חדשות היום
תומר תגרין ועומרי כהן_צילום מור שני

יוטפו השלימה סבב גיוס בהיקף של 230 מיליון דולר עבור פלטפורמת השיווק החדשנית שפיתחה לאתרי eCommerce 

הסבב, בהובלת Bessemer Venture Partners וטייגר גלובל, הביא את שוויה של יוטפו ל-1.4 מיליארד דולר, זאת לאחר שחצתה לאחרונה את רף ההכנסות השנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר 

ניו יורק, ניו יורק, 18 במרץ 2021 – יוטפו (Yotpo), הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בסך 230 מיליון דולר בסבב Series F, זהו סבב ההשקעות הגבוה ביותר של יוטפו עד כה, בהובלת קרנות בסמר וטייגר גלובל, כך שסך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על היקף של כ – 406 מיליון דולר

יוטפו פיתחה פלטפורמת שיווק חדשנית המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים. הפלטפורמה מספקת למותגים יכולות ייחודיות לבלוט ולשמר את לקוחותיהם בעולם ה eCommerce התחרותי. פלטפורמה זו כוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת הכוללים ביקורות גולשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות  SMS  אשר יחד מייצרים חוויות לקוח ייחודיות ובעלות יחס המרה גבוה.

סבב השקעה זה מציב את שווי השוק של יוטפו על 1.4 מיליארד דולר, בחלקו הודות לביצועיה החיוביים של החברה וצמיחתה העקבית. החברה חצתה את קצב ההכנסות השנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר ומאיצה בכל הפרמטרים. יוטפו משרתת כיום יותר מ-30,000 לקוחות המייצגים את מיטב המותגים המקוונים, החל מאיקאה, פטגוניה, סטיב מאדן, הלי הנסן -ורבים אחרים בעולם, וכמובן גם מותגים כחול לבן ביניהם: סופר-פארם, סודה סטרים, Maelys‎ ועוד.

על מנת לספק למותגים את התמיכה, האסטרטגיה והאפשרויות הטובות ביותר, יוטפו משתפת פעולה עם למעלה מ-500 סוכנויות, פלטפורמות (Shopify, Magneto ו-BigCommerce), וטכנולוגיות בולטות (Facebook, Google, Instagram) העומדות מאחורי התפעול של חנויות מקוונות. יוטפו תמשיך להשקיע בחיזוק שיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים, וכן בהרחבת האינטגרציות הטכנולוגיות שלה עם מגון מוצרים ופלטפורמות משלימות.

עם ההון החדש שגייסה, יוטפו מתכננת להכפיל את צוותי המוצר והפיתוח בארץ ובעולם על מנת להאיץ את פיתוח הפלטפורמה השיווקית שלה. יוטפו מדורגת ברשימת Forbes Cloud 100 ומחזיקה משרדים בניו יורק, לונדון, תל אביב, יקנעם, וסופיה (בולגריה) ומעסיקה למעלה מ 500 עובדים. כעת, עתידה החברה לגייס כ-240 עובדים בארץ ובעולם. מתוכם, כ 120 עובדים בישראל.

תומר תגרין, מנכ”ל ומייסד שותף ביוטפו מסר “בעקבות מגפת הקורונה, כל המותגים – גדולים וקטנים כאחד מתחרים בזירת ה- eCommerce. השיווק ללקוחות צפוי להפוך ליקר ומורכב יותר, ובאותה עת, לפחות יעיל. צוותי הסחר המקוון מתקשים כיום בניהול מגוון פתרונות שיווק נקודתיים, ובמקביל לחשוב על דרכים יצירתיות לבלוט במרחב התחרותי והרועש של ימינו. הפתרונות הללו, הכוללים עבודה עם נתוני לקוחות פרטניים, מאלצים את המשווקים לעבוד קשה יותר ובחוסר יעילות והתוצאה מביאה לכך שחוויית הקנייה נותרה מאחור והלקוחות נוטשים למותגים אחרים. בנוסף, השינויים הרבים החלים בעולם השיווק הדיגיטלי, דוגמת מדיניות Cookies והעובדה שפייסבוק אוספת ומשתפת נתוני משתמשים, יהוו לבעלי העסקים אתגר המוביל אותם לקרב על תקציב השיווק. שילוב המוצרים שלנו ואיחוד נתוני הלקוחות בפלטפורמת אחת מאפשרים למותגים להכיר את לקוחותיהם לעומק, ולהעניק להם חוויה אמיתית ושירות איכותי, המוביל לתשואה גבוהה יותר על ההשקעה בשיווק. הודות לתמיכה המדהימה שקיבלנו מהמשקיעים והמסירות של הצוות של יוטפו, השחרור של הפלטפורמה הסינרגטית ומרובת המוצרים שלנו קרוב מתמיד.”

״מזה למעלה מעשור אנו מתמקדים בפתרון בעיות של עסקי eCommerce שיסייעו להם מדי יום בבניית העסק שלהם״ אמר עומרי כהן מייסד ושותף ביוטפו. ״שאלות כמו איך עוזרים לעסק עם בעיית נטישת לקוחות או איך הוא יכול לחזות מי מלקוחותיו עשוי לנטוש? או לחילופין, לבצע את הרכישות הגדולות ביותר או להמליץ בצורה הכי טובה על העסק שלי?  לדוגמא – לקוחות שנטשו את עגלת הקנייה – אליהם נרצה לפנות בדרך מסוימת עם ביקורות חיוביות על המוצרים שנטשו, והודעות טקסט ממוקדות במוצרים הרלוונטיים אליהם. להבדיל, לקוחות נאמנים שלא רכשו תקופה ארוכה, או השאירו ביקורת עם סנטימנט שלילי – אליהם נפנה בדרך שונה לחלוטין, אם זה SMS עם תוכן מותאם או הודעת מייל הכוללת הנחה מותאמת אישית לרכישה שמחזירים אותם לחוויית קנייה במותג״.

״אנחנו מזהים מקרים רבים  מעין אלו שבהיעדר פלטפורמה, עם שכבת מידע אחידה ואפליקציות שמדברות ביניהן, קשה או בלתי אפשר לפתור. ככל שנבין יותר את הלקוח, מיקומו בתהליך הרכישה, והחוויה האישית שלו, כך נוכל לסייע לעסק להשתפר בצורה משמעותית. אנו עדים  לתוצאות מרשימות של החזר השקעה של הוצאות השיווק (ROI) לעסקים שלנו. זהו נתון המספק לנו מוטיבציה להמשיך ולשפר את המוצרים והפלטפורמה שלנו, אנחנו רואים שמותגים המשתמשים בשתיים או יותר ממוצרי החברה, גדלים פי 54% יותר מהר ממותגים המשתמשים בפתרון אחד בלבד.״

“בשנה האחרונה אנו עדים לצמיחה מרשימה של חברות שמיצבו את עצמן היטב בסחר המקוון. יוטפו היא אחת החברות הללו. זהו התחום שלה והיא שייכת אליו כמו השחקנים הגדולים ביותר בתחום – Shopify, Affirm, או BigCommerce,” מסר אדם פישר, שותף בקרן בסמר. “כמשקיע ותיק, נהדר לראות כיצד הבחירות של יוטפו מובילות להצלחה מוכחת של המותגים המשתמשים בחבילת הפתרונות של יוטפו.”

“טייגר גלובל מאמינה בסחר האלקטרוני כעתיד הקמעונאות מזה זמן רב. זו הסיבה שהשקענו במותגים דיסרפטיביים כגון Warby Parker ו-Pleoton, ענקים כגון JD.com וחברות ה-SaaS הטובות בתחומן כגון Stripe ו-Twilio. אנו נלהבים מהגישה החדשנית של יוטפו, המציעה חבילה אחודה של טכנולוגיית שיווק עם ערך אמיתי למותגים ולקונים מקוונים,” מסר ג’ון קרטיוס, שותף בטייגר גלובל.

את יוטפו ייצגו בעסקה משרד עו״ד מיתר: אסף עוז, יעל נרדי ונטע ברנר.


בתמונה: תומר תגרין ועומרי כהן_צילום מור שני

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות