Orca Security גייסה 210 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד שנתיים לאחר שהוקמה

קיימים מספר פתרונות לשיפור התנהגות נהג ובטיחות בדרכים. ביניהם, שיטור פיזי במקומות מועדים, ‘מלשינון’ אליו ניתן להתקשר כאשר נהג נוסע בפראות, או פתרונות מתקדמים יותר הכוללים מערכות התראה המותקנות בתוך הרכב. בין היתר קיימות טכנולוגיות חדישות יותר המתבססות על זיהוי התנהגות הנהג בזמן אמת, הצלבת נתונים עם נהגים אחרים, בינה מלאכותית, זיהוי פנים, ועוד.

תכירו את גרינרואד, החברה אשר הוקמה במטרה למנוע תאונות דרכים ע”י שיפור התנהגות נהיגה צמצום סיכונים וייעול התפעול בציי רכב בקרב נהגים מקצועיים. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית ומוכחת המבוססת על אפליקציה, המסייעת לנהגים לשפר את נהיגתם באופן עצמאי ובכך לצמצם את הסיכון, מעורבות בתאונות ולהציג חיסכון משמעותי בדלק. הפיתוח של החברה מיועד בעיקרו לציי רכבים גדולים ומביא לחיסכון עצום במשאבים לארגונים המחזיקים מאות ואלפי רכבים. הפתרון של גרינרואד מעודד את הנהגים להיות מעורבים, ומשתמש באמצעי משחוק על מנת ליצור תחרות בריאה בקהילת משתמשים המתחרים – מיהו הנהג הנוהג באופן הבטוח ביותר. הפתרונות מבוססי אפליקציה, עושים שימוש בחיישנים הקייימים בטלפון החכם על מנת לזהות ולספק לנהג בזמן אמת, מידע שיסייע בשיפור של התנהגות הנהיגה, זאת בשילוב של מידע המוצג בסוף הנסיעה, מערכת התראות מבוססות AI  ושימוש באמצעי המשחוק מסייעים בקידום נהיגה בטוחה יותר, צמצום תאונות הדרכים ושיפור התוצאות העסקיות בציים.

בטיחות. בטיחות. בטיחות.

גרינרואד החלה את דרכה שלנגד עיניה הבטיחות בדרכים באמצעות שינוי התנהגות הנהיגה דרך הדרכה ועבודה ישירה עם הנהג. המערכת אשר מותקנת ברכב מספקת שלושה חיוויים, לפי צבעים, בהסתמך על התנהגות ואופי הנהיגה של הנהג במגוון רחב של אירועים, בדרגות חומרה שונות: בלימות, האצות, נסיעה במהירות המותרת, שינוי כיוון ונתיבים, ופניות.

הנהג מקבל פידבק מיידי ומדויק במידה ומזוהה טעות במהלך הנהיגה. חלק מהאירועים המזוהים הללו עשויים להיות כאלו אשר הנהג אפילו אינו מבחין בהם מתוך הרגל. המערכת של גרינרואד מעוררת את מודעות הנהג ואף משרישה הרגלי נהיגה בטוחים יותר. בנוסף לכך, מערכת השליטה והבקרה למנהלי הצי אוספת ומנתחת את המידע, ומתריעה באם יש צורך בהתערבות חיצונית – לדוגמא, להורות לנהג עייף שהוא חייב לנוח. בנוסף המערכת מאפשרת הכנה של מאגר מידע על נתיבי אספקה, תנאי דרך ושאר אינפורמציה אשר תסייע למנהלי ציי רכב לעזור לנהגים שלהם לשמור על עצמם בטוחים.

מעבר מחומרה לתוכנה – משחקיות ככלי לאימוץ

במהלך שנת 2020 חלה האצה משמעותית בפתרונות השונים בתחומי הטלמטיקה לרכב וניטור התנהגות הנהג. עבור גרינרואד ההאצה הזו סימלה את המעבר מחומרה לתוכנה. לא עוד התקנה של חומרה בכל רכב בצי, הליך שלוקח זמן ועולה כסף, אלא התקנה פשוטה של אפליקציה בטלפונים החכמים של נהגי החברה. ברגע שחברה מחליטה להשתמש בשירותי גרינרואד היא מספקת לנהגיה היתרים להוריד את האפליקציה. כל נהג יוצר חשבון משתמש ויכול להנות מיידית מהיתרונות אותם האפליקציה מציעה והחברה נהנית מיכולת שליטה וניטור בזמן אמת של צי הרכבים שלה.

הורדת האפליקציה יוצרת קהילת משתמשים אשר נהנית מהיתרון הגדול ביותר של גרינרואד – משחקיות. גרינרואד מאפשרת לנהגים בצי להרגיש גאוות יחידה, הם כולם חלק מפלטפורמה חברתית בטיחותית המגנה עליהם ומביאה תועלת לחברה שלהם. הנהגים מתחרים ביניהם מי ישיג את הציון הטוב ביותר וארגונים רבים מדווחים של שיפור משמעותי נוכח התחרותיות שנוצרת בחברה. מעבר לכך, חברות מסוימות מציעות מענק עבור דירוג גבוה של נהיגה – הנהגים בעלי הציונים הגבוהים ביותר מקבלים תגמולים כספיים נדיבים.

היבטים סביבתיים וחיסכון משמעותי

חלק מהערכים הנלווים והחיוביים של השימוש במערכת הינם חיסכון בדלק והפחתת פליטת פחמן דו-חמצני ושאר גזי חממה לאוויר. ככלל,פתרונות טלמטיקה עבור רכבים מעודדים נהיגה חכמה וחסכונית יותר. נהיגה לא חסכונית, המאופיינת בהאצה מהירה ובלימה מהירה ופתאומית לא פחות, שורפת דלק ופולטת יותר גזים מזהמים. השימוש בפתרונות טלמטיקה משפר משמעותית את צריכת הדלק ומביא לחיסכון של כ- 10% עד 25% מעלויות הדלק. כתוצאה ישירה מכך כמות פליטת הפחמן הדו-חמצני פר קילומטר פוחתת – פחות דלק עבור טווח תנועה גדול יותר ופחות זיהום.

נסיעה חכמה ומאובחנת לא רק מגנה על הנהג, הנוסעים, והסביבה, היא גם חוסכת הון ומשפרת את תפוקת ציי הרכב. מעבר ליתרונות ברורים כמו הפחתת כמות תאונות הדרכים והשבתת רכבים, תפעול של כל כלי רכב, בעיקר אוטובוסים ומשאיות, בצורה מאוזנת, מבלי להגיע למצבי הקיצון של הרכב, חוסך בלאי וטיפולים ומאריך את חיי הרכב. הישארות הנהג ב״טווח הירוק״, מטבעה, תמנע מנהג להאיץ ולבלום לסירוגין ותוודא שהוא במהירות ההולמת את החוק ותנאי השטח, חיווי זה לבדו חוסך הון עתק בבלאי של רפידות בלמים. בנוסף, נהג הרכב יכול לקבל בזמן אמת התראה כי עליו לבצע טיפול כזה או אחר לרכב, וכן מידע על בלאי במערכות הרכב השונות.

נסיעה בטיחותית – יתרון לנוסע ולחברות הביטוח

המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע קרבה לאזורים מסוכנים, כאלו המועדים לפורענות מבחינה בטיחותית, אשר הסיכויים להיות מעורבים בהם בתאונה בשל נהיגה לא בטוחה גובר. לדוגמא, כניסה במהירות גבוהה מדי לסיבוב מסוכן עשויה לגרום להשלכות הרות אסון.

בשנים האחרונות ניתן לזהות התגברות של פוליסות ביטוח רכב מותאמות אישית בייחוד בתחומי הרכב. נהג זהיר עם מספר מועט של תאונות משלם פרמיה נמוכה ביחס לנהג שביצע עבירות תנועה בעבר. עם השימוש ההולך וגובר בפיתוחים הטכנולוגיים ואימוצם והטמעתם על ידי חברות הביטוח, היכולת הטכנולוגית ליצור פרופיל סיכון אישי לנהג,  נושאת עמה הטבות רבות עבור חברות הביטוח, הנהגים וחברות ציי הרכב.

נהגים זהירים וחברות ציי רכב בעלות מודעות בטיחותית גבוהה ישלמו פרמיות נמוכות יותר, מאידך נהגים פזיזים וחברות ציי רכב בהן אין הקפדה על בטיחות וזהירות בדרכים ישלמו פרמיות גבוהות יותר מאחר והסבירות שהם יהיו מעורבים בתאונת דרכים או תקרית בטיחותית אחרת גבוהים יותר. מעבר לכך, ככל שהמודעות לנסיעה בטוחה, למקטעי בטיחות מסוכנים יותר ותנאי דרך מאתגרים יותר עולה, כך הסיכון לתאונות פוחת. בהיבט רחב יותר על כלל האוכלוסייה, יצירת פרופילי נהג אינדיבידואלים יכולה להפחית משמעותית את התרומה השלילית של הגורם האנושי לתאונות דרכים ואולי אף להעלים אותו לחלוטין.

פתרונות טלמטיקה ברכב האוטונומי

עתיד תחום הרכב נמצא באוטומציה, ככל שהטכנולוגיה והאנושות מתקדמים, פתרונות הטלמטיקה ישחקו תפקיד הולך ומכריע בהתמצאות במרחב, בניווט ובתפעול הרכבים הללו. הרכב האוטונומי המלא עדיין רחוק ונדרש פיקוח של אדם מאחורי ההגה. גרינרואד, באמצעות הטכנולוגיה הייחודית לזיהוי התנהגות נהג, מסייעת היום לציי אוטובוסים לספק חווית שירות טובה ללקוחותיהם, באמצעות שמירה על בטיחות הנוסעים וקיום נסיעה רציפה ונעימה. טכנולוגיה זו תסייע גם בוידוא נסיעה רציפה ונעימה לנוסעים ברכב האוטונומי.


קרדיט צילום תמונת כותרת: אורקה סקיוריטי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות