הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) הכתיר את CropX כחלוצה טכנולוגית המסייעת לפתור את בעיות העולם

פתרון האג-טק של הסטארט-אפ CropX הותקן במעל 2,000 חוות חקלאיות ברחבי העולם ומאפשר גידול של 20% בהיקף היבולים וחיסכון של 60% בתצרוכת המים

חברת סטארט-אפ החקלאות המדייקת CropX מנתניה הוכתרה על ידי הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) בתואר ‘חלוצה טכנולוגית’ ברשימה יוקרתית שנבחרה מבין מאות חברות מרחבי העולם שנבדקו.

CropX פיתחה פלטפורמה לניהול השקיה וניהול דישון של שדות חקלאיים. המערכת של CropX הינה הראשונה והיחידה בעולם המבוססת על נתוני זמן אמת עדכניים מהאדמה הנאספים על ידי חיישנים ייחודיים שפיתחה החברה. CropX משרתת כיום מעל 2,000 לקוחות משלמים שהתקינו מעל 10,000 מערכות מאז ייסוד החברה בשנת 2015. טכנולוגיות החברה הניבו חיסכון של יותר מ-60% בתצרוכת המים של גידולים שונים וגידול של 20% בהיקף היבול.

מדובר בהכרה משמעותית ל- CropX, שהכריזה במרץ השנה על הסכם עם תוכנית החקלאות של NASA (NASAHarvest), שבמסגרתו תספק נתונים שיסייעו ל-NASA לנבא אזורי בצורת, עודף או מחסור בגידולים מסוימים, אזורים שבהם נדרשים שינויים בהשקיה ובדישון ועוד.

רשימת החלוצים הטכנולוגיים השנתית של הפורום הכלכלי העולמי כוללת 100 סטארט-אפים בשלבים מוקדמים ועד חברות בצמיחה המפתחות טכנולוגיות חדשות שיש להן השפעה משמעותית על המגזר העסקי ועל האנושות כולה.

בעקבות הבחירה יוזמן מנכ”ל CropX תומר צח להשתתף בפעילויות של הפורום הכלכלי העולמי לרבות אירועים ודיונים של הארגון במהלך השנה. בנוסף לכך, במהלך השנתיים הקרובות CropX תתרום מהידע שלה ליוזמות של הפורום ותשתף פעולה עם מובילים עולמיים בהתמודדות עם סוגיות חברתיות ועסקיות.

“אנו מקבלים בברכה את CropX לרשימת החלוצות הטכנולוגיות של שנת 2021” מסרה סוזן נסביט, ראשת קהילת החברות החדשניות בפורום הכלכלי העולמי. “CropX, כמו גם החלוצות הנוספות, מפתחת טכנולוגיות שיכולות לסייע לפתור אחדות מהבעיות הקשות ביותר שניצבות בפני החברה האנושית. אנו מצפים לתרומתם לפורום הכלכלי העולמית שמחויב לשפר את מצבו של העולם”.

“ההכרה שקיבלנו כחלוצה טכנולוגית על ידי הפורום הכלכלי העולמי נותנת לנו תחושה נהדרת”, מסר תומר צח, מנכ”ל CropX. “הבחירה היא בבחינת אישור כי הטכנולוגיה שלנו מסייעת לחקלאות העולמית להזין את האוכלוסייה העולמית הגדלה תוך מניעת בעיות סביבתיות. אנו נשמח לתרום לדיאלוגים של הפורום הכלכלי בעולמי בפתרון האתגרים הללו”.

בפעם הראשונה בתולדות קהילת החדשנות של הפורום הכלכלי העולמי כוללת הרשימה יותר מ-30% של חברות המנוהלות על ידי נשים. החברות כוללות סטארט-אפים מ-26 מדינות לרבות איחוד האמירויות, אל סלבדור, אתיופיה וזימבבואה שלראשונה הצטרפו לרשימה.

CropX רכשה בשנה שעברה את מתחרתה CropMetrics מנברסקה (ארה”ב) ואת חברת ReGen מוולינגטון (ניו זילנד). החברה מעסיקה כיום 45 עובדים, 25 מתוכם בישראל, ו-20 נוספים בארה”ב, אוסטרליה, מקסיקו ובניו זילנד. בין המשקיעים ב-CropX: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ”ל גוגל, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd Finistere Ventures, ו- Greensoil Investments.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות