חדשות היום

כנס החדשנות השנתי של HARMAN: מכריזה על ה- TBOT שחוזה ופותרת בעיות תקשורת במכוניות ומציגה פתרונות שהופכים את חלל המכונית לזירת משחק ובמה להופעות

HARMAN מכריזה על ה- TBOT – טכנולוגיה המותאמת ל-5G שמאפשרת לחזות – ולפתור – בעיות תקשורת במכוניות על הכביש

7 בינואר, תל אביב. חברת האוטומוטיב HARMAN המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, הכריזה על ה- HARMAN Turbo Connect (TBOT)- פתרון תוכנה חכמה שמסוגל לזהות קשיי התחברות לרשתות אלחוטיות במכוניות, או איכות ירודה של חיבור ולטפל בבעיה עוד לפני שהנהג ירגיש בבעיה. הפתרון מאפשר לנהגים להמשיך לנווט בביטחון על הכביש, לשמוע מוסיקה ולהמשיך בשיחות ועידה, גם באזורים בהם הקליטה ירודה במיוחד. הפתרון החדש מצטרף לקו פתרונות הטלמטריה של החברה, והוא עונה על הצורך הגובר והולך בקישוריות מהירה וללא הפרעות. הפתרון יהיה יעיל במיוחד בחיבור לטכנולוגיות 5G  הנוספות שפיתחה החברה באחרונה, דוגמת ה- Smart Conformal Antenna ומערכות בקרת התקשורת המותאמות ל-5G.

לדברי מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל, בזמן שציפיות צרכנים לתקשורת רציפה ובלתי מופרעת רק גוברות, יצרני המכוניות שואפים למקסם עבור הנהגים את חויית השהייה ברכב, שחלק ממנה הוא תקשורת רציפה. ״הבעיה: ניתוקים, הפרעות קליטה ובעיות רוחב פס מביאים עימם אתגרים לא קלים. הפתרונות החדשים שלנו יספקו ליצרנים דרך פשוטה להתמודדות״. לדברי גבע, עם הכניסה של השימוש הנרחב ב-5G, טכנולוגיית ה- TBOT מאפשרת לחזות מראש בעיות תקשורת ולבצע אופטימיזציה של רוחב הפס הזמין לאופציות ההתקשרות תוך התאמה לדרישות של סטרימינג בזמן אמת ושאר יישומים תובעי ביצועים. כך, מתאפשרת  חוויית קישוריות נטולת הפרעות עבור הנהגים והנוסעים ונחסכים כסף ואנרגיה.

היכולת לצפות מראש את סטטוס ההתקשרות קילומטרים רבים מראש, מאפשרת ל- TBOT לזהות אזורים בהם התקשורת חינמית, או זולה יותר ולתזמן הורדות מידע למיקומים הללו, תוך חיסכון בכסף. יתרון נוסף לטכנולוגיה: השליטה על פרמטרים של הרכב מאפשרת, לדוגמה, לבצע אופטימיזציה של חיי סוללה  על ידי הפסקת שידור וקבלת נתונים כשאין קישוריות ועל ידי כך לצמצם את השימוש באנרגיה.

״ה- TBOT הוא רק אחד מהכלים הזמינים לקראת השימוש הנרחב בקישוריות 5G״, אומרת גבע. ״הטכנולוגיות החדשות שפיתחנו יתגברו את מהירות התקשורת בכלי רכב ויפחיתו תקלות במכוניות המקושרות, הן על תשתיות דור 4 והן על תשתיות 5G של המחר״. כך לדוגמה, האנטנה החדשה של HARMAN, מוכנה ל-5G, והיא יכולה לכלול בתוכה עד 14 אנטנות שונות. היא מותקנת מתחת למרכב ועל פי ההערכות תחלף בעתיד את אנטנת ״סנפיר הכריש״ הנפוצה כיום. השילוב עם מערכות ה-TCU של HARMAN משפרת את ביצועי התקשורת ואת אמינותה.

HARMAN מתגברת את חוויית הנהיגה: תהפוך את המכונית לזירת משחק, חלל יצירתי ובמה להופעות של הלהקות האהודות

7 בינואר, תל אביב. חברת האוטומוטיב HARMAN המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, חשפה היום סדרה של פתרונות מוביליטי חדשים שלא היו קיימים עד כה ברכבים, כחלק מהחזון של Experiences per Mile. במסגרת האירוע הטכנולוגי השנתי של החברה, HARMAN EXPLORE, המתקיים היום בצורה וירטואלית בפעם הראשונה, החברה הדגימה טכנולוגיות ׳חוויות נהיגה׳ חדשניות (HARMAN ExP), שפותחו לאחר מחקר צרכנים מקיף ונותנות מענה לדרישות של נהגים ונוסעים ברכב.

חוויות הנהיגה (ExP) גובשו לאחר ניתוח עמוק של דרישות הצרכנים והן נותנות הצצה לעתיד הרכב בשנים הקרובות. כספקית-משנה מובילה ליצרניות רכב גלובליות, חברת HARMAN היא היחידה כיום שיכולה לספק פתרון מוכח לשילוב יכולות מתקדמות – הכוללות תא נהג דיגיטלי, יחידות טלמטריה 5G, מותגי אודיו לרכב, פתרונות ענן ותוכנה, לצד מערכות מתקדמות תומכות-נהיגה (ADAS). שלוש ה׳חוויות׳ החדשות שהוכרזו – Gaming Intense Max, Creator Studio ו-Drive-Live Concert, מדגימות את היכולות הללו ומציעות “טעימה” מעתיד המוביליטי ברכב.

HARMAN ExP Gaming Intense Max

על פי HARMAN אנשים מוצאים עצמם לא פעם חסרי מעש במכונית, בציפייה לילד שייצא מבית הספר או בהמתנה לחברים. לעתים, הם מעבירים את הזמן במשחקים בסמארטפון, אך החווייה אינה מלאה. למטרה זו פיתחה החברה את ה- Gaming Intense Max שהופך את המכונית לזירת משחק תוך שילוב של כמה טכנולוגיות שפיתחה החברה, בינהן, טכנולוגיות המסכים והסאונד האייקוני של מותגי החברה, כדוגמת JBL, harman/kardon או AKG.

המכונית כזירת משחק - גם ליושבים מאחור

המכונית כזירת משחק – גם ליושבים מאחור

HARMAN ExP Creator Studio

כדי לאפשר לאנשים ליצור ולשתף תכנים במכונית, ה- Creator Studio הופכת עבורם את המכונית ל׳חלל יצירתי׳ יותר. טכנולוגיות דוגמת מערכות הסאונד של החברה מתאימות עצמן לאיזון האופטימלי, התאורה במכונית מתאימה עצמה לצרכי הנהג ואו הנוסעים והמצלמות מתועדפות לזויות הצילום המחמיאות ביותר. בסיום הכנת התוכן הנהג יכול להוריד אפליקציה לעריכת וידאו מחנות האפליקציות של HARMAN Ignite Store (שכוללת עשרות שותפי תוכן ומפתחי אפליקציות אנדרואיד), לערוך את התוכן ולשתף דרך הרשתות החברתיות המומלצות לסוג התוכן שהופק ברכב – והכל – היישר מהמכונית.

המכונית כסטודיו יצירה

המכונית כסטודיו יצירה

HARMAN ExP Drive-Live Concert

בעולם בו ההופעות הגדולות עצרו (ובשאיפה יחזרו בקרוב), היכולת להעביר חווייה של מופע וירטואלי בתוך חלל המכונית הפכה לחשובה ביותר. HARMAN עושה שימוש במערכות הסאונד האיכותיות, ביכולות ה-5G  ובשירותי הענן, כדי להעביר את האנרגיות של ההופעות היישר למכונית. ההגה נסוג ומפנה מקום למסכים ההקיפיים ומערכות הסאונד מתכווננות להעדפות המאזינים.

״מכוניות נועדו לא רק לנהיגה. הן חלק אינטגרלי מהחיים שלנו ואנו מעבירים בהן  לא מעט זמן. כמובילת שוק יש לנו יכולת לשלב מגוון טכנולוגיות רכב, כולל תא הנהג הדיגיטלי, יחידות טלמטריה, אודיו, פתרונות תוכנה מבוססי-ענן ו-ADAS עם הבנה עמוקה של מגמות בשוק הרכב וצרכים של הנהג והנוסעים״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל. ״החזון של Experience per Mile שהוצג כבר לפני שנתיים שם את הצרכן במרכז והתערוכה השנה רק מדגישה את המחוייבות של הרמן למסע. HARMAN ExP מבטיחה שהטכנולוגיות יעבדו חלק האחת עם השנייה כדי ליצור פתרונות עשירים שמעבירים את החוויות שהצרכנים מבקשים״.  לדברי גבע, הבידול של HARMAN ממתחרותיה טמון בהבנת רצון הצרכנים וההעדפות שלהם כשהם בתוך מכוניותיהם. ״היצרנים יהנו מהפרסונליזציה ומהסינרגיה הטכנולוגית בעוד הנהגים ייהנו מחוויית נהיגה מקושרת בהתאם לצרכיהם״.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות