יוטרון מקימה לראשונה חניון אוטונומי בקליפורניה עם מערכת רובוטית לטעינת רכבים חשמליים תמורת כ-13 מיליון שקל

יוטרון הנמצאת בשליטת קרן פימי מדווחת: החברה ממשיכה להתרחב בשוק האמריקאי

מקימה לראשונה חניון אוטונומי בקליפורניה עם מערכת רובוטית לטעינת רכבים חשמליים תמורת כ-13 מיליון ₪  

  • הסכם זה מצטרף להסכם שנחתם לפני כשבועיים להקמת חניון אוטונומי במטרופולין של ניו יורק,  ומשקף ביקוש לפתרונות החניה האוטונומית של החברה גם בתקופה זו
  • זהו ההסכם השני שחתמה החברה במטרופולין סן פרנסיסקו והרביעי במדינת קליפורניה
  • עד כה חתמה החברה על הסכמים להקמה של 22 חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה

חברת יוטרון, מובילה עולמית בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי במטרופולין סן פרנסיסקו, ארה”ב. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-13 מיליון ש”ח (כ-4 מיליון דולר) והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2024. הסכם זה הינו ההסכם ה-22 שחתמה החברה להקמת חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה, ההסכם השני במטרופולין סן פרנסיסקו והרביעי במדינת קליפורניה.

הסכם זה משקף ביקוש לפתרונות החניה האוטונומית של יוטרון גם בתקופה זו. ההסכם הנוכחי מצטרף להסכם שנחתם לפני כשבועיים להקמת חניון אוטונומי במטרופולין ניו יורק, ארה”ב. ההסכמים החדשים מגדילים בהתמדה את צבר ההזמנות.

יוטרון פועלת בצפון אמריקה בשישה איזורים עיקריים: ניו יורק, סן פרנסיסקו, לוס אנג’לס, בוסטון, יוסטון, ודנוור קולורדו. השוק הגדול והפעיל ביותר של החברה הוא מטרופולין ניו יורק, בו נחתמו עד היום 11 הסכמים להקמת חניונים אוטונומיים.

מערכות החניה האוטונומית של יוטרון משמשות מדי יום אלפי רכבים ונחשבות למובילות בשוק העולמי באמינות ובתפוקה. פתרון החניה האוטונומית של יוטרון מאפשר ליזמי נדל”ן ואדריכלים להציע לנהגים – דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים – חוויית חניה ייחודית. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות VIP אקסקלוסיבי  (valet parking)  ומהווה אלמנט יוקרתי מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים, משלב יכולות טעינת רכבים חשמליים באופן אוטומטי, ובעתיד אף מתוכנן להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים. לחניון האוטונומי של יוטרון יתרונות רבים נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל”ן יקר; ידידותיות לסביבה – צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה שקטה, והקטנת הצורך בחפירה מתחת לקו מי התהום; עלויות תחזוקה נמוכות; שימור העיצוב החיצוני של המבנה וכן נוחות ונגישות משופרת לבעלי צרכים מיוחדים. חניון אוטונומי אף מציע ביטחון אישי וביטחון רכוש מוגברים בהיותו מתוכנן להקשות על פגיעה בבעל הרכב או לגנוב את הרכב בחניון מסוג זה, ובכך יכול להוזיל את דמי הביטוח ליזמים.

חיים שני, מנכ”ל יוטרון, מסר כי “המיקוד העסקי של החברה במספר אזורי ליבה בשוק האמריקאי ממשיך להוכיח את עצמו. יוטרון מציגה בחניון זה לראשונה מערכת רובוטית המצוידת ביכולת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית שמאפשרת לחבר את כל הרכבים בחניון לטעינה חשמלית אוטומטית, ללא מעורבות הנהג. יכולת זאת חשובה במיוחד בקליפורניה, לאור החדירה ההולכת וגוברת של רכבים חשמליים. שני ההסכמים עליהם חתמנו בשבועיים האחרונים מעידים להערכתנו, על התעוררות מחודשת וביקוש גובר בשוק האמריקאי. צבר ההזמנות של החברה מייצר אופק עסקי ארוך טווח, ומהווה עדות לדרישה הגוברת לפתרונות הייחודיים של החברה ולמיצוב העסקי והמובילות שביססנו לעצמנו בשוק האמריקאי”.


בתמונה: חניון אוטומטי מבית יוטרון. קרדיט יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות