דו״ח Boston Consulting Group: מודל העבודה ההיברידי יישאר איתנו גם לאחר הקורונה – שליש מהעובדים בעסקים ברחבי העולם ימשיך לעבוד מרחוק

70%  מהמנהלים שנדגמו ברחבי העולם פתוחים יותר למודלים של עבודה גמישה מרחוק, זאת בהשוואה לעמדותיהם טרום הקורונה. בשנת הקורונה הייתה קפיצה של עד פי שלוש במספר העובדים מרחוק וקפיצה של פי 2.4 ועד 2.7 במספר העובדים שאימצו פתרונות ועידות וידיאו.

מחקר שוק גלובלי וניתוח כלכלי שערכה חברת האנליסטים Boston Consulting Group (BCG)   שיצא לבחון את השפעת פתרונות תקשורת הווידאו על העבודה מרחוק בזמן מהלך הקורונה, מגלה כי בשנת הקורונה הייתה קפיצה של עד פי שלוש במספר העובדים מרחוק וקפיצה של פי 2.4 ועד 2.7 במספר העובדים שאימצו פתרונות ועידות וידיאו. הסקר בוצע בהזמנת חברת זום.

מהסקר, שהקיף כ-6000 עסקים מגדלים שונים ובסקטורים מגוונים ברחבי העולם במדינות שבינהן ארה״ב, אנגליה, גרמניה, יפן, הודו וצרפת, עולה כי 70% מהמנהלים שנדגמו פתוחים יותר למודלים של עבודה גמישה מרחוק, זאת בהשוואה לעמדותיהם טרום הקורונה. ״המודלים של העבודה ההיברידית הם כאן כדי להישאר״, אומרים האנליסטים. ״בעסקים שנסקרו מעריכים כי מעל לשליש מהעובדים ימשיכו בעבודה מרחוק – גם לאחר שוך המגיפה”.

מגפת הקורונה היא אירוע ״מגדיר תקופה שנגע בכל אחד מתחומי חיינו כשהוא מכריח עסקים וארגונים מכל סוג וגודל למצוא דרכים חדשות לתפקד כהלכה ובביטחון. תקשורת הווידאו אפשרה להמשיך לעבוד וללמוד בסביבה דיגיטלית״, אומרים האנליסטים של BCG. ״לטובת ההמשכיות העסקית והעבודה האפקטיבית מהבית אנשים פנו לזום ובמגזרי שוק, דוגמת בריאות וחינוך הסתגלו מהר מאוד לפתרונות החדשים״.

כך לדוגמה, בתחום הבריאות, נרשמה קפיצה של פי 2.4 בעבודה מרחוק בזמן הקורונה ועלייה של פי 2.6 בשימוש בפתרונות ועודות וידיאו. ב-80% מהעסקים הסכימו כי ״פתרונות פגישות וידיאו ימשיכו להוות חלק מרכזי בתפעול השוטף גם אחרי תקופת הקורונה״.  ב-67% מהעסקים דווח כי נשקל מעבר לשיטת עבודה גמישה מרחוק בשל הצלחת השימוש  בשיחות וידיאו״. בתחום החינוך הייתה קפיצה של פי 3.3 בעבודה מרחוק, עלייה של פי 3.5 בשימוש בוועידות וידיאו ומעל 81% הסכימו עם הקביעה ששיחות וידיאו ימשיכו להיות רכיב מרכזי בתקשורת ובתפעול השוטף גם הלאה. במגזר הטכנולוגי נרשמה עלייה של פי 3.1 בעבודה מרחוק ועלייה של פי 2.4 בשימוש בוועידות וידיאו בהשוואה לתקופה שקדמה לקורונה. 84% מהעסקים אמרו כי ״פתרונות שיחות וידיאו ימשיכו להוות כלי תפעולי מרכזי בעסקיהם גם לאחר המגפה״ – ו-77% הסכימו כי החברות שלהם שוקלות מודל גמיש/היברידי של עבודה  מרחוק בשל ההצלחה של שיתוף פעולה עסקי באמצעות שיחות וידיאו.

״מגפת הקורונה הוכיחה שארגונים אינם חייבים להקריב פרודוקטיביות עובדים כדי לעבור למודל של עבודה גמישה מרחוק. עם הפתרונות הנכונים העובדים יכולים להיות יעילים מכל מקום ובכל זמן״, מסכמים אנשי BCG. ״הגישה ההיברידית הוכיחה עצמה גם כשמדובר בשמירה על הטאלנטים. המגפה הביאה לתמונה של כח אדם מגוון יותר גיאוגרפית כאשר אנשים עברו מאזורים לאזורים, הגישו מועמדות לעבודות והתקבלו – גם כאשר היו רחוקים מאוד פיזית ממקום העבודה. הטכנולוגיה תמשיך לשחק תפקיד חשוב גם הלאה וכיד לבנות כח אדם מרוחק ארגונים צריכים לאמץ פתרונות אינטואיטיביים שיעמדו בקצב״.

לדו״ח המלא:

https://zoom.us/docs/en-us/bcg-report.html


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות