חדשות היום

מחשוב קצה 2.0 : הצעד הטכנולוגי הבא שמשנה חיים סביב העולם

מגפת הקורונה צבעה כל היבט בחיינו בשנה האחרונה, והדרך בה אנו עושים עסקים אינה יוצאת מן הכלל. הכל הפך לדיגיטלי. החל מקניות ומסעדות, דרך תחום הבריאות וכלה בשיתופי פעולה עסקיים, אנשים מסתמכים יותר ויותר על יישומים שיעזרו להם לנווט את חייהם. לכן, חיוני לחברות לספק את החוויה היעילה והבטוחה ביותר שהלקוחות מצפים לה.

העובדה היא, שלמשתמשים של ימינו פשוט אין סובלנות ליישומים איטיים, מגושמים או בעלי ביצועים גרועים. לכן, אין זה מפתיע שארגונים מאיצים את אימוץ מחשוב הקצה, המאפשר שירותים חדשים וביצועים טובים יותר, על ידי הצבת לוגיקת היישומים קרוב ככל האפשר למקורות ולמשתמשים.

הפנים האנושיות של מחשוב הקצה

אני מאמין שמחשוב קצה הוא לא רק האבולוציה הטכנולוגית הבאה, אלא גורם מרכזי, המאפשר לאנשים לבצע פעילויות חיונית. בקמעונאות, למשל, אפליקציית הקניות שאנו משתמשים בה לביצוע רכישות מרחוק, יודעת לחפש מלאי, לחפש פריטים משלימים, לאפשר רכישה ולחבר בין משתמשים לשירות הלקוחות. אפליקציה זאת היא למעשה אוסף של יישומים ומיקרו-שירותים המקושרים יחד באמצעות ממשקי API. עיבוד בזמן אמת בקצה מאפשר לה להגיב כמעט באופן מיידי לבקשות של לקוחות – ואף לחזות התנהגות.

למחשוב קצה יש פוטנציאל לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים ועושים עסקים כמעט בכל היבט בחיינו.

בתחום הבריאות, במיוחד כיום בתקופת הקורונה, מחשוב קצה יכול להוביל לקבלת תוצאות טובות יותר על ידי ניטור חולים בזמן אמת. הוא יכול גם להבטיח שרשרת אספקה ​​גלובלית יעילה, ולוודא שאנשים יקבלו בזמן את התרופות שהם צריכים או כל סחורה אחרת. אם נוסיף לכך גם יכולות ניבוי, רשתות עיר חכמות המגיבות אוטומטית לתנאים משתנים ויישומי מציאות רבודה, הרי ברור כי מחשוב קצה פותח עולם של אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות.

עם זאת, כל האפשרויות הללו מעלות במקביל גם את הציפיות של הלקוחות. אם עסק לא יכול לספק את החוויות שהלקוחות מצפים להן – או אם הוא מקריב את אבטחת המידע למען ביצועים טובים יותר – הם ימצאו מתחרה שיכול לעשות זאת.

ניצול הפוטנציאל של מחשוב הקצה הוא אפקטיבי אם מקפידים על כך שהלקוחות והנתונים שלהם יישארו בטוחים. אך האם פלטפורמות הקצה הנוכחיות עומדות במשימה?

מה הבעיה עם פתרונות מחשוב הקצה הקיימים כיום?

החוויות הדיגיטליות של ימינו מורכבות. לעתים קרובות חברות צריכות לתפור באופן ידני מספר רשתות, עננים, CDN ומחשוב קצה. זהו תהליך יקר ואינטנסיבי מבחינת היקף העבודה. בנוסף, לכל אחת מאותן פלטפורמות יש סט ייחודי של כלים ושירותים שיש ללמוד ולנהל. מאחורי הפרגוד של אותה חוויה דיגיטלית חלקלקה נמצא מצב שברירי המוחזק יחד עם מסטיק ונייר דבק.

איך עוברים מאותה שבריריות לזריזות?

יש כאלה שעושים זאת על ידי ויתור על אבטחת מידע למען מהירות. אך האופי המבוזר של היישומים והתמהיל של ארכיטקטורות יישומים וסביבות הפריסה, חושפים דרכים חדשות בהן תוקפים יכולים לנצל נקודות תורפה, דבר שהופך את אבטחת היישומים לקריטית יותר. התקפות מובילות לפריצה למידע שתוצאותיה הן אובדן אמון, נטישת לקוחות ופגיעה ארוכת טווח במותג.

ספקי מחשוב הקצה הנוכחיים אינם נותנים מענה לדרישות העכשוויות של ארגונים מכיוון שרשת CDN, כשמה כן היא, מתמקדת בהעברת תוכן (Content Delivery Network). היא לא נועדה ליישומים, היא  לא נועדה לפשט את הניהול והתפעול בסביבה מרובת עננים, והיא לא שמה את האבטחה בראש סדר העדיפויות.

ב-F5 ידענו שחייבת להיות דרך טובה יותר. לכן יצרנו את פלטפורמת הקצה הראשונה שנבנתה עבור ארגונים וספקי שירותים: אנו מכנים אותה Edge 2.0.

לאפשר לאנשים חוויות משנות חיים

אנו רוצים לאפשר לצוותי היישומים לבנות יישום פעם אחת, ואז להפיץ אותו לכל מקום – מבלי לבחון אותו מחדש בכל סביבה. אבטחת ומסירת יישומי קצה הם חלקים אינטגרליים מהפייפליין הדיגיטלי ומתהליך ההפצה.

שלוש הרגליים עליהן עומדת פלטפורמת Edge 2.0 הן:

אבטחה בראש סדר העדיפות: בעולם שבו יישומים מותקפים כל הזמן, אבטחת מידע לא יכולה להיות תוסף; יש לבנות אותה. Edge 2.0 מספקת פתרונות אבטחה והונאה מובילים בתעשייה, המשמשים את הבנקים הגדולים בעולם, ספקי השירותים וארגונים ממשלתיים, כהצעה מבוססת SaaS, הניתנת לפריסה בקלות.

פלטפורמה מונחית יישומים: ב-Edge 2.0 היישום הוא הגיבור. כאשר מפתחים מקבלים מערך עקבי ואחוד של יכולות ומדיניות, הם חופשיים לעשות את מה שהם עושים הכי טוב: לבנות חוויות דיגיטליות נהדרות שמושכות לקוחות ושומרות עליהם.

גידול ללא הגבלה: מכיוון שהעסקים הם גלובליים, Edge 2.0 מציעה שירותים מבוססי תוכנה שיכולים לגדול עד אינסוף. לא תצטרכו להיות קשורים לפלטפורמה או רשתCDN  אחת, דבר שיוצר גמישות ויכולת השקה מהירה של מוצרים ושירותים לשוק, מבלי לוותר על אבטחת מידע.

לא סביר שקצב הטרנספורמציה הדיגיטלית יאט – ואני מאמין שמחשוב הקצה רק יהפוך קריטי יותר בשנים הקרובות. כדי לספק את ההבטחה של מחשוב הקצה, ארגונים זקוקים לפלטפורמה פתוחה הכוללת את היתרונות של הפצת יישומים קרוב למשתמשי הקצה, אבטחת מידע מהשורה הראשונה, ניידות אמתית ויכולת גידול בלתי מוגבלת.

אנו מתכננים את פלטפורמת Edge 2.0 כדי להקל על עסקים ליצור חוויות משנות חיים לאנשים. על ידי העצמה של חוויות דיגיטליות סוחפות ומאובטחות, Edge 2.0 מאפשרת שירותי בריאות טובים יותר, שרשראות אספקה בטוחות יותר, ערים יעילות יותר, ובסופו של דבר – חיים מאושרים ומספקים יותר לאנשים בכל רחבי העולם.

פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ”ל F5
העולמית
קרדיט צילום: יח”צ


פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ"ל F5 העולמית.

תגובות סגורות