בואינג סיפקה לחיל האוויר האמריקאי את המטוס השני מדגם EX15-F המתקדם בעולם

יצרנית המטוסים בואינג סיפקה לחיל האוויר האמריקאי (USAF) את המטוס השני מדגם EX15-F המתקדם בעולם. מטוס זה, שפותח על-ידי בואינג, הוא מטוס הקרב המתקדם בעולם ונועד להחליף את מטוסי C15-F של חיל האוויר. מטוס ה-EX15-F כולל מערכות מתקדמות ביותר לניהול קרבות, מחשבים וחיישנים שהופכים אותו למטוס המתקדם בעולם עם ארכיטקטורת המשימה הפתוחה, לצד תשתית דיגיטלית חדשנית.

סגן נשיא בואינג וראש פרויקט מטוסי ה-15-F, פרת קומאר (Prat Kumar),  אמר: “מסירת המטוס תוך חודשים ספורים תאפשר לחיל האוויר האמריקאי להתחיל בתהליך בדיקות הטיסה, והדבר ממחיש את מחויבותה של בואינג לעשות מאמצים לספק מערכות מתקדמות טרם המועד. חבילת פיתוח מערכות בקרה ושרידות משוכללת, מטוס ה-EX15-F החדש כולל כשלושה קילומטרים של נתונים דיגיטלים מהירים המאפשרים ארכיטקטורה פתוחה לפיה המטוס בנוי. המטוס ימשיך להתפתח תוך שהוא עומד באיומים של עשרות השנים הבאות.”

מטוס ה-EX15-F השני הגיע נחת בבסיס חיל האוויר אגלין Eglin שבפלורידה, שם יתחיל בטיסות מבחן יחד עם המטוס הראשון מסוג זה, שנמסר בחודש שעבר. בחודש יולי 2020 חתם חיל האוויר האמריקאי לבואינג חוזה לרכישת 200 מטוסים מדגם EX15-F, שנועדו להחליף את מטוס ה-C15-F. “אספקת ה-EX15-F מהווה מקור גאווה עז עבור צוות בואינג והתעשייה כולה”, אמר קומאר


קרדיט צילום – בואינג

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות