נמנעים ממגע: בעקבות הביקוש למוצרים בהפעלה קולית, חברת השבבים הישראלית מדווחת על פיתוח שבב חדש להפעלה קולית המשלב טכנולוגיות AI ולמידת מכונה

חברת DSP Group הישראלית דיווחה כי הוציאה שבב בטכנולוגיית SmartVoice חדש המשלב טכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML). הפיתוח נוצר לאור עלייה בשנה האחרונה במכירות טאבלטים עם מערכות הפעלה קוליות. בחברה טוענים כי הסיבה היא שהקורונה חיזקה את החשיבות של מכשירים בהפעלה קולית ללא מגע יד אדם

מאז פרוץ הקורונה עולה הדרישה למכשירים בטכנולוגיית הפעלה קולית. בנוסף, הצורך לעבוד או ללמוד מהבית יצרו עלייה במכשירים טכנולוגיים כמו טאבלטים, לפטופים ומכשירים סלולאריים חכמים. בעקבות העלייה הדרסטית בביקוש למוצרים בעלי יכולת קבלת פקודות קוליות, החליטו בחברה לפתח שבב חדש להפעלה קולית – שבב ה DBM10.

השבב החדש מגיע עם קוד פתוח ולכן מתאים למגוון מערכות לשימוש מיידי. השבב צורך פחות אנרגיה מהמכשיר ומאפשר שמיעת פקודות בצורה טובה יותר. בנוסף השבב החדש DBM10 כולל מערכת חיזוי מתקדמת לפקודות קוליות, ומערכת היסקים פנימית לצורך הבנת המשתמש וביצוע הפקודה בצורה הטובה ביותר. שבבי החברה נמצאים במוצרים של החברות המובילות בעולם ביניהן סמסונג, גוגל, אמזון ועוד. השבב החדש מצטרף למוצרי החברה הנמצאים כיום במכשירים שונים כמו טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים ניידים, שלטים ומכשירים לבתים חכמים.

שבב של די אס פי גי. קרדיט: די אס פי גי

מערכת עיבוד השמע היושבת בשבב מיועדת ליישומים עם הספק של מילי-וואט, אשר בכל זאת דורשים פונקציונליות מתקדמת כמו איתור פקודות קוליות , זיהוי קול וביטול הד. בעת ביצוע עיבוד שמע טיפוסי, ההספק של שבב ה- DBM10 הוא 400-500 µW (מיקרו-וואט), הספק נמוך מזה הקיים כיום בתעשייה כמו זיהוי מילים בסמארטפונים ובמכשירי IoT.

השבב משתמש בתפקוד משולב של פרמטרים של למידת מכונה, קול וחיישן. זה כולל טריגר קולי (VT), אימות קולי (VA), פקודה קולית (VC), הפחתת רעש (NR), ביטול הד אקוסטי (AEC), זיהוי אירועי צליל (SED), זיהוי קרבה ומחוות, עיבוד נתוני חיישנים והשוואה. ה- DBM10 מתאים למכשירים המופעלים על ידי סוללות כמו סמארטפונים, טאבלטים, מכשירים לבישים, ואפילו אוזניות סטריאו אלחוטיות ומכשירים ביתיים חכמים כמו שלט רחוק.

שבב של די אס פי גי ליד עט. קרדיט: די אס פי גי

ה- DBM10 מצטרף לקו מוצרי ה- SmartVoice של DSP Group. במהלך שנת 2020, החברה דיווחה כי מוצרי ה- SmartVoice הגיעו לציון הדרך של ייצוא 100 מיליון שבבים. הנתון, המהווה אבן-דרך עבור החברה הישראלית הנסחרת בנאסד”ק, מייצג את השינוי בשנים האחרונות במערכות הפעלה קוליות ואת המעבר של הטכנולוגיה מ-“חידוש” ל-“הכרח” במכשירים של היום. בחברה מברכים על מספר השבבים שיוצאו עד היום ומאמינים כי הוא עדות לדגש ששמים לקוחות החברה, ביניהם גוגל, אמזון, פייסבוק, גו-פרו, סמסונג, ולנובו, על איכות, יחס עלות-תועלת, חיסכון אנרגטי ואמינות בכל הקשור לחוויית המשתמש.

“טכנולוגיית SmartVoice הושקה לפני פחות מחמש שנים אך הפכה במהירות לפלטפורמה העיקרית במכשירים מבוססי ממשק קול-משתמש בתחומים רבים כמו טכנולוגיה לבישה, ביטחון, תעשייה והשוק הפרטי” מסביר עופר אליקים, מנכ”ל חברת DSP Group. “השבב החדש, DBM10, רק יצא וכבר יש לנו רשת ספקים שהתחילו לעבוד איתו וחלקם כבר החלו להריץ את האלגוריתמים שלהם ולעצב את השבב בהתאם למוצרים שלהם. מאז פרוץ הקורונה הרחבנו את פיתוח שבבי SmartVoice ואני מאמין כי בעתיד הקרוב הידיים שלנו יתפנו ואת התפעול היומיומי של המכשירים הטכנולוגיים נבצע באמצעות פקודות קוליות בלבד”.

החברה הוציאה את השבב החדש בתקופה בה שוק מערכות הסיוע הקולי נמצא בעלייה. חברת המחקרים VynZ מעריכה גידול של 30.5% בשוק זה עד שנת 2026, אז יגיע השוק לשווי של 5.9 מיליארד דולר לפי ההערכות. שוק זה כולל רכיבים רבים ביניהם עיבוד שפה טבעית (NLP), זיהוי קולי והמרת טקסט לקול. כדי שממשק קול-משתמש יעבוד, הרכיבים צריכים להיות אמינים. “לא משנה מה המוצר – תנור, רמקול חכם או כל דבר אחר – ממשק קול-משתמש צריך להיות חסין מפני שגיאות או שהמשתמש לא יסמוך על הטכנולוגיה ופשוט לא ישתמש בה” אומר מייק פביוס, נשיא ואנליסט ראשי בחברת “פביוס-טק”.

שבבים בטכנולוגיית SoC עם מעבדים מתאימים לתפקודים בסיסיים הם המפתח לאפשר חדשנות מוצרים עם חיי סוללה מקובלים”, אמר פיל סוליס, מנהל המחקר בחברת המחקר IDC. “מכשירים כאלה, עם אודיו וקול DSP ו- NPU- צריכים לתמוך בסטנדרטים משותפים במט

מנכל DSPG עופר אליקים.
צילום: קרן בן ציון

רה לאפשר תחרות בין מוצרים חכמים תומכי קול עבור משתמשי הקצה ובמכשירי IoT”.

לסיכום ציין עופר: “בשלושת החודשים האחרונים ראינו עלייה מאסיבית בביקוש למוצרים המכילים את השבבים שלנו בתחום ההפעלה הקולית. יישומי קצה רבים דורשים את ההספק הטוב ביותר משבבי ההפעלה הקולית שלהם ולכן אנו נרגשים להביא ללקוחות שלנו ולצרכנים את השבב החדש בטכנולוגיית SmartVoice. השבב מאפשר יעילות וזמן שיווק מהיר לצד צריכת אנרגיה נמוכה וביצועים גבוהים. הצוות שלנו עבד על מנת לנצל בצורה הטובה ביותר את כוח העיבוד והזיכרון הקיימים ואנו מצפים לראות כיצד מפתחים יצירתיים מיישמים את הפלטפורמה החדשה שלנו במכשירים שונים”.

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות