המגעים עם איחוד האמירויות מחלחלים להייטק הישראלי: KEN Investments מדובאי השתתפה בסבב הגיוס של סלאריו בשיעור של 5.8 מיליון דולר

חברת הפינטק הישראלית סלאריו (Salaryo) המספקת אשראי ושירותי בנקאות דיגיטלית לעסקים קטנים בארה״ב, מודיעה היום (רביעי) על השלמת סבב גיוס בשיעור 5.8 מיליון דולר, במטרה להאיץ את הצמיחה וההתרחבות של החברה בשוק האמריקאי. גיוס ההון הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-12 מיליון דולר בהון ובחוב. המרכיב ההוני הובל על ידי קרן הפרייבט אקוויטי וההון-סיכון KEN Investments מאיחוד האמירויות, המשקיעה במיזמי הזנק וחברות באירופה ובאסיה, בעיקר בחברות צמיחה בערוצי B2B ו-B2C במסחר מקוון, פינטק ואינשורטק. בנוסף, השתתפו בסבב הגיוס משקיע הון הסיכון הבריטי מייקל אולמן וקרן Techstars האמריקאית. מרכיב החוב סופק על-ידי קרן Variant Investments, גם היא מארה״ב.

גיוס ההון מגיע על רקע הצמיחה המהירה של פעילות ההלוואות של החברה בארה״ב, שעיבדה מעל ל-60 מיליון דולר בהלוואות השנה, נכון לרבעון השני של 2020. השקעה זו תשמש לתמיכה באסטרטגיית השוק של סלאריו כאשר היא ממשיכה בהתפשטותה לתחומים נוספים של בנקאות דיגיטלית לעסקים קטנים. זוהי השקעה הראשונה מסוגה של קרן מדובאי בחברה ישראלית.

הטכנולוגיה של סלאריו מאפשרת קבלת בקשות, ביצוע בדיקות רקע ואספקת אשראי תוך פרק זמן קצר של דקות ספורות באמצעות שימוש במודולים של KYC (know your client), ניהול סיכונים פיננסיים ועסקיים, חתימה דיגיטלית על חוזים, וידוא וחיוב אמצעי תשלום.

“ההשקעה היא אבן דרך משמעותית עבור החברה, שהופכת את סלאריו משחקן נישתי לבנק דיגיטלי לעסקים קטנים על רקע מגיפת הקורונה״, אומר יאיר לוי, מנכ״ל ומייסד-שותף של סלאריו. “החזון של סלאריו הוא לסייע לעסקים קטנים, יזמים ועצמאים באמצעות טכנולוגיה המאפשרת גישה מהירה וגמישה לאשראי ולשירותי בנקאות דיגיטליים נוספים״.

לוי התייחס גם לנושא ההשקעה הראשונה מסוגה של קרן מהאמירויות בחברת טכנולוגיה ישראלית והוסיף: ״ההודעה של מנהיגי שתי המדינות על הסכם השלום המתגבש בין איחוד האמירויות לישראל סייעה להסיר חסמים טכניים שעיכבו עד כה את השלמת העסקה. הפוטנציאל הטמון בחיבור בין החדשנות הטכנולוגית הישראלית למרכז הפיננסי הבינלאומי של האמירויות הוא אינסופי. זו השקעה ראשונה מסוגה, ואני צופה עסקאות נוספות בטווח הזמן הקרוב.״

״לקח לנו זמן לסגור את ההשקעה״ אמר קנטארו ווילאם מנכ״ל KEN Investments. “זו הפעם הראשונה שאנחנו משקיעים בטכנולוגיה ישראלית, וסלאריו פונה לפלח שוק גדול וצומחת במהירות של עסקים קטנים בארה״ב.״

“מגפת הקורונה האיצה את תהליכי הדיגיטציה בתחום השירותים הפיננסיים. חברות פינטק כמו סלאריו מספקות הזדמנויות לייצר תשואות אלטרנטיביות בסביבה המשתנה במהירות”, אמר קורט פינטל, שותף מנהל ב-Variant Investments. ״הטכנולוגיה המתקדמת והמומחיות הפיננסית של סלאריו מעניקים ל-Variant יתרון בחשיפה לנכסים מניבים לא שגרתיים״.


בתמונה – יאיר לוי, מנכ״ל ומייסד-שותף של סלאריו.

קרדיט תמונה: Salaryo

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות