חברת TipRanks הישראלית השלימה גיוס של 77 מיליון דולר

את הגיוס הוביל תאגיד הטכנולוגיה ;Prytek בעקבות הגיוס, TipRanks תכפיל במהלך השנה הקרובה את מספר העובדים שכרגע עומד על 60, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב; 2020 הייתה שנה מצוינת לחברה ובמהלכה מכירת המנויים לפלטפורמה שפיתחה גדלה בשיעור של 300%; עד כה גייסה TipRanks 99 מיליון דולר במהלך 9 שנות פעילות

 

השקעת ענק בפינטק הישראלי:  TipRanks (טיפרנקס) שהוקמה לפני 9 שנים, השלימה גיוס ענק של 77 מיליון דולר אותו הוביל התאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי Prytek ובהשתתפות של בית השקעות מור. עד כה גייסה TipRanks 99 מיליון דולר, כאשר רק באוגוסט האחרון מניות בשווי של 12 מיליון דולר מתוך סך זה נרכשו ממשקיעים קיימים וממייסדים על ידי Prytek.

TipRanks, שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת (סמנכ”ל טכנולוגיות) ואורי גרינבאום (מנכ”ל) פיתחה פלטפורמת אנליטיקות מבוססות עיבוד שפה (NLP) שמספקת ניתוחים ודירוגים על בסיס מידע טקסטואלי שמתפרסם באתרי חדשות, סקירות אנליסטים, דו”חות של חברות ציבוריות ועוד. הפלטפורמה מאגדת את כל המידע לעיל, מעבדת ומנתחת אותו וכך הופכת אותו לכלי מחקר אינטראקטיבי עבור משקיעים פרטיים ומוסדיים שמשקיעים בשוקי ההון השונים.

בשנת 2013, שנה לאחר שהוקמה, השיקה החברה את פתרון הדגל שלה – Financial Accountability Engine – ובכך אפשרה לראשונה בתולדות שוקי ההון שקיפות של עצות השקעה שניתנות אונליין. על בסיס NLP, כאמור, החברה עוקבת ומנטרת את הביצועים של מעל 7,000 אנליסטים מקצועיים וכך מאפשרת לציבור המשקיעים להיחשף להיסטוריית הביצועים שלהם ולהעריך את עצות ההשקעה שלהם. פתרון זה הפך די במהרה לסטנדרט בוול סטריט לצורך דירוג אנליסטים והוא מוטמע בשורה של בנקים ומוסדות פיננסים מובילים בעולם דוגמת Nasdaq, Etrade ועוד. TipRanks סורקת מניות הנסחרות בבורסות ארה”ב, קנדה ואנגליה.

אורי גרינבאום, מייסד-שותף ומנכ”ל TipRanks, מציין: “מלבד היותנו החברה היחידה שמדרגת אנליסטים על בסיס הביצועים שלהם במקום על בסיס המוניטין של בנק ההשקעות בו הם עובדים, אנחנו גם החברה היחידה שמאגדת את כל המידע על המלצות האנליסטים ומנגישהלכלל ציבור המשקיעים הקמעונאי. שירות זה נותן להם גישה למידע שאחרת הייתה עולה להם עשרות אלפי דולרים מדי שנה”.

עוד עדכן גרינבאום כי במהלך השנה האחרונה “מינפנו את הפופולריות של השירות שלנו ואת היכולות הטכנולוגיות החזקות שלנו כדי להשיק יותר כלים ומידע שלא היה זמין למשקיעים פרטיים והפכנו מחברת דירוג אנליסטים לפלטפורמט מחקר מלאה שמפשטת Big Data. כך אנחנו מאפשרים ל’גברת כהן מחדרה’ גישה לאותו מידע שנגיש למנהלי ההשקעות הגדולים בעולם בצורה ויזואלית ופשוטה”.

סבב הגיוס הנוכחי, שהוא הגדול ביותר בתולדות החברה, ואחד הגדולים שנעשו בחברת פינטק ישראלית, נעשה לאחר שנה יוצאת דופן, שבמהלכה (2020) מכירות המנויים לפלטפורמה של החברה גדלו בשיעור תלת ספרתי גבוה, 300%. ל- TipRanks יש כעת מעל 4 מיליון משתמשים חודשיים אשר צורכים את השירות ישירות מאתר החברה ומעל 30 מיליון משתמשים חודשיים שמשתמשים בה דרך בנקים ומוסדות פיננסיים.

“לא הייתה תקופה יותר חשובה בשוקי ההון מהתקופה הנוכחית שבה יש צורך להעניק שקיפות וכלים מבוססי מידע למשקיעים פרטיים”, מציין גרינבאום. “כולנו ראינו כיצד הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמה להפצת עצות השקעה חסרות בסיס והן עלולות לפגוע בציבור המשקיעים הפחות מנוסה. אנחנו מתכננים להשקיע את כספי הגיוס בבניה ורכישת סוגי מידע אלטרנטיבי שיספקו למשקיעים פרטיים יתרון אמיתי. כמו כן, נגדיל את הכיסוי שלנו לכלי השקעה נוספים מלבד מניות ולשווקים נוספים”.

את סבב ההשקעות הובילה Prytek (פרייטק), תאגיד טכנולוגיה בינ”ל אשר, בין היתר, משקיע בטכנולוגיות ישראליות וזרות אותן הוא מנגיש לשוק העולמי באמצעות זרועות השירותים שבשליטתו. חברות השירותים עושות שימוש בפתרונות של החברות ובאמצעותן משיגות יתרון תחרותי משמעותי בשוק ונהנות מיעילות תפעולית גבוהה. Prytek פועלת במספר תחומים מרכזיים: פיננסים ופינטק, הכשרות בתחומי הסייבר והטכנולוגיה, כוח האדם (HR-tech) ותחום הסייבר. בין החברות הישראליות הנוספות בהן Prytek השקיעה ניתן לציין את HackerU, Hopon, Ezbob, Payme ועוד. באוגוסט האחרון רכשה Prytek מניות של TipRanks בשווי של 12 מיליון דולר ממשקיעים קיימים ומהמייסדים.

Prytek מנוהלת על ידי אנדרי ישונסקי, יזם בעל ניסיון רב בהשקעות בחו”ל, ועל ידי ארנון שבלת, לשעבר מבכירי קרן אייפקס יחד עם היו”ר, יאיר סרוסי, לשעבר יו”ר בנק הפועלים.

אנדרי ישונסקי מסר: ” יש הרבה פלטפורמות מסחר שונות שהופכות את המסחר בשוקי ההון למאוד נגיש. נגישות זו יצרה בעיה חדשה: משקיעים לא מקצועיים מוטעים על ידי שמועות ועצות גרועות. אנחנו אוהבים את העובדה ש- TipRanks מספקת תובנות השקעה מבוססות מידע ואובייקטיביות. החזון שלנו לחברה הוא להפוך אותה לפלטפורמת המידע המובילה שבה ישתמש כל משקיע לפני שיקבל החלטת השקעה כלשהי”.

TipRanks מעסיקה כעת 60 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב. בכוונת החברה להכפיל את מספר העובדים במהלך השנה הקרובה בכדי לעמוד ביעדים שהיא מציבה לעצמה פוסט הגיוס הגדול בתולדותיה.


קרדיט צילום: TipRanks

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות