חדשות היום

התעשייה האווירית תקים מרכז תחזוקה למטוסים בליטא  נחתם מזכר הבנות עם חברת Aviatic להפעלת המרכז

התעשייה האווירית חתמה על מזכר הבנות עם חברת Aviatic לפיו יוקם מרכז תחזוקה בשדה התעופה בליטא. במרכז תסופק תמיכה מלאה במתן שירותי תחזוקה ושיפוץ כלי טיס, הסבות מטוסים מתצורת נוסעים לתצורת מטען, הדרכות והכשרות, וכן יינתן סיוע בקבלת הסמכות ורישיונות.

את המרכז בשדה התעופה ב-Siauliai תפעיל חברת Aviatic שגם תסייע מול הרגולטור בליטא, לרבות בסוגיות תכנון והקמת תשתיות.

מרכז התחזוקה ‘Aviatic MRO’ צפוי להתחיל את פעילותו ולספק שירות במהלך שנת 2022, וזאת באמצעות האנגר חדשני ביותר, שיאפשר ביצוע של  כל סוגי עבודות ה- MRO מיד עם פתיחתו. פתיחת מרכז התחזוקה בליטא הוא צעד נוסף במדיניות התעשייה האווירית לייצור מקומי והעברת ידע במקומות שונים בעולם, שצובר תאוצה בשנים האחרונות.

סמנכ”ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: “התעשייה האווירית,  שהחלה את דרכה בתחום תחזוקת המטוסים, בנתה לאורך השנים מוניטין רב שהולך לפניה. שיתוף הפעולה מהווה עוגן מקצועי ומסחרי לפעילות תחזוקת המטוסים בליטא, שהינה מיקום אידיאלי מרכזי, הסמוך לכמה ממוקדי הטיסה העמוסים ביותר בעולם. חתימת מזכר ההבנות עם חברת Aviatic דווקא בתקופה בה עולם התעופה מצוי במשבר בעקבות נגיף הקורונה, מעידה היטב על עוצמתה של החברה בתחום התעופה, והאמון הרב שרוחשים לה בעולם.”

חבר הדירקטוריון של Aviatic, Dmitrij Cheliadin: “אנו מברכים על בחירתה של התעשייה האווירית במיקום האסטרטגי של שדה התעופה ב- Siauliai, וצופים כי השירותים שהמרכז יספק, יביאו לצמיחה כלכלית באזור. הקמת מרכז ה-MRO מהווה צעד חשוב לעולם התעופה בליטא, וביטוי למאמץ הכביר שאנו עושים בתחום. כולי תקווה כי השותפות עם התעשייה האווירית תישא פרי כבר בעתיד הקרוב, כאשר במקביל אנו שוקדים על הכנת התשתיות הראויות.”

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית הינה בית התעופה של ישראל, מאגדת תחתיה את כלל הפעילות במטוסים מאוישים: תחזוקה (MRO), מטוסי מנהלים, הסבות מטוסי נוסעים למטען, מכלולים ומבנים תעופתיים, השבחות כלי טיס ועוד. עם ידע וניסיון מצטברים בתחום התעופה לאורך כמעט 70 שנות קיומה, ותודות להון האנושי מצוין וטכנולוגיות פורצות  דרך, נמצאת החטיבה בקו אחד עם החברות המובילות בעולם התעופה. בין לקוחותיה נמנות החברות הגדולות במשק, כגון: אמזון, DHL, לוקהיד מרטין, בואינג גאלף סטרים ועוד.

התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי טילאות התקיפה, ההגנה האווירית, המכ”מים, הלוויינות, הכלים המאוישים מרחוק, התעופה והסייבר.


בתמונה: מטוס בתחזוקה בתעשייה האווירית (קרדיט: התעשייה האווירית)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות