חדשות היום

קיידנס חושפת את הסימולטור החדש Spectre FX FastSPICE המאפשר שיפור של עד פי 3 בביצועים ורמת דיוק מעולה

לסימולטור ארכיטקטורה חדשה לחלוטין וחדשנות מהפכנית שמאפשרת להאיץ את האימות של זיכרון ושל תכנוני מערכת על-גבי שבב (SoC) בהיקף גדול

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) מכריזה על הסימולטור החדש Spectre® FX – הדור החדש של סימולטור מעגלים חשמליים FastSPICE, המאפשר אימות יעיל של זיכרון ושל תכנוני מערכת על-גבי שבב (SoC) בהיקף גדול. כחלק מפלטפורמת הסימולציה המובילה בשוק Spectre, הארכיטקטורה החדשנית של  Spectre FX ומדרגיות FastSPICE של הסימולטור החדש מאפשרות ללקוחות שיפור של עד פי 3 בביצועים בהשוואה לסימולטורי FastSPACE קודמים, עם רמת דיוק זהה לזו של הגרסאות הקודמות או טובה יותר. עם הוספת הסימולטור Spectre FX, מציעה פלטפורמת ה-Spectre את פתרון הסימולציה המלא היחיד בתעשייה, אשר מספק רצף ביצועים-דיוק חלק עבור כל היישומים, מאפיון תאים ועד לאימות ברמת השבב.

התכנונים הקיימים של מערכות על-גבי שבב וזיכרון נוטים כיום להיות מורכבים במיוחד והם מצריכים רמת דיוק גבוהה וביצועי סימולציה מהירים ביותר על מנת להבטיח שיתפקדו כפי שנועדו לתפקד ויעמדו במפרטי השבב. בנוסף, כיום חשוב יותר מתמיד לכלול פרזיטים בשלב ה-post layout בתהליך אימות השבב, במיוחד עבור תכנונים בצמתי תכנון מתקדמים, על מנת לשלוט בהשפעות ה-layout על הפונקציונליות של השבב. בפיתוח ה-FastSPICE solver החדש הושקעו יכולות הנדסה ותכנון חדשניות ביותר על מנת לספק רמות פורצות דרך של ביצועים ושל דיוק בתוך סימולטור ה-Spectre FX. הסימולטור החדש מעניק לצוותי תכנון ואימות את היכולת לבדוק בצורה מדויקת תזמון, פונקציוליות, וצריכת הספק של תכנוני השבב המלא ותתי-המערכת. בנוסף לרווח התפעולי המושג כתוצאה משיפור ביצועים יחד עם דיוק, סימולטור Spectre FX החדש מציע מספר תועלות נוספות:

  • מדרגיות: הסימולטור מציע מדרגיות של עד 32 ליבות עם ריבוי ליבות וריבוי משימות כדי להקביל סימולציות מעבר, לנצל את משאבי החומרה ולשפר את הפרודוקטיביות.
  • דגם השימוש הטוב ביותר בנמצא: סימולטור Spectre FX מספק את מודל השימוש האינטואיטיבי ביותר בתעשייה, עם הדיוק ואיזון הביצועים הטוב ביותר וכמות מינימלית של כוונון הדרוש להשגת דיוק אופטימלי ומהירות הדמיה בכל משימת אימות נתונה.
  • קלות אימוץ: הסימולטור מנצל באופן מלא את טכנולוגיית התשתית של פלטפורמת ה-Spectre, כולל שילוב חלק בחבילת המוצר Virtuoso® ADE, ומספק אימוץ קל לתהליכי ה-Spectre וה-SPICE הקיימים.
  • יכולות ניתוח ואימות מקיפות: סימולטור Spectre FX מציע יכולות אימות נרחבות, כולל בדיקת מעגלים סטטיים ודינמיים, שינויי פרמטרים בתחום (sweeps) וניתוחי מונטה קרלו, ומאפשר למעצבים להרחיב את היקף האימות שלהם מעבר לפונקציונליות, תזמון ובדיקות כוח.

“פלטפורמת Spectre של קיידנס היא פתרון הסימולציה האנלוגית המוביל בתעשייה כבר יותר מ-25 שנה והיא מספקת ללקוחות יתרונות דיוק וביצועים באופן עקבי,” אמר טום בקלי, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת Custom IC & PCB בחברת קיידנס. “עם סימולטור Spectre FX החדש, אנחנו משלימים את מערך מוצרי Spectre ומביאים ללקוחותינו פתרון סימולציה מהיר ומדויק במיוחד. הסימולטור החדש מאפשר ללקוחות להאיץ את האימות של תכנוני מערכות על גבי שבב ומאפשר להם לעמוד ביעדים האגרסיביים של זמני היציאה לשוק.”

“אנו ב-MediaTek זקוקים לפתרון אימות מדויק, סקלבילי, ומהיר ברמת top-level במיוחד, עבור תכנוני המערכות על גבי שבב המתקדמות והמהירות שלנו,” אומר צ’ינג סאן-וו, סגן נשיא תאגידי ב-MediaTek. “בעזרת השימוש בסימולטור Spectre FX החדש של קיידנס, הצלחנו להאיץ פי 3 את אימות ה-FastSPICE תוך מינוף הביצועים, קלות השימוש, ויכולות ריבוי הליבות שלו. הודות לסימולטור Spectre FX אנו יכולים להשתמש בפלטפורמת Spectre המלאה של קיידנס, אשר מהווה עבורנו פתרון one-stop-shop לכל צורכי הדמיית המערכות על גבי שבב.”

למידע נוסף על הסימולטור החדש Spectre FX של קיידנס, בקרו באתר: www.cadence.com/go/SpectreFX


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות