חדשות היום

אורקל תקים בירושלים אזור ענן ישראלי ראשון. אורקל חברה לבינת תקשורת מקבוצת רד בינת לביצוע הפרויקט

אורקל תשיק בירושלים דאטה סנטר עבור הענן הציבורי הראשון בישראל, ענן דור 2. הענן יציע את כל שירותי ענן אורקל, כולל: תשתית ענן OCI (Oracle Cloud Infrastructure), הדאטה בייס האוטונומי של אורקל ואפליקציות הענן של אורקל.

לצורך ביצוע הפרויקט, אורקל חתמה על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם הדאטה סנטר בחוות השרתים המתקדמת של בינת בירושלים.  אורקל תהיה ענקית הטכנולוגיה הגלובלית הראשונה שתפתח אזור ענן ציבורי בישראל, השקעה חסרת תקדים בעיר ירושלים.

הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל, להקים 38 אזורי ענן עד ברחבי העולם עד סוף שנת 2021, מה שיהפוך את החברה לספקית הענן הציבורי עם קצב הגידול המהיר ביותר לעומת כל ספק ענן אחר בעולם.

המתקן המשוכלל והמתקדם שישמש את הענן הישראלי, הדאטה סנטר, משתרע על פני אלפי מ”ר בכמה קומות מתחת לאדמה. הוא מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ויהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון. הוא יעניק שירותי ענן מתקדמים לחברות במשק הישראלי ממגוון מגזרים, מהתעשיה הבטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות, ועוד.

“זהו צעד חשוב בדרך לפתיחה הקרובה של אזור הענן הישראלי”, אמר עוזי נבון, מנכ”ל אורקל ישראל.  עם הענן הציבורי החדש, ובמיוחד בעיר הבירה ירושלים, אורקל מוכיחה שוב את מחוייבותה למדינת ישראל וללקוחות הישראלים, ומבטיחה תשתית ענן דור 2 עם הביצועים החזקים ביותר, ברמת האבטחה הגבוהה ביותר.”

“אורקל בחנה ספקים שונים של חוות שרתים בישראל, ולבסוף בחרה בקבוצת בינת תקשורת בזכות רמת הביצועים הגבוהה, הטכנולוגיות המתקדמות והנסיון הנרחב”, הוסיף נבון.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: “בחירתה של חברת אורקל בעיר ירושלים היא הבעת אמון מוחלטת בחומר האנושי הקיים בעיר ובמשאביה. אני סבור כי הקמת הענן הציבורי הראשון בישראל דווקא בעיר ירושלים תוביל להמשך התפתחותה וצמיחתה של העיר בפן הטכנולוגי, זוהי מהפכת IT של ממש. חוות השרתים תוקם 50 מטר מתחת לאדמה ותהא המתקן המאובטח ביותר בישראל”.

אלון בן צור, מנכ”ל בינת: “זוהי מהפכה שתשנה את תפיסת השימוש והצריכה של טכנולוגית IT בישראל. הצורך בפיתוח פתרונות ענן בישראל מונע מתוך הבנה של חשיבות הטכנולוגיה להמשך התפתחות וצמיחה. בימים אלו אנו עדים לחשיבותה ככלי שיסייע ביציאה מהמשבר ובהמשך הצמיחה שתבוא אחריו. חוות השרתים של בינת משתרעת על פני 4 קומות בעומק של מינוס 50 מטר מתחת לפני האדמה, בעלת זמינות של 99.99%, שרותי תמיכה ותפעול 24/7/365 והיא המתקן הגדול והמאובטח בישראל”.

ערן פייגנבאום, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל:  “גופים ארגוניים רבים, בהם גופי ממשל, ביטחון ותאגידים אחרים שחלים עליהם חוקים ורגולציה, מתקשים לעבור לענן ציבורי כיוון שהשרתים אינם ממוקמים במדינה בה הם פועלים. ענן שממוקם בישראל מספק מענה לבעיה הזו, בוודאי כשמדובר בענן שמלכתחילה נבנה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר.” עוד הוסיף: “מהלך הזה מחזק את מעמדה של ירושלים כעיר הייטק חשובה וכבירת מדינת הסטארטאפ ניישן.”

“הקורונה האיצה את העבודה מהבית, בין אם בממשלה ובין אם במגזר העסקי, ואנחנו רואים כיצד נפח השימוש בענן גדל והולך, גם בישראל. חברות עוברות טרנספורמציה דיגיטלית מואצת, והענן הוא בדיוק זה שמאפשר להן את המעבר המהיר הזה.”

יצויין כי ענן אורקל צובר תאוצה גדולה בשנה האחרונה, כאשר אחת החברות שעברו להשתמש בו היא זום – פלטפורמת שיחות הווידאו שחוותה גידול חסר תקדים במספר השיחות על התשתית שלה מאז תחילת המשבר. זום חיפשה ענן עם ביצועים גבוהים ורמת אבטחה גבוהה ולכן בחרה ב-OCI.  גם חברת 8X8 , ענקית שיחות וידאו נוספת מארה”ב העבירה את פעילותה לענן אורקל. מאיץ החלקיקים הגדול בעולם,  CERN, הממוקם בשווייץ, ומייצר כמות דאטה עצומה מדי שניה משתמש גם הוא בענן אורקל. גם חברת General Electric, יצרנית הרכב ניסאן, ולקוחות ממשלתיים וציבוריים בהם: ממשלת קנדה, גרמניה, מדינת טקסס, משרד ההגנה האמריקאי, משרד ההגנה הבריטי, גופי ממשל בצרפת, איטליה, מקסיקו סיטי, ואחרים, משתמשים בענן אורקל.

אורקל הינה שותף טכנולוגי ותיק של הממשל בארה”ב. לקוחות פדרליים רבים, לקוחות לאומיים ומקומיים משתמשים באורקל כדי לספק שירותי ממשל קריטיים. בשירותי הענן של אורקל משתמשים  8 מתוך 10 הסוכנויות הפדרליות הגדולות, כל ארבע זרועות הצבא וכוחות הביטחון האמריקאים, ו- 36 מדינות בארה”ב. ברמה הגלובלית, מעל 1000 לקוחות מהמגזר הציבורי משתמשים בטכנולוגיות והביצועים המובילים של ענן אורקל.


תמונת כותרת: עוזי נבון מנכל אורקל ישראל משה ליאון ראש העיר ירושלים ואלון בן צור מנכל בינת –

צילום: עזרא לוי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות