חדשות היום
משמאל לימין - אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי VIA - קרדיט - יחצ

לראשונה בבית חולים בישראל: שירות הסעות דיגיטלי

“שיבא-BUS“, שירות ההסעות הפנימי של המרכז הרפואי שיבא, יהפוך לשירות גמיש על פי דרישה באמצעות טכנולוגיית התחבורה החכמה של חברת Via

בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, מצאו את עצמם בתי החולים והצוותים הרפואיים בחזית הלחימה מול נגיף הקורונה. ההגבלות וההנחיות הרפואיות שבאו בעקבות המשבר, גרמו לחידוד הצורך בבקרה ושליטה על מערך ההיסעים באמצעות טכנולוגיה והפיכתו לגמיש וחכם. כך, למשל, בעזרת הטכנולוגיה של חברת Via, ניידה בהצלחה עיריית מדריד את הצוותים הרפואיים בעיר, לבתי החולים בעיצומו של גל התחלואה הראשון באירופה.

בהמשך לכך, הודיעו המרכז הרפואי שיבא וחברת Via על שיתוף פעולה חדש בין הגופים במטרה לשפר את שירות ההסעות הפנימי של המרכז הרפואי, שיבא-BUS, ולהפוך אותו למערך תחבורה גמיש לפי דרישה באמצעות שימוש באפליקציה ייעודית הניתנת להפעלה מכל מכשיר סלולארי חכם. במסגרת שיתוף הפעולה בין הגופים, Via תספק את הטכנולוגיה ומי שיפעיל את המערך, יהיה בית החולים.

אפליקציית שיבא-BUS מאפשרת לבאי המרכז הרפואי שיבא, מטופלים ועובדים גם יחד, לקבל מידע בזמן אמת על מסלול ה-שיבא-BUS ולהזמין הסעה על פי צורך, דבר שיסייע רבות

 להתמצאות ולהגעה לבדיקות וטיפולים. לדברי איתי פלג, מנהל תחום התחבורה והלוגיסטיקה החכמה במרכז הרפואי שיבא, בעתיד ניתן יהיה להזמין הסעה מהתחנה ללא צורך בטלפון הנייד, באמצעות מסך מיוחד שיותקן בה.

במסגרת יישום חזון עיר הבריאות של ישראל, שיבא הוא המרכז הרפואי הראשון בארץ שמשדרג את מערך ההיסעים הפנימי שלו באופן זה.

איתי פלג, מנהל תחום התחבורה והלוגיסטיקה החכמה במרכז הרפואי שיבא: “אנו עושים מאמצים גדולים לשפר את מערך ההסעות ברחבי הקמפוס, ובמסגרת יישום חזון הבריאות של ישראל – גם להעניק למטופלים, למבקרים ולצוות במרכז הרפואי שיבא חוויית שירות בכל הקשור לתחבורה. אנו משפרים את אפשרויות ההגעה, החניה, ההתמצאות והתנועה בתוך המרכז הרפואי באמצעים טכנולוגיים מגוונים מהמתקדמים בעולם, שחלקם אף מפותחים בשיבא. שיבא הוא מרכז רפואי רחב ידיים (840 דונם) ושירות ההסעות הפנימי והחינמי שבו יהפוך כעת גם ל’חכם’.  המוטו של שיבא-BUS הוא להגיע ממקום למקום בקלות וללא עלות”.

אורן שובל, יזם שותף וסמנכ”ל הטכנולוגיות ב-Via: “אנו גאים בשיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי שיבא. Via שירות שיבא-BUS יאפשר לעובדי המרכז הרפואי ומבקריו להתנייד באופן נוח ויעיל ברחבי הקמפוס הגדול. אנו מאמינים שזו הדרך הנכונה לאפשר ניידות במתחם כה גדול, ומצפים כבר לראות כיצד המערכת תעזור לאוכלוסייה השונה בקמפוס המרכז הרפואי”.


בתמונה: משמאל לימין – אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי VIA – קרדיט – יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות