חדשות היום

Cisco ממשיכה את גל הרכישות בישראל וקונה את הסטארט אפ הישראלי Sedona

חברת הענק הטכנולוגית סיסקו ממשיכה בגל הרכישות של טכנולוגיות כחול לבן ומכריזה היום (ג’) על רכישת הסטארט אפ הישראלי Sedona שפיתח מערכות ניהול אחודה לספקיות שירות,   המאפשרת השלמת מודל אוטומציה מודרנית ומלאה להשגת רישות אופטי מנותב.

אורן שגיא, מנכ”ל סיסקו ישראל: “סיסקו ממשיכה לפתח את האינטרנט של העתיד וגאה לעשות זאת באמצעות טכנולוגיות ישראליות”.

בין לילה הבנו עד כמה תשתית האינטרנט קריטית לעולם. כלכלה עולמית, מערכת בריאות, מערכות החינוך, כולן עברו לחזית הדיגיטלית ולשיחות הוידאו. אולם, התשתית אינה מוכנה, אינה מסוגלת להכיל את המהפכה. האינטרנט של היום הינו בין 35 שנה, נבנה שכבות על גבי שכבות, שנה אחרי שנה.

הבעיה העיקרית? רשתות ה IP ורשתות האופטיקה מתקיימות בנתק מוחלט אחת מהשנייה, ללא ניהול מרכזי, ללא בקרה, ללא אופטימיזציה בין השכבות. מערכות ניהול נפרדות, קונפליקטים טכנולוגיים, עלות תפעולית עצומה. הפרקטיקה של בניית שכבות רשת שונות, MULTI LAYER ARCHTECURE, אינה יעילה עוד, יקרה להקמה ותפעול.

החלטנו בסיסקו לבנות מודל חדש, בניית האינטרנט של העתיד, המורכב משלושה נדבכים עקריים:

  1. החל מסיליקון המתקדם בעולם המספק ביצועיים ייחודיים עם שילוב תכונות המתקדמות ביותר המפותח מרכז הפיתוח של סיסקו בקיסריה, מעבדים במהירויות שלא הכרנו בעבר, עד 6 טרה לשנייה.
  2. אופטיקה: רכישה של Acacia המפתחת ממשקים מהירים של 400G תעבורה למרחקים עצומים.
  3. מערכות סיסטם: מערכות תוכנה לפישוט, ניהול ובקרה, המתעצמות עם הרכישה כעת של sedona.

למעשה בסיסקו אנו בונים ארכיטקטורה רשת חדשה, ROUTED OPTICAL NETWORK, בקיצור RON. שינוי תפיסת רשת, כאשר רשתות האופטיקה ורשתות ה IPמתאחדות לרשת אחת חכמה, עם ניהול מרכזי והפחתת עלות לספקיות השירות בכ 46%.

הטכנולוגיה שפותחה בחברת sedona מאפשרת להתחבר לרשתות תקשורת אשר נבנו עם מספר רב של טכנולוגיות ויצרנים ולנהל אותן כתשתית אחודה אחת. היכולת לראות את רשת כמכלול אחד שלם מהווה יתרון אדיר ביכולת לאמץ חדשנות ולהאיץ את תהליכי בניית האינטרנט החדש.

sedona הינה החברה המובילה באורקסטרציה של רשתות תמסורת, אופטיות ו-IP, מפשטת בצורה דרמטית את תפעול וניהול כל שכבות הרשת תוך מתן אוטומציה ונראות מלאה מרמת האופטיקה ועד רמת השירות המוגדר. הפלטפורמה מאפשרת לראשונה מעבר לרשת אחודה אוטונומית לחלוטין, המחברת בין שכבות התשתית לשכבות השירותים תוך גילוי וניהול רשתות רב שכבתיות בצורה אוטומטית. בנוסף, sedona מאפשרת לספקיות השירות להאיץ את השקת שירות דור חמישי, בצורה אוטומטית תוך יצירת יתרון טכנולוגי וחסכון תפעולי ניכר.

שילוב חברת sedona בפלטפורמה של סיסקו יוצר את המערכת הראשונה בעולם ההופכת תשתית מורכבת משכבות רבות ויצרנים רבים לרשת אחד הנשלטת מקונטרולור מרכזי, מבטיחה שירות מלא על גבי כל תשתית (IP, אופטי, רדיו). מערכת זו מפשטת בצורה דרמטית את רשתות התקשורת של ספקיות השירות, ויוצרת ערך עסקי מהותי.

 ביחד, סיסקו וsedona  יניעו את האינטרנט של העתיד, על ידי מערכת חדשה, עם יעילות תפעולית רבה, פישוט הרשתות והורדת העלות לספקיות השירות, כל זאת באמצעות רשת אחודה.

חברת Sedona Systems NetFusion מובילה היום בשוק עם הבקר ההיררכי (HCO) שלה המאפשר אוטומציה מרובת יצרנים ודומיינים ורישות מוגדר תוכנה. HCO הוא המוח שמאפשר טרנספורמציה כגון network slicing, רישות אופטי מנותב, ודיס-אגרגציה. פלטפורמת Sedona Systems NetFusion היא הראשונה שמספקת פישוט ובקרה מלאים של הרשת ומאפשרת ל-CSPs לנהל את הרשת עם ריבוי דומיינים, יצרנים, רבדים ואינספור טכנולוגיות שונות, וכל זאת ברשת יחידה.

אורן שגיא, מנכ”ל סיסקו ישראל: “סיסקו ממשיכה את גל הרכישות בישראל ומפתחת את האינטרנט של העתיד באמצעות טכנולוגיות ישראליות. אנחנו ממשיכים את ההתעצמות של סיסקו בישראל על ידי רכישות של סטארטאפים ייחודיים, תוך הבעת אמון בחדשנות הישראלית ובמוחות המקומיים. מעבר להתעצמות הטכנולוגית ולאקזיט הישראלי הנוסף יש כאן העברת מסר ברורה כי סיסקו העולמית מחזקת את אחיזתה בישראל, עם הרכישה ה 16 במספר. חברת Sedona שמביאה פתרון הוליסטי לאיחוד מערכות ניהול, תהפוך להיות עמוד תווך בפרויקט המרכזי של סיסקו בימים אלה – בניית האינטרנט של העתיד, יחד עם מרכזי הפיתוח של סיסקו בקיסריה, נתניה ותל אביב שמפתחים את שכבת הסיליקון, אופטיקה, כלי ניהול ובקרה והגנת הסייבר.

רכישת Sedona היא צעד משמעותי, טכנולוגיה שמאחדת את כלל מרכיבי רשת ספקיות השירות, המסמן את המשך קו רכישות  טכנולוגיות כחול לבן על ידי סיסקו העולמית הממנפת את החדשנות בישראל”.


בתמונה: אורן שגיא. קרדיט צילום: ניב קנטור

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות