הסטארט-אפ Memic גייס 96 מ’ ד’ בעקבות אישור FDA לשימוש ברובוט כירורגי חדשני

הרובוט של Memic הוא הראשון בעולם המאושר לניתוחים בחלל הבטן בגישה הנרתיקית

חברת סטארט-אפ המכשור הרפואי ממיק כירורגיה חדשנית (Memic) מאור יהודה, המתמחה בפיתוח רובוטים עבור ניתוחים זעיר פולשניים, השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 96 מיליון דולר לאחר קבלת אישור FDA לשימוש ברובוט הראשון בעולם המאושר לניתוחים בחלל הבטן בגישה נרתיקית. את הגיוס הובילו הקרנות Peregrine Ventures, ו-Ceros. משקיעים נוספים שנטלו חלק בגיוס הנוכחי הם: OurCrowd, Accelmed, ודני הדר.

ביצוע ניתוחים בגישה נרתיקית היה אפשרי עד עתה בקרב 10% מהנשים בלבד. באמצעות הרובוט של ממיק תונגש עתה יכולת זו למרבית מאוכלוסיית הנשים עבור ניתוחים כמו כריתת רחם.

בארה”ב מתבצעים מדי שנה קרוב ל-1,000,000 ניתוחים גניקולוגיים והתהליך שיתבצע בשילוב עם Hominis יאפשר למטופלות להנות מהיתרונות של הגישה הנרתיקית, אשר הוכחה מדעית כגישה הבטוחה יותר והיעילה לטיפול בניתוחים מסוג זה. במסגרת ניסוי קליני שהתבצע בשיתוף עם ביה”ח רמב”ם בהובלת פרופ’ ליאור לווינשטיין ביצע הרובוט של ממיק 30 ניתוחים של כריתת רחם בגישה נרתיקית עם הצלחה של 100%.

צוות עובדי הסטארט-אפ ממיק כירורגיה חדשנית-קרדיט צלם- רועי מזרחי

ממיק נוסדה בשנת 2012 על ידי דביר כהן וקרן הון סיכון פרגרין ופעלה בראשית דרכה בחממת אינסנטיב שבבעלות קרן פרגרין. כהן הוא בוגר היחידה הטכנולוגית 81 ותוכנית ברקים מהטכניון. ממיק גייסה עד היום 20 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, כולל 2 מיליון דולר מענק של רשות החדשנות. החברה מעסיקה 80 עובדים, 60 מהם בישראל. לממיק מרכז פיתוח הממוקם באור יהודה וכן מרכז הנדסה בעכו שעוסק בייצור הרובוטים. ממיק הקימה בפורט לאודרדייל ארה”ב חברת בת בבעלות מלואה, Memic Innovative Surgery Inc. הסניף בפלורידה עבד בצורה אינטנסיבית בשנה האחרונה בכדי לפתח יכולות מסחריות בשוק האמריקאי והעולמי, לבנות את תשתית התמיכה בלקוחות ולספק הדרכה מקצועית למנתחים, לצוותים תומכים ולעובדי החברה.

ההון שגויס ישמש להרחבה משמעותית של צוות הפיתוח וההנדסה בישראל וצוות המכירות והתמיכה בארה”ב, ויאפשר גיוס של כ-40 עובדים נוספים במהלך 2021. הגיוס יאפשר המשך הפיתוח של פורטפוליו המוצרים של החברה והתאמתם למגוון רחב של סוגי ניתוחים. כן מתכננת החברה להרחיב את מאמצי השיווק והמכירות בארה”ב ובהמשך גם במדינות נוספות ברחבי העולם.

ממיק פיתחה רובוט ניתוחי דמוי זרוע אנושית בשם Hominis (צורת אדם בלטינית) בעל יכולת תמרון פורצת דרך המאפשרת לבצע ניתוחים הנחשבים כיום לבלתי אפשריים לביצוע על ידי מנתחים ורובוטים. בניגוד לרובוטים הקיימים כיום (בעלי מפרק כף יד בלבד) הרובוט של ממיק כולל מפרקי כתף-מרפק-כף יד, שמאפשרים לרופאים המנתחים להיכנס לתוך חלל הניתוח ולבצע את הניתוח באופן פשוט יותר ואינטואיטיבי. הודות ליכולת התמרון המתקדמת המנתחים יכולים לבצע ניתוחים דרך נקבים טבעיים ללא צלקות (בניגוד למספר חתכים בבטן כמקובל כיום).

המודל העסקי של ממיק כולל מכירת הרובוט למוסד הרפואי, ערכת מתכלים ניתוחיים וחוזה שירות ותמיכה שנתי.

דביר כהן, מייסד משותף ומנכ”ל ממיק: “שוק הרובוטים הכירורגיים הוא אחד השווקים הצומחים בקצב מסחרר ומוביל את תחום החדשנות בעולם המכשור הרפואי. היכולות הייחודיות של ממיק יציבו אותנו כשחקן מרכזי בשוק צומח זה. בעקבות גיוס ההון וקבלת אישור ה-FDA התחלנו למכור את המערכת בארה”ב ולשלב אותה בבתי חולים. במחצית השנייה של 2021 אנו מצפים לקבל את אישור ה-CE ובעקבותיו נכניס את המערכת לשוק האירופי. בתחום הטכנולוגי נקדם את המערכות לפרוצדורות כירורגיות נוספות ונשלב בהן יכולות של בינה מלאכותית”.

דביר הוסיף כי, “יכולת התמרון של Hominis וגודלו המזערי פורצים גבולות חדשים בעולם הרובוטיקה הרפואית ומאפשרים לבצע ניתוחים שעד עתה ניתן היה לבצעם רק על אחוז קטן מאוד מהמטופלות. הטכנולוגיה פורצת הדרך אפשרה למזער את גודלו הפיזי של הרובוט, ובכך להנגיש אותו למגוון רחב של בתי חולים הן מבחינת הגודל והן מבחינת המחיר”.

איל ליפשיץ, שותף בקרן הון סיכון פרגרין, שהיה שותף להקמה של ממיק, והוביל את סבב הגיוס, מסר: “ממיק משבשת את שוק הרובוטיקה לניתוחי בטן (Laproscopic Robotic Surgery) שסובל מאנומליה של מתחרה אחד ששלט עד היום בכמעט 100% מהשוק. ממיק הביאה לשוק טכנולוגיה שמאפשרת גישה ניתוחית טובה משמעותית, זולה בסדרי גודל, ומסוגלת לעשות פרוצדורות שהמתחרה לא יכול לעשות. ממיק בדרך לממש את החזון להפוך לשחקן משמעותי עולמי שיאפשר למנתחים לבצע פרוצדורות לפרוסקופיות בטוחות יותר, מדויקות יותר, שיאפשרו החלמה מהירה יותר של המנותחים, ויחסכו לבתי החולים בכל העולם מיליארדי דולרים כתוצאה מקיצור ימי אשפוז”.

Memic’s Hominis System

מוריס פרה, יו”ר מועצת המנהלים של ממיק ואחד מהאבות המייסדים של הרובוטיקה הרפואית כמייסד של חברת Mako Surgical ששינתה את עולם האורתופדיה הרובוטית: “שוק המכשור הרפואי צומח בקצב מהיר לאור הזדקנות וגידול האוכלוסייה העולמית, הצורך לספק לה שירותים רפואיים איכותיים יותר, להתמודד עם המגפה הנוכחית ומגפות עתידיות ועוד. ממיק היא חברה ייחודית בשוק המכשור הרפואי שמשבשת את שוק הרובוטיקה הניתוחית. יש לנו הזדמנות יוצאת מן הכלל להפוך אותה לחברה גלובלית גדולה ומובילה בתחומה שתשפר את רווחתם של מיליוני מטופלים. הגיוס הנוכחי הוא צעד חשוב בכיוון זה והצוותים המקצועיים שלנו ישכילו למצות את ההזדמנות”.

לצפייה בסרטון: https://youtu.be/gJe1WVYYHn0


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות