצורה חלקה ברשת הענן של מפעילות התקשורת וניתן להתקין אותו, לעדכן אותו ולשנותו באופן אוטומטי לפי הצורך. כיום, הפתרון של רדקום תומך באופן מלא הן ברשת דור 5 המבוססת על טכנולוגיות קודמות (non-standalone) והן בטכנולוגיית דור 5 עצמאית (standalone) וכך מספק פתרון עמיד לאורך זמן ומאפשר להתחיל ולהשלים את המעבר לדור 5 כבר היום. באמצעות הפתרונות של רדקום, מפעילות התקשורת יקבלו כלים המאפשרים לפקח ולפתור בעיות ברשת דור 5 ובמעבר אליה, כדי שחוויית הלקוח תישמר באיכות גבוהה. כל זאת בפתרון חסכוני ביותר המבוסס על טכנולוגיית ענן מתקדמת.

  • מה הערך של הטכנולוגיה של רדקום לצרכן הסופי?

הפתרון של רדקום מסייע למפעילות תקשורת להבטיח איכות שירות גבוהה ופתרון מהיר של בעיות ברשת לעיתים קרובות לפני שהלקוח אפילו שם לב שיש בעיה. נושא זה הופך לקריטי ככל שהטכנולוגיה מתקדמת וציפיות הלקוח לשירות ללא תקלות גוברות אף הן.

  • איך רדקום ידעה לחזות את הצורך בטכנולוגיה זו והתחילה לפתח אותה לפני מספר שנים?

סימני השוק הראו כי התעשייה תעבור לווירטואליזציה ובהמשך לרשתות ענן עבור דור 5. רדקום הינה חברה זריזה אשר מעודדת חשיבה מחוץ לקופסה, ובעלת יכולות מחקר ופיתוח מתקדמות. לכן, רדקום זיהתה את המעבר הצפוי, אך חשוב מכך עברה במהירות לפיתוח פתרון תוכנה מבוסס ענן.

  • מה היא חבילת המוצרים אותה מספקת רדקום ומה מייחד אותה?

RADCOM ACE מורכבת משלושה קווי מוצרים עיקריים.

 RADCOM Network Visibility פתרון אשר בוחן ומסנן את תעבורת הרשת באופן חכם, ואת המידע הזה שולח ל-RADCOM Service Assurance, שהינה מערכת ניטור אשר לוקחת את כל הנתונים שנאספו מהרשת, ומעבדת אותם בצורה חכמה תוך שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. בדרך זו מצליחה המערכת שפיתחנו לייצר תובנות אוטומטיות על איכות השירות. במקביל הנתונים נשמרים או זורמים בזמן אמת למערכות ניהול הרשת של מפעילות התקשורת. החלק השלישי הינו RADCOM Network Insights אשר באמצעותו מהנדסי רשת יכולים לראות את הנתונים המעובדים ולקבל תובנות לגבי חוויית הלקוח, איכות השירות ופתרון בעיות ברשת.

הפתרון של רדקום הינו ייחודי מכיוון שהוא אוטומטי, מותאם לענן, ותוכנן ונבנה במיוחד עבור דור 5.

  • כיצד העבודה עם ענקיות תקשורת כמו AT&T, גלוב טלקום ו-Rakuten תרמה לפיתוח המוצרים?

העבודה עם מפעילות התקשורת המובילות בעולם מאפשרת לרדקום לקבל תובנות משמעותיות לצורך פיתוח המוצר בהתאם לצרכי לקוחות גדולים ומתקדמים. לדוגמא חברת AT&T הייתה המפעילה הראשונה במעבר הרשת שלה לווירטואליזציה ומימשה חלק מהיעד ארוך הטווח שלה להשקת שירותי דור 5. באמצעות העבודה הצמודה איתם על הרשת הווירטואלית רחבת ההיקף הכוללת יותר מ-160 מיליון מנויים, קידמנו בצורה משמעותית את הפתרון שלנו ופיתחנו יתרון ייחודי. כמו כן, גם העבודה עם Rakuten על פיתוח הרשת הראשונה בעולם בעלת הווירטואליזציה המלאה, אשר מיומה הראשון מוכנה לדור 5, קידמה מאוד את פיתוח הפתרון ואת הניסיון המשמעותי שרדקום צברה.

תוכל להרחיב על תפקידה של רדקום בהשקה המסחרית של הרשת הסלולרית של Rakuten?

אייל הררי מנכל רדקום קרדיט: יחצ

משלב התכנון, Rakuten נקטה גישה שונה לבניית הרשת בהשוואה למפעילות תקשורת מסורתיות, ולכן היה להם חשוב מאוד להטמיע את הפתרון של רדקום מהיום הראשון, זאת על מנת שתהיה להם האפשרות לעקוב אחר התנהלות הרשת עוד לפני ההשקה המסחרית המלאה. יפן היא שוק תחרותי מאוד והמנויים מצפים ששירותי המובייל שלהם יעבדו מהיום הראשון של השקת הרשת.  Rakutenהדגישו את הרצון שלהם להבטיח חוויית לקוח מושלמת למנויים שלהם, ולכן המערכת של רדקום הייתה חשובה בכדי לעזור להם לעשות זאת.

מהם המגמות המרכזיות שאתה מזהה בהתקדמות השוק אשר ילוו אותנו בעתיד הנראה לעין?

עבור דור 5 מתקדם, ישנה חובה להשתמש ברשתות מבוססות ענן. לכן, יותר ויותר מפעילות עוברות לווירטואליזציה ובייחוד מפעילות אשר בונות רשתות וירטואליות חדשות. דוגמה אחת היא DISH Network האמריקאית. DISH הינה חברת כבלים אשר בונה רשת וירטואלית חדשה להשקת שירותי דור 5. אנו צופים לראות המשך האצת המגמה לשימוש בכלים מתקדמים להבטחת שירות אוטומטית, תוך הסקה של תובנות אוטומטיות מהרשת באמצעות השימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. מפעיל תקשורת שלא ידע לנטר, לנתח ולנהל את הרשת שלו במהירות, באמצעות כלים חכמים ובאופן אוטומטי ומתקדם ימצא עצמו מתקשה לספק את חוויית הלקוח הנדרשת בעידן ה-5G.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות