לוקהיד מרטין והפנטגון חתמו על חוזה תמיכה לצי מטוסי ה-F-35 בהיקף של 1.28 מיליארד דולר

מנהלת תוכנית מטוס הF-35- העניקה ללוקהיד מרטין 1.28 מיליארד דולר תחת חוזה UCA (חוזה המאפשר העברת מימון טרם החלטה סופית על כל פרטי ההסכם) לאספקת תמיכה ותחזוקה לצי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם עד ה-30 ביוני, 2021.

“החוזה יאפשר לנו להמשיך ולתמוך בצי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם ובשמירה על כשירותם המבצעית לצורך השלמת המשימות של לקוחותינו”, אמר ביל ברוטרתון, סגן נשיא והמנהל הכללי של תוכנית מטוס ה-F-35 בלוקהיד מרטין. “אנו רואים שיפורים מתמשכים ברמת המוכנות של המטוסים ובהיבטי העלויות. ככל שמספר המטוסים עולה, כך גדלות האפשרויות לשיתופי פעולה עם התעשייה והממשלות ברחבי העולם, לטובת התוכנית”.

חוזה הUCA- הוא כלי פעולה נפוץ שמאפשר לממן את המשך התמיכה והתחזוקה לצי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם במקביל למו”מ על החוזה הסופי, שיכלול את התנאים לתמיכה בצי הכולל שצפוי לכלול מעל 3,000 מטוסים. החוזה כולל שימוש במומחים ואנשי מקצוע, סיוע בבסיסים בהם מוצבים המטוסים ברחבי העולם, תחזוקה ושירותים הנדסיים וכן הכשרת ואימון צוותי האוויר והקרקע. זאת ועוד, החוזה מכסה דאטה אנליטיקס וניהול שרשרת האספקה לחלקים וחלפים.

מנהלת תוכנית מטוס הF-35-, יחד עם השותפות בתוכנית ומפעילי המטוסים ברחבי העולם מובילים את מאמצי התמיכה, בשיתוף פעולה מלא, בסיוע אנשי התוכנית מלוקהיד מרטין.

עד כה, נמסרו יותר מ-600 מטוסי F-35 מכל הדגמים הפועלים ב-26 בסיסים ברחבי העולם. יותר מ-1,200 טייסים ו-10,000 אנשי תחזוקה הוכשרו לעבודה והפעלה של המטוס והמטוסים צברו למעלה מ-355,000 שעות טיסה. תשע מדינות מפעילות את המטוסים מבסיסים על אדמתן. תשעה מפעילים הכריזו על מבצעיותם הראשונית (IOC) של המטוסים ושישה על הפעלה בפעילות מבצעית-קרבית. עלות שעת הטיסה ירדה ב-40% בחמש השנים האחרונות.

אחוזי המוכנות המבצעית הממוצעת של צי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם עומדת על יותר מ-70%, כשבמקומות מסוימים האחוזים גבוהים ביותר. מטוסי ה-F-35 נטלו חלק משמעותית במשימות רב-מימדיות הכוללות מגוון רב של כלים שהדגישו את יכולתו של המטוס לאסוף מידע, לשתף אותו בזמן אמת ולסגור מעגלי אש עם פלטפורמות אחרות במשימה.


קרדיט לתמונות: לוקהיד מרטין

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות