חדשות היום

כיצד חקלאות חכמה מפתחת את תעשיית החקלאות

האינטרנט של דברים (IoT) כעת נמצא בכל מקום בו-זמנית. וחקלאות היא באמת אחד התחומים בו הוא יכול להיות בעל ההשפעה הגדולה ביותר. עבודת אדמה חכמה (Smart farming) בתעשיית החקלאות היא תפיסה עולה שיש לה את ההזדמנות להביא למהפכה בעבודת אדמה בעידן הדיגיטלי. כוח הדחיפה של עבודת אדמה חכמה הוא IoT,‏ שמחבר את תהליך החקלאות מההתחלה עד הסוף להיות יותר מונע-נתונים, מאופשר-נתונים ויעיל, תוך כדי גם מיטוב עבודת האדם הכרוכה.

פתרון האתגרים של חקלאות מודרנית יציב חקלאים, מתכנני אגרו-טכנולוגיה ואחרים המעורבים בטכנולוגיה בעמדת צמיחה נפיצה מהשנה ואילך. אני מתרגש מהעתיד של חקלאות חכמה ומהיתרונות שיהיו לה על הקהילה החקלאית כולה.

סדרת הסרטונים של שלושה חלקים החדשה שלנו על חקלאות חכמה מתמקדת בגישה זו של עבודת אדמה. חקלאים יכולים לשלב חקלאות חכמה בנהגים (practices) שלהם באופנים שונים רבים, כולל על ידי שימוש ברחפנים והפיכת חקלאים לטייסים מורשים, ועל ידי דרכים חדשות של עבודה חקלאית באמצעות חקלאות ימית, מערכות מיפוי מדויקות ואינטליגנציה מלאכותית. כל הפתרונות הייחודיים המודגשים בסדרת הסרטונים חולקים כיצד יוגדר הדור הבא של עבודת אדמה. וכפי שהם עושים, Digi-Key‏ מוכנה לצייד חקלאים עם כל מה שהם צריכים, כולל חיישנים, טכנולוגיה סלולרית ועוד.

נכסים גאוגרפיים

אחת הדאגות העיקריות שלנו היא להאכיל את אוכלוסיית העולם – זה 9 מיליארד בני-אדם ויותר שאנו צריכים להאכיל עם כמות קבועה של קרקע ראויה לעיבוד. כדי שנצליח, הגענו לנקודה בה אנו חייבים להגדיל את הפעילות שלנו יחד עם היעילות.

נדרשות טכנולוגיות לטווחים גדולים יותר עבור חוות גדולות אלו – סלולר היא הבחירה המובנת מאליה, ושתי אופציות התקשורת באגרו-טכנולוגיה הן טכנולוגיית LoRa (טווח גדול) וגרסה נמוכה יותר של טכנולוגיה סלולרית שנקראת CAT-M ו-IoT פס-צר (Narrow Band IoT). מרבית מאפייני IoT בהתקנה של חקלאות חכמה, כמו חיישני רטיבות, אינם צריכים לשדר קול וצליל, הם רק שולחים מידי פעם נתונים מעטים על גבי טכנולוגיה של טווח-גדול. אפשרויות תקשורת אלו רק מגיעות לחזית השוק ההמוני.

עמדת Digi-Key

אף-על-פי ש-Digi-Key איננה תומכת בספק ספציפי, אנחנו תומכים אקטיבית בשוק ובחדשני התחום. אנחנו עובדים כדי לתמוך ביצירת מוצרים ושירותים העוזרים להאכיל את העולם. ואנחנו מאמינים שהחדשנים באזורים בהם עבודה זו מתרחשת יודעים הכי טוב את הדרישות של האזורים המסוימים שלהם. אנחנו צריכים את החדשנים המקומיים שיפרטו את הדרישות שלהם עצמם ולהביא את כולם לשתף-פעולה ולתמוך בחדשנות כלל-עולמית.

זה באמת אודות הבנתhttps://www.digikey.co.il/he/videos/d/digi-key-electronics/digi-key-presents-farm-different-drones-in-agriculture החווה החקלאית העתידית, לא רק החווה החקלאית המסורתית. אם אנחנו יכולים להתמקד בשאלה כיצד יכולים להראות החוות החקלאיות של המחר, כל קהילה מסביב לעולם יכולה להיות בעלת חווה חקלאית ברת-קימה משלה, לא משנה מיקומה, אקלים או מחסומים אחרים.

חזון המשק החקלאי העתידי

אם כך, כיצד נראה המשק החקלאי העתידי? זו התעשייה עם החדירה הנמוכה ביותר של טכנולוגיה דיגיטלית וחקלאות היא מערכת נעה מורכבת שהטכנולוגיה צריכה להתאים בה, ולא להיפך.

אנחנו מאמינים שהחווה החקלאית העתידית משתמשת במשאבים במידת היעילות הגבוהה ביותר האפשרית. עבודת אדמה מדויקת (precision farming) מאפשרת לתעשייה להפחית את מספר קוטלי העשבים וחומרי ההדברה בסביבה ולהקטין למינימום זיהום מים. כל כך הרבה מערכות אקולוגיות מפיקות תועלת מעבודת אדמה מדויקת. יתרונות אחרים וחדשנות כוללים ויזואליזציה של נתונים, מערכות אוטונומיות ותשתית כוללת של חווה חקלאית.

שותפינו הספקים מספקים את החומרה, אך מה שאנו רואים הוא שישנן ישויות אחרות כמו אינטגרטורים של מערכות וספקי פתרונות המשלבים את החומרה, התוכנה והשירותים המותאמים ספציפית לחקלאי. אחת המטרות שלנו בתחום החקלאות היא לעבוד עם כל אחד, החל מאינטגרטורים של מערכות עד הלקוח הסופי, והחקלאים והמגדלים שעובדים ללא לאות כדי להאכיל את העולם.

ההצטלבות של טכנולוגיות חדשות וחקלאים מודרניים יוצרת את הצורך בהמצאות חדשות. כדי לעבד את האדמה טוב יותר, עלינו לעבד את האדמה אחרת.

גל‏ חדש של חדשנות

עשרה אחוז מהחקלאים בצפון אמריקה כבר משתמשים בחיישני קרקע בשטח אדמה של כ-5 מיליון אקר, עם תוצאות מבטיחות. עבודת אדמה מדויקת מצופה להגיע לנתח שוק של 32% עד 2025 הודות לצורך העולה בטכנולוגיות חקלאות. המצאות חדשות בציוד כמו גם בחינוך תתדלקנה גידול זה. טכנולוגיות עבודת אדמה המגדילות יעילות וקוצרות תנובה היא רק דוגמה אחת כיצד טכנולוגיה מגדירה מחדש מה המשמעות לגדל ולקצור מזון בעולם המקושר של היום.

כדי להתמודד עם הטבע המשתנה ללא הרף של העולם המודרני שלנו דרושות גישות חדשות לחקלאות וטכנולוגיות עבודת אדמה. חדשנים בשילוב עם אנשי מקצוע נרתמים, לרוחב התעשייה, ישרטטו מסלול חדש קדימה לגדל, לקצור ולהאכיל את בני-האדם של כוכב לכת זה. העתיד של עבודת אדמה מתחיל כשאנחנו מעבדים את האדמה באופן שונה והופכים טכנולוגיה חדשה לנגישה לכל.

Robbie Paul הוא דירקטור פתרונות עסקי IoT ב-Digi-Key Electronics. חברת Digi-Key Electronics היא אחת מהמפיצות הגדולות ביותר בעולם של רכיבים אלקטרוניים עם שירות מלא, המציעה מעל 11.5 מיליון מוצרים, עם יותר מ-2.6 מיליון מוצרים במלאי וזמינים למשלוח מידי, ממעל 1,500 יצרנים איכותיים בעלי מוניטין.

 


Robbie Paul , דירקטור פתרונות עסקי IoT ב- Digi-Key Electron

תגובות סגורות