אחרי עיצוב פנים הבית – הטרנד הבא הוא עיצוב פנים הרכב

ענקית הרכב הסינית GAC מציגה קונספט חדשני בענף הרכב, שנוטש את עולם העיצוב החיצוני ומתמקד בחלל הפנים ובטעמו האישי של בעל הרכב

GAC חושפת את דגם הקונספט Moca, מכונית עירונית חכמה ולא מזהמת, בהתאמה אישית. פירוש שמה של Moca הוא קיצור של צירוף המילים Modular-Car, המבטא את הקונספט שעומד מאחורי המכונית, תפיסה המגלמת את מכונית העתיד ומייצגת חזון חדש לפילוסופיית העיצוב המסורתית של החברה.

קדמת וחזית המכונית מאופיינים במראה “ביוני”, הכולל מסך גדול בו זורם המידע השמור למשתמשי הדרך ובאמצעותו מתקשרת המכונית כלפי חוץ. פלטפורמת התוכנה, המבוססת על מערכת ההפעלה של GAC המשולבת ברכב, מספקת למשתמשים אפשרויות חומרה ותוכנה שונות להתאמה אישית של תרחישים שונים. העיצוב של החלק החיצוני ניטרלי ומחקה את הסגנון של מוצרים טכנולוגיים טהורים, כמו סמארטפונים ומצלמות. בחלק החיצוני, התוסף היחיד לתצוגה הביונית הוא רצועת תאורת ה- LED המקיפה את המכונית. מערכת ההפעלה של הרכב, ADiGO OS, מאפשרת לכל התוכנות הקשיחות ברכב לעבוד בצורה חלקה.

אף שהעיצוב החיצוני של Moca הוא מינימליסטי במיוחד, עיצוב חלל הפנים הוא אינדיבידואלי לחלוטין ומאפשר לכל רוכש לעצב את חלל הפנים באמצעות אביזרים אותם ניתן לרכוש בפלטפורמה מקוונת ייעודית. בנוסף, כל מושב ברכב יוכל להיות מעוצב בסגנון שונה אך בהתאמה מלאה לרכב. פנים הרכב יכול להפוך לסלון של ממש, וזאת הודות למבנה קיבוע מודולרי. הכניסה לרכב היא באמצעות דלת הזזה, אלמנט שמשלים את תחושת ההשראה הביתית בסביבת פנים הרכב. כמעט כל רכיבי Moca ניתנים להחלפה ולבחירה מותאמת אישית: מהקונסולה ועד לתאורת הפנים, מלוחות הדלתות ועד המושבים. כל זאת, מתוך תפיסה כי עידן הרכבים הזהים מגיע לקיצו ורכבי העתיד ישאירו מרחב פעולה רב לטעמו האישי של בעל הרכב.

“אנו מאמינים שכמו בסמארטפונים, גם החלקים החיצוניים של מכוניות יעברו בהדרגה ממגוון עיצובים שונים לעיצוב הומוגני העומד בסטנדרט קבוע וזאת בכדי לקבל חווית פנים טובה יותר, הן מבחינת המרחב והן מבחינת התוכן”, אומר ג’אנג פאן, סגן נשיא לעיצוב במרכז המחקר והפיתוח של GAC.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות