Swapp  השלימה גיוס סיד של 7 מיליון דולר בהובלת Point72 Ventures ו- Entrée Capital

הגיוס בוצע לאחר שנת צמיחה לחברת הסטארט אפ הגיוס ישמש לתמיכה בהמשך התרחבות השוק של Swapp לפלטפורמת תכנון הבנייה שלה ולהרחבת יכולות ה– AI שלה

חברת Swapp, המתמחה בפיתוח פתרונות תכנון מבוססי בינה מלאכותית (AI) לענף הבנייה, הודיעה היום על השלמת גיוס של 7 מיליון דולר, במסגרת סבב סיד שהובל על ידי קרנות ההון סיכון Point72 Ventures ו-Entrée Capital, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים. ההשקעה תסייע לחברה להמשיך ולהרחיב את שיווקה של פלטפורמת תכנון הבנייה שלה, ולחזק את יכולותיה בתחום הבינה המלאכותית.

פלטפורמת ה-AI של Swapp מסייעת ליזמי נדל”ן ולחברות בנייה לשלוט ישירות בכל שלב בתהליך תכנון הפרויקט, ובכך למקסם את השקעותיהם בנכסים, ולממש את מלוא הפוטנציאל של האתרים והפרויקטים שלהם. זאת, באמצעות ייעול התכנון האדריכלי והתהליכים ההנדסיים.  בנוסף להפקה, אופטימיזציה ועדכון שינויים של אפשרויות תכנון, הפלטפורמה של Swapp תומכת גם בתיאום ביצוע של תוכניות בנייה, אדריכלות והנדסה בתחומי קונסטרוקציה-מכניקה, חשמל ואינסטלציה, ומפיקה תרשימי בנייה מפורטים ומודלים תלת ממדיים מבוססי BIM בהתאם לצרכי הלקוחות ולדרישותיהם.

Swapp  הוקמה בינואר 2019 על ידי איתן צרפתי, מנכ”ל, עדי שביט, CSO  ונועם גת CTO . מאז ימיו כאדריכל איתן זיהה עד כמה תהליך תכנון הבנייה הוא פגום, ארוך ובלתי גמיש. התסכול הזה צץ מחדש כשהבין כמה מנותקים שלבי התכנון, פעולות הבנייה והתפעול, כשלמד ניהול עסקים בבית הספר לעסקים בהרווארד. בשלב זה, איתן פנה לטכנולוגיה כדי למצוא פיתרון לבעיות אלה והקים את הסטארט-אפ הראשון שלו שנרכש מאוחר יותר על ידי Autodesk ושמו “Homestyler”, תוכנה מקוונת לעיצוב הבית, שבה המשתמשים יכולים ליצור את העיצובים הביתיים שלהם בדו מימד ו- תלת מימד. כשהיה למנכ”ל אוטודסק ישראל, הוא הבין, יחד עם עדי שביט, שיצירת כלים נוספים לאדריכלים ומתכננים לא תפתור את האתגרים הגדולים ביותר שתעשיית הבנייה עומדת בפניהם, כמו הפחתת זמן שבוזבז על משימות חוזרות, פיצול גבוה ותיאום לקוי בין מתכננים ובונים וחוסר נתונים.

איתן ועדי חברו לנועם, מומחה ביג דאטה ומתכנת תלת מימד, כדי להקים את  Swapp  וליצור את חברת תכנון הבנייה הראשונה מסוגה המבוססת AI ומציעה שירות תכנון מקצה לקצה באמצעות פלטפורמה מבוססת הענן שלה. המטרה לייעל את כל שלבי תכנון הבנייה – החל מאפשרויות תכנון אוטומטיות, הערכות כספיות, מסמכי בנייה מפורטים ועוד.  זאת, כדי לאפשר ליזמי נדל”ן וחברות בנייה להתחיל בבנייה תוך שבועות ולא חודשים ארוכים ואף שנים . המערכת של Swapp מסוגלת ליצור מערך תוכניות בנייה שלם ומפורט תוך שבועות ספורים, אשר בשיטות מסורתיות יארך 9-12 חודשים לפחות .

החברה מונה כיום 20 עובדים וצפויה להגדיל את כוח העבודה שלה ב -50%, עד 30 עובדים עד סוף השנה. החברה  עובדת עם חברות בנייה מובילות ומפתחי נדל”ן במיוחד בארה”ב ובריטניה.  לכל לקוח מומחים שונים מתחומים שונים (משווקים, מהנדסים, אדריכלים ומנהלי פיתוח) שעובדים בפלטפורמה על מנת להבטיח שהתכנון עולה בקנה אחד עם יעדי הפרויקט שלהם. במהלך השנה האחרונה מעל 500 משתמשים עבדו בפלטפורמה של Swapp על יותר 2 מיליון מ”ר של פרויקטים למגורים ומסחר.

“פתרון הבינה המלאכותית של Swapp משנה את כללי המשחק בתחום פיתוח הנדל”ן ותכנון הבנייה,” אמר איתן צרפתי, מייסד ומנכ”ל חברת Swapp ומנכ”ל אוטודסק ישראל לשעבר. כארכיטקט מנוסה בוגר תכנית המנהלים של הרווארד ויזם סדרתי, חיפש צרפתי דרך להמציא מחדש את מקצוע האדריכלות באמצעות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית .” לראשונה בתולדות ענף הבנייה, יזמי נדל”ן וחברות בנייה ישתמשו בפלטפורמה אחת עבור תכנון הבנייה שלהם, ולהתחיל לעבוד בתוך מספר שבועות במקום 9-12 חודשים, תוך ניצול מאגרי מידע ומיקסום פוטנציאל הנכסים שברשותם. כבר כעת אנו עובדים עם כמה מהשמות הגדולים בענף הבנייה, במטרה להחליף את תהליך תכנון הבנייה האיטי, המייגע והמקובע, לדור הבא של שיהיה חכם, יעיל וגמיש הרבה יותר. השקעה זו תסייע לנו להגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, ולהרחיב את יכולותינו בתחום ה- AI   .”

“אנו מאמינים כי ל- Swapp יש את היכולת להמציא את האדריכלות מחדש, באמצעות אוטומציה של כל תהליך תכנון הבנייה”, אמר דניאל גוואק, שותף ב- Point72 Ventures. “פלטפורמת הבינה המלאכותית של Swapp פותחה במטרה לקדם מודרניזציה של פיתוח הנדל”ן, דרך פישוטו של תהליך התכנון האיטי והמקוטע, ומאפשרת ליזמי נדל״ן לקבל מערך שלם של תוכניות אדריכליות מפורטות תוך שבועות. אנו שמחים לתמוך בצמיחתה המתמשכת של החברה”.

“ההחלטה שלנו להשקיע ב-Swapp הפכה לקלה ברגע ששמענו את המנכ”ל איתן צרפתי מציג את החזון שלו, ואת הצוות המרשים שהוא גיבש כדי להוציא אותו לפועל”, אמר ערן ביילסקי, שותף מנהל ב-Entrée Capital. “ההשקעה שלנו ב-Swapp משקפת את גישתנו ששימוש ב-AI לטובת האצה ואופטימיזציה של פעילות, ייעל את עבודתם של מפתחי נדל”ן וקבלנים בענף זה”.

אודות  Swapp

Swapp הינה חברת תכנון מבוססת בינה מלאכותית (AI), שפיתחה פלטפורמה כוללת המאפשרת ליזמי נדל”ן וחברות בנייה להתוות ולייצר את מכלול תכנון הבנייה, החל מבחינת כדאיות כלכלית וכלה בתכניות מפורטות של מסמכי בנייה ותחילת עבודה, בתוך מספר שבועות. השימוש בפלטפורמה של Swapp מגדיר מחדש את תהליך התכנון, ומאפשר תכנון בניה חכם, יעיל וגמיש. באמצעות פלטפורמה זו  יכולים יזמי נדל”ן וחברות בנייה לשלוט בכל שלבי תכנון הפרויקט, ולהתאים אותם בקלות לתקציב ולצרכים שלהם.

למידע נוסף אנא בקרו ב: https://www.swapp.net

אודות  Point72 Ventures

Point72 Ventures היא פירמת הון סיכון עולמית המובלת על ידי מגוון של מומחים בתחומם, ועם הון המאפשר לה להוביל סבבי השקעה בכל שלבי הצמיחה של חברה. הפירמה משקיעה בעיקר בטכנולוגיות בינה מלאכותית/ למידת מכונה, טכנולוגיות ארגוניות, פינטק ומדעי החיים. כזרוע עצמאית של Point72, חברת ניהול הנכסים העולמית בראשות סטיבן א. כהן, מציעה Point72 Ventures תובנות מעמיקות אודות הכלכלה העולמית. ל- Point72 Ventures משרדים בניו יורק, פאלו אלטו קליפורניה, וסטמפורד קונטיקט. למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט: www.p72.vc

 

אודות Entrée Capital

Entrée Capital, הפועלת ממשרדים בישראל, בריטניה וארה”ב, הוקמה בשנת 2010 ומעניקה מימון רב-שלבי לחברות בשלבי הסיד, המוקדם והצמיחה בכל רחבי העולם. Entrée Capital מנהלת יותר מ-500 מיליון דולר בשש קרנות, והשקיעה בחברות סטארט-אפ כ-monday.com, Snap, Stripe, Deliveroo PostMates, Riskified, FundBox, Toka Cyber, Kuda Bank, Stash, PillPack, Gusto, Cazoo, Coupang, Glovo, ובלמעלה מ-80 חברות אחרות. Entrée Capital מימשה בתשע השנים האחרונות 23 אקזיטים והנפקות ציבוריות ראשונות, ובתיק ההשקעות שלה 13 חברות חד-קרן (ששוויין מוערך בלמעלה מ-1 מיליארד דולר כ”א). למידע נוסף בקרו באתר: www.entreecapital.vc


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות