חדשות היום

מטוס-המסוק V-22 השלים 600,00 שעות טיסה בעולם עד כה יוצרו כ-400 מטוסי-מסוק V-22 המשרתים את זרועות היבשה, האוויר והים של ארה”ב וכן את הצבא היפני

מטוס-המסוק  V-22 אוספריי מתוצרת בל-בואינג, היחיד מסוגו בעולם, רשם שיא של יותר מ-600,000 שעות טיסה בכל רחבי העולם.  זהו המטוס-מסוק היחיד בעולם, המסוגל להמריא אנכית כמסוק ולטוס כמטוס, ומשמש את המארינס (חיל הנחתים) האמריקני, את חיל האוויר (USAF), את חיל הים (NAVY) וכן את צבא יפן. עד כה יוצרו וסופקו כ-400 מטוסי-מסוק V-22 .

ה-V-22, המכונה האוספריי {Osprey} הוא המטוס-מסוק היחידי בעולם, המעניק לכוחות הצבאיים המשתמשים בו את היכולות האסטרטגיות לבצע פעילויות במהירות, יעילות ובטווח ארוך. ה- V-22 ביצע עד כה אלפי פעילויות, והוכיח יעילות רבה והישגים, הן בתחום הצבאי והן בסיוע לחילוץ של כוחות וסיוע הומניטרי.

Credit: U.S. Navy

קורט פולר (Kurt Fuller), סגן נשיא בל 22-V ומנהל התוכנית בל-בואינג, אמר: “לא קיימים כיום בעולם מטוסים אחרים התואמים את היכולות הייחודיות של ה-V-22 .  העובדה שה-22-V ביצע עד כה פעילויות בכל רחבי העולם, ובהיקף של יותר מ- 600,000 שעות הטיסה  – מוכיחה כי זהו המטוס-מסוק המתקדם והטוב ביותר בעולם.”

הגרסה האחרונה של ה-V-22  אוספריי – ה-B22-CMV, נמסרה לחיל הים האמריקני (NAVY) ומשמשת את טייסת הלוגיסטיקה הרב-משימתית של חיל הים האמריקאי (ה-Navy). ה-V-22  הזה ישמש את חיל הים האמריקני (NAVY) בפעילויות מבצעיות שונות ומגוונות, ויאפשר אפילו לצנחנים לבצע צניחות מבצעיות. בחודש נובמבר 2020, הוצבו מטוסי-מסוק V-22 על סיפון נושאת המטוסים קרל וינסון (70-CVN), זאת כחלק מהמאמצים המתמשכים להשגת יכולת הפעלה ראשונית של המטוס לפני משימת השילוח שמתוכננת להמשך השנה הנוכחית.


תמונת כותרת: קרדיט- U.S. Navy

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות