חדשות היום
קרדיט תמונה" אינטל

מעבד הדגל של אינטל לשוק הדאטה סנטר מושק רשמית

טאבולה, גוגל, מיקרוסופט ואמזון כבר בפנים: אינטל משיקה את ה- Ice Lake Server, הדור החדש והמשופר של מעבדיה לענן

  • פיתוח ליבת המעבד נערך באינטל ישראל וייצורו מתבצע באינטל קרית גת
  • טאבולה הישראלית ו- Lightbits Labs של אביגדור וילנץ הם מהלקוחות הראשונים שמשתמשים במעבדים מהדור המתקדם
  • הפתרון כולל מספר טכנולוגיות נוספות שפותחו בישראל, בהן: טכנולוגיית הסייבר סקיוריטי, SGX, להגנה מפני האקרים; ושבב נוסף שאחראי לתקשורת בין שרתים, שם קוד – Columbiaville, המאפשר להעביר דאטה בין שרתים בקצבים של עד 200 גיגה ביט לשניה
  • המעבדים עושים שימוש בטכנולוגיית הייצור 10 ננו-מטר ומבטיחים עד 46% ביצועים גבוהים יותר למעבדי הדור הקודם

המלחמה על הדאטה סנטר: אינטל משיקה היום (ג’) את המוצר החדש שלה לדאטה סנטר והקלאוד- הדור השלישי של מעבדי ה-Xeon Scalable של אינטל, שם קוד, Ice Lake Server. להכרזה מספר זוויות ישראליות. הפיתוח של ליבת המעבד בוצע באינטל ישראל וייצורו של מתבצע באינטל קרית גת. הפתרון כולל מספר טכנולוגיות כחול לבן בהן טכנולוגיית הסייבר סקיוריטי, SGX; כרטיס הרשת שמתחבר למעבדים ומבוסס על שבב שאחראי לתקשורת בין שרתים, Columbiaville שמעביר דאטה במהירות גבוהה במיוחד ופותח על ידי קבוצת הנדסה באינטל ישראל של Smart Nic & Foundational Ethernet adaptor. הפיתוח של ליבות המעבדים, ה-Cores בוצע על ידי קבוצת ה-Compute של אינטל ישראל ולמעלה ממיליארד ליבות של המעבד הותקנו בשירותי ענן שונים מאז 2013.

שתי חברות הייטק הישראליות הודיעו כי הן משתמשות באייס לייק סרבר: ענקית המלצות התוכן הישראליות טאבולה, שהוקמה ומנוהלת על ידי אדם סינגולדה; וחברת Lightbits Labs, המפתחת פתרונות סטורג’ לדאטה סנטר וענן של היזם אביגדור וילנץ.

לפי טאבולה, השימוש במעבד ה- Intel Xeon מגדיל את קיבולת שירותיה ומאפשר לה להציע כ-30 מיליארד המלצות לתוכן בכל יום. בלייטביטס לאבס מציינים כי השימוש במעבדי אינטל החדשים סיפק להם יכולת שיפור של 50% בביצועיהם ואף חתך את העלויות שלהם בשליש.

באינטל מציינים כי כל ספקי הענן הגדולים ביותר, בהם Alibaba cloud, מיקרוסופט Azure, גוגל cloud, אמזון AWS, סיסקו, דל, לנובו, HP ועוד עשרות חברות נוספות מתחום הענן, האנטרפרייז, המחשוב, עתידים לספק השנה את שירותי קלאוד שלהם בהתבסס על מעבדי Xeon Scalable מהדור השלישי של אינטל.

“זה כבר עשור שאנחנו מציגים את ההתקדמות המשמעותית ביותר בשוק הדאטה סנטרים הודות לפלטפורמה החדשה שלנו”, אמר נאבין שנוי, סגן נשיא בכיר ומנכ”ל קבוצת פלטפורמות  הדאטה באינטל. “אינטל מחזיקה בפורטפוליו הרחב ביותר בעולם בתעשייה, ומסוגלת לספק כל רכיב של סיליקון חכם שלקוחותינו זקוקים לו, החל משלב הדאטה סנטר לרשת וכלה בקצה, זאת לצד מגוון של פתרונות המאפשרים לכל זה לעבוד יחד”.

כיום קיימות למעלה מ-800 ספקיות שירותי ענן בעולם המשתמשות במעבדי Xeon Scalable של אינטל, ומעל ל-50 מיליון מעבדי Xeon לשרתים נמכרו לשוק מאז השקתו של הדור הראשון. ברבעון ה-1 של 2021 אינטל מכרה כ-200 אלף יחידות של מעבדי Xeon מהדור השלישי.

השיפור והביצועים שמספק מעבד Xeon Scalable מהדור השלישי

מעבדי Xeon Scalable מהדור השלישי, עושים שימוש בטכנולוגיית הייצור ב-10 ננו-מטר, וכוללים עד 40 ליבות למעבד. הם מבטיחים עד 46% ביצועים גבוהים יותר בהשוואה לדור הקודם. הפלטפורמה תומכת בעד 6 טרה-בייט זיכרון מערכת עבור כל תושבת (Slot), בעד 8 ערוצי זיכרון DDR4-3200 עבור כל תושבת, ובעד 64 ערוצי PCIe 4.0 עבור כל תושבת.

האצת בינה מלאכותית מובנית: מעבדי Xeon Scalable מהדור השלישי הם היחידים בשוק שמציעים האצת בינה מלאכותית מובנית לדאטה סנטרים באמצעות Intel® DL Boost technology. המעבדים החדשים מציעים שיפור מהירות של עד 73% בביצועי הבינה המלאכותית בהשוואה לדור הקודם.

אבטחה מובנית: המעבדים החדשים כוללים את Intel SGX – טכנולוגיה המגנה על קוד ונתונים רגישים.

האצת קריפטוגרפיה מובנית: המעבדים כוללים  Intel Crypto Acceleration, המעניק לעסקים המריצים עומסי עבודה עם הצפנה אינטנסיבית, כמו למשל קמעונאיים מקוונים שמעבדים עסקאות מול מיליוני לקוחות בכל יום, יכולת משופרת להגן על נתוני הלקוחות מבלי להשפיע על זמני התגובה או על הביצועים הכלליים של המערכת.

השקות נוספות

לצד מעבדי Xeon Scalable מהדור השלישי אינטל משיקה גם את סדרת הזיכרונות Intel Optane 200, את Intel Optane SSD P5800X ואת Intel SSD D5-P5316 NAND SSD. זאת  בנוסף לסדרת מתאמי הרשת Intel Ethernet 800 ול- Intel Agilex FPGA המעודכן.


קרדיט תמונה: אינטל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות