חדשות היום
ECR tech looking at screen_קרדיט צילום יחצ פיליפס

פיליפס משתפת פעולה עם חברת DiA Imaging Analysis הישראלית כדי לשפר את ניתוח תוצאות האולטרסאונד באמצעות בינה מלאכותית

אמסטרדם, הולנד ובאר שבע, ישראלרויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, וחברת DiA Imaging Analysis Ltd. הישראלית, ספקית מובילה של אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית בתחום האולטרסאונד, הכריזו היום על שיתוף פעולה אסטרטגי* אשר נועד כדי לספק לרופאים פתרונות אוטומטיים בנקודת הטיפול. איכות תמונת האולטרסאונד המובילה בתעשייה של פיליפס בשילוב עם ספריית הפתרונות האוטומטיים מבוססי הבינה המלאכותית של DiA יסייעו להגביר את ביטחון הרופאים במתן אבחנה, לשפר את היעילות התפעולית ואת הגישה לטיפול במטופלים אשר נמצאים בנקודות טיפול בתוך בית החולים ומחוצה לו.

פיליפס ממשיכה לפתח מערכי פתרונות חכמים ואוטומטיים לשיפור תהליכי העבודה הרדיולוגיים המשתלבים  בפורטפוליו הפתרונות של החברה כדי לספק יתרונות עבור הצוותים הקליניים והמטופלים. באמצעות פיתוח ושילוב של אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, פיליפס מכוונת למקסם את ארבעת המטרות האסטרטגיות של החברה: שיפור תוצאות טיפול, שיפור חווית הטיפול עבור המטופל והצוות והורדת עלויות הטיפול. השילוב של אפליקציות בינה מלאכותית אל טכנולוגיית האולטרסאונד יכול גם לסייע להוביל לגישה טובה יותר לטיפול.

בעוד שטכנולוגית האולטרסאונד היא שיטת אבחון חסכונית, כדי לעשות בה שימוש יעיל היא מצריכה כיום רמת ניסיון גבוהה של מפעיליה, יחד עם יכולת ניתוח חזותי. זוהי סוגיה מהותית, שכן, הניתוח החזותי הנתון לפרשנות סובייקטיבית ושינויים שונים מהווה אתגר במתן הערכות לטווח ארוך אשר נועדו לאמוד את השיפור או ההידרדרות של המטופל. על מנת להפחית את חוסר האחידות שבמתן האבחנה, לשפר את היעילות ולהגביר את הדיוק של ניתוח התמונות, חברת DiA Imaging פיתחה אפליקציות דו-ממדיות מבוססות בינה מלאכותית עבור האולטרסאונד, אשר אושרו על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) וסומנו על ידי תו התקינה האירופאי CE.

“שיתוף הפעולה עם חברת DiA Imaging Analysis מחזק את המחויבות של פיליפס לשילוב שותפים העוסקים בתחום הבינה המלאכותית לתוך האקו-סיסטם של תהליכי העבודה רדיולוגיים, החל מאבחון, פירוש האבחנה ועד למתן התוצאות”, אמר קייס וסדורפ, מנכ”ל הדמיה דיאגנוסטית בפיליפס. “שיתוף הפעולה האסטרטגי עם DiA Imaging Analysis מאפשר לנו לספק ביטחון במתן אבחון ויעילות תפעולית חסרי תקדים עבור הנקודות שבהן מתבצעות בדיקת האולטרסאונד, יחד עם גישה מורחבת לטיפול באיכות גבוהה ובזמן הנדרש בתוך בית החולים ומחוצה לו”.

“מכשירי האולטרסאונד של פיליפס מצוידים באיכות תמונה מעולה וביכולת להתחבר לסמארטפונים וטאבלטים והם מוכרים כפתרון ההדמיה המתקדם ביותר בתעשייה הנמצא בנקודת הטיפול. עובדה זו הופכת אותם לפלטפורמה המתאימה ביותר לפיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית אשר יאפשרו לרופאים לקבל החלטות מושכלות יותר”, אמרה הילה גולדמן אסלן, מנכ”לית ומייסדת-שותפה בחברת DiA Imaging Analysis Ltd..

טכנולוגית הבינה המלאכותית של DiA הופכת את תהליך הבדיקה הידני והניתוח החזותי של תמונות האולטרסאונד לאוטומטי. פתרון ה-LVivo Toolbox של החברה כולל מגוון אפליקציות אוטומטיות מבוססות בינה מלאכותית אשר אושרו על ידי ה-FDA וה-CE, הממוקדות בניתוח אולטרסאונד של הלב והבטן כדי לתמוך ברופאים בפענוח ממצאי אולטרסאונד מסוגים שונים.

פיליפס תציג את הפתרונות מבוססי הבינה המלאכותית הנכללים בפורטפוליו פתרונות ההדמיה של החברה בכנס ה-European Congress of Radiology 2021 המקוון, אשר יתקיים בין התאריכים 3-7 במרץ. למידע נוסף אודות פורטפוליו פתרונות האבחון והרדיולוגיה הפולשנית החדש של פיליפס, הכולל את ה-Philips Abdominal Aortic Aneurysm (AAA) Model המשולב עם אולטרסאונד בתלת מימד בעל תוכנה חדשנית בפתרון אחד, בקרו באתר של פיליפס בכנס ECR ועקבו אחרי @PhilipsLiveFrom לעדכונים נוספים אודות האירוע.

*כחלק מהשותפות, לפיליפס יש אחזקות מיעוט ב-DiA Imaging Analysis.


בתמונה: ECR tech looking at screen – קרדיט צילום יחצ פיליפס

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות