חדשות היום

מיתוג חדש ליינות יקבי כרמל Carmel Signature –

לאחרונה הושק מותג יינות היוקרה החדש של יקבי כרמל  Carmel Signature
אלה יינות באיכות גבוהה, שטופלו באופן מיוחד וקפדני בכל תהליך הכנתם, החל מבחירת הכרמים ומשפחות הכורמים המגדלים ועד ליישון בבקבוק דרך תהליכי הייצור ביקב.

המגוון העשיר של Carmel Signature כולל ארבע סדרות הנבדלות זו מזו הן בטרואר בו טופחו הכרמים  והן ברמת המחיר וכן שני יינות אייקוניים:

סדרת MEDITERRANEAN VATS – סדרת יינות בסגנון ים תיכוני.
יינות הסדרה מבוססים על זני ענבים הממקסמים את הפוטנציאל שלהם באקלים הישראלי החם ומופקים בטכניקה ייחודית. התוצאה: יינות פירותיים, רעננים, עשירים ועסיסיים. בסדרה שלושה יינות בעלי נראות חדשה ומתוחכמת:
 4 VATS אדום יבש 2019 2 VATS –  לבן חצי יבש 2019 2 VAT   – רוזה 2019.
מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪

 MA’ALYAמעליא – (מעולה, מושלם בארמית)
יין מתוק מחוזק בסגנון פורט. מעליא מיוצר מענבים אדומים מאזור הרי ירושלים.
היין עבר תסיסה חלקית כדי לשמור על מתיקות הענבים, חוזק בכהל משובח, הושרה על קליפותיו ולבסוף התבגר במשך שנה בחביות בנפח של 300 ליטר.
מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪

סדרת Vineyards 
סדרת יינות המופקים מכרמים נבחרים וייחודיים הנטועים בתתי אזורי גידול יין איכותיים ומיוחדים בארץ. הטרואר הייחודי של תתי האזורים שנבחרו מוסיף חותם איכות נוסף לסדרה. הכרמים מטופלים במקצוענות ובדייקנות, במסירות ובקפדנות, כדי להפיק יינות באיכות הגבוהה ביותר המביאה לידי ביטוי ומייצגת נאמנה את האופי המיוחד של זן הענבים, תתי אזור הגידול ואיכותם.
כרמל קברנה סוביניון מרום הגליל 2016
 שני (בלנד בורדו) מרום הגליל 2016 – סירה
מורוודר מרום הגליל 2016
שרדונה מרום הגליל 2017
סוביניון בלאן צפון הגולן 2017
גוורצטרמינר צפון הגולן 2018
.
מחיר מומלץ לצרכן : 80 ₪ .

סדרת  Single Vineyards
קברנה אדמון 2015
שיראז קיומי 2015
מלבק אדמון 2016
Old Vinesפטיט סירה מגפנים בוגרות מכרם גוברין 2018
קריניאן מגפנים בוגרות מכרם ואדי מילק 2018
סירה מכרם עין זיתים 2018
וגווצטרמינר Late Harvest מכרם תל מחפי 2019.
יינות Single Vineyards    120 ₪
יינות Old Vines    140 ש”ח

         Carmel Mediterranean 2017150 ש”ח.
Carmel Limited Edition 2017        220 ש”ח.

היינו אורחי הצוות המוביל של יקבי כרמל באירוע השקה שנערך ב”טייסינג רום  , שבשרונה התל אביבית.
נדב ארנס, מנכ”ל היקב, פתח בדברי ברכה לאורחים ולצוות היקב שממשיך לטפח את היסטוריית היקב הארוכה ולייצר יינות איכות.
“Carmel Signature” הוא מותג יינות היוקרה של יקבי כרמל ויינות מ 14 מהכרמים הטובים ביותר ביקב המקבלים טיפול איכותי לבטא את הטרואר הייחודי, וכן למקסם את פוטנציאל היין באיכויות הגבוהות ביותר. הכרמים נבחרו בקפידה על ידי המומחים שלנו וגם הכורמים המטפחים אותה. הכרמים פזורים ברחבי הארץ,”

יוסי אדרי, סמנכ”ל מכירות ושיווק ביקבי כרמל:  “כחלק מקידום יינות הפרמיום של יקבי כרמל, החלטנו לייצר הפרדה מיתוגית תחת תת מותג ,’Carmel Signature’ החלטה זו באה לצד מספר רב של צעדים שנעשים ביקב, שמטרתם להשביח את איכות הפרמיום לכל אורך תהליך הכנת היין. אנחנו מרחיבים את פורטפוליו המותגים של יינות היוקרה של יקבי כרמל “.

רן אסא, מנהל השיווק סיפר על המותג החדש והזכיר גם את קודמיו ודיבר על אסטרטגיית השיווק של יינות היקב לקהל הצרכנים.

יפתח פרץ , היינן הראשי של היקב, דיבר על הטיפול המיוחד שהם נותנים לכרמים תוך ידיעה שיין טוב גדל בכרם וחובה להקפיד על גידול זה. “החלק החשוב ביותר בתהליך היינני הוא בחירת הכרמים. מרגע שנבחר הכרם תפקידנו כייננים הוא לשמור עליו ולטפח אותו כדי שיניב את הענבים בעלי האיכויות הגבוהות ביותר שאפשר. תפקידנו העיקרי הוא להוציא מהם את המיטב שבהם ולממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם וביין המיוצר מהם באהבה, בהקפדה, ובמינימום התערבות”.

לכוסותינו נמזגו יינות שונים לטעימה, בהנחיית יפתח, כדוגמא לשלל היינות הרב המיוצר ביקב.
התחלנו עם הלבן כרמל  2 Vats לבן 2019 – זהו יין לבן חצי יבש. בלנד מענבי מוסקט אלכסנדרוני, גוורצטרמינר, סוביניון בלאן ופרנץ קולומברד. היין פירותי, ארומטי. כיף בפה ובאף.
היין הבא היה קריניאן גפנים בוגרות 2018  – יוצר מענבי כרם הנמצא בואדי מילק, שבעמק שפייה. להפתעתי, זה היה אחד מהיינות הטובים ביותר שטעמתי באירוע. טעם הפירות ניכר היטב בפה ונשאר כשיורי ארוך בפה. גם הריח המורכב היה נעים לאף. בעבר ייצרו מזן זה רק יינות פשוטים ולכן הפעם הופתעתי לטובה דווקא מאיכותו הגבוהה.
אהבתי מאוד גם את Carmel Mediterranean 2017 זהו  בלנד מ-41% סירה, 22% קריניאן, 20% מורבדר, 8% גראנש, 7% טנאט ו-2% ויונייה. אלה זנים ים תיכוניים אשר התבגרו בנפרד ואחר ביחד במשך תקופה של 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. היין בעל גוף מוצק והיה שילוב של טעמים נעימים בפה.
גם פטיט סירה כרם גוברין 2018  – מענבי כרם שניטע ב1981, היה רחוק מלבייש את יוצריו. באף שפעו ארומות פירות ושוקולד מריר. הגוף היה קשיח ורב טעמים.
לגמנו יינות נוספים שזכו לתאור מפורט מיפתח.
4 VATS  אדום יבש 2019, סירה פארק בטון 2018,  2 Vats רוזה .
אחריהם הגיע לסיום מתקתק רב אלכוהול  מעליא 2019  – יין אדום מחוזק בסגנון פורט המופק במהדורה מוגבלת. 76% פטיט סירה מאזור עמק איילון, 16% מוסקט אלכסנדרוני מכפר דניאל, 8% גרנאש מאזור עמק איילון. תמיד אהבתי ין פורט וגם את זה, שהכיל “רק” 18.5% אלכוהול.
הרבה יינות עם מגוון טעמים, ארומות ואיכויות. לא קשה להתאהב באחדים מהם, אבל יותר קשה לדרג מה עדיף על מה.
לחיים !!!


ישראל פרקר,
היוזם והעורך הראשי של אתר היין
www.winesisrael.com
האתר מתעדכן מדי יום בנושאי יינות
ישראל, יקבים, אלכוהול, בירה, אירועי יין,
קולינריה ומסעדות

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות