חדשות היום

מיסב החוטים עם הינע ישיר של FRANKE

המסבים של Franke עם מנוע ההנעה הישירה המשולב (מנוע מומנט) מאופיינים ברמת דינמיות גבוהה, בנצילות אנרגיה מרבית ובמקום התקנה קומפקטי עם חופש מרכזי מעולה.

מסבי החוטים של Franke עם הינע ישיר משולב מאופיינים ברמה גבוהה ביותר של נצילות אנרגיה. השילוב של מנוע ההינע בתוך המסבים מאפשר להימנע משימוש ברכיבים כגון גלגלי שיניים וגלגלי סבבת מניעה, ויחד איתם גם על מעגלי שימון מורכבים. המסות שבתנועה הופכות בכך לקטנות באופן משמעותי, והירידה בביצועים בשל גורמים כגון חיכוך וחופש פוחתת עד למינימום.

מנועי המומנט משולבים באופן ישיר במסבי הצריח (slewing rings) של Franke. הלקוח מקבל מערכת מוכנה להתקנה לגמרי. באופן כזה לא רק שאפשר ליצור תנועה סיבובית, אלא גם למקם אותה או לבצע צעדים מחזוריים ניתנים להגדרה.

למנוע המומנט יש מומנט גבוה בטווח מהירויות מוגדר. המרחק בין הסטטור לרוטור – (מרווח אוויר), נקבע לפי גודל המומנט. מסבי הצריח הדרוכים (Prestressed) של Franke מבטיחים מרווח אוויר קבוע. אפשר להשתמש במערכת מדידה כדי לקבוע את מיקום המנוע.

בתוך מסב הצריח אפשר לשלב את כל מערכות המדידה הזמינות בשוק. מערכות מדידה השראתיות קשיחות במיוחד משמשות כסטנדרט. אפשר לקבל אותן כמערכות הפרשיות או כמערכות מוחלטות, ברמות דיוק שונות. הממשקים הבאים זמינים:

  • מערכות הפרשיות (incremental): TTL, 1Vss
  • מערכות מוחלטות (Absolute): EnDat 22, Fanuc, BiSS, SSI – 1Vpp

מדידת הסרט (הסגורה) מחוברת ישירות לרוטור וראש המדידה מוברג אל הסטטור. אפשר גם לחבר מערכת מדידה למבנה אחר של הלקוח. מאחר שסרט המדידה הוא טבעת סגורה, רק מידות קוטר מסוימות אפשריות, שאותן יש לקחת בחשבון במהלך התכנון. בכמויות גדולות אפשר לשלב סרט מדידה בכל קוטר שרצוי, אך ייתכן שתהיה לכך עלות נוספת.

XXLFranke:
מסב מומנט של Franke מנתב לייזר במכונה חדשה לתיקון תצוגה

יצרן תצוגות OLED מקוריאה הדרומית פיתח מכשיר חדשני לתיקון מהיר יותר של פגמים, שלא ניתן להימנע מהן בייצור תצוגות. חברת Franke ייצרה לפי הזמנה הינע במומנט, גדול באופן יוצא דופן, שקוטרו מטר אחד, עבור המכונה הזו.

תמונה 1 – (איש מביט בתצוגות – מקור: Schutterstock)

בין אם המדובר בטלפונים חכמים, מחשבי טאבלט, מדי מהירות או מכשירי טלוויזיה – תצוגות LED נמצאות בכל מקום בחיי היומיום שלנו. שוק ענק, רחוק מרוויה. ואולם, קיימת בעיה בייצור: ברבות מבין התצוגות המיוצרות יש פגומים. במסכים שלהם יש פיקסלים שחורים שאינם פועלים או פיקסלים בצבע שגוי. הסיבה לכך היא נורות LED פגומות או לוחות מעגלים חשמליים תקולים. אפילו עם תשומת הלב הרבה ביותר, כמעט בלתי ניתן להימנע משגיאות כאלו בייצור. התצוגות המושפעות מהשגיאות האלו נדחות והופכות בכך עומס על יעילות הייצור.

מכונה חדשנית לתיקון עם תפוקה גבוהה

יצרן תצוגות OLED מקוריאה הדרומית פיתח כעת סוג חדש של מכשיר לייזר לתיקון יעיל של תצוגות LED תקולות אלו. העיקרון: קרן לייזר משמשת לתיקון חיבורים תקולים בנתיבי המוליכים. מכשירים דומים קיימים כבר בשוק, אך אף לא אחד מהם עם תפוקה שוות ערך. בעיקרון, המכונה החדשה מתאימה לכל הסוגים של תצוגות LED, לרבות תצוגות micro-LED ותצוגות OLED.

“במונחים של דיוק, הגענו לרמה חדשה עם המסב הזה” אמר ארנה ינקובסקי (Arne Jankowski) יועץ טכני בחברת Franke.

תמונה 2- תושבת מומנט של Franke (מקור: Franke)

התאמה אישית של הינע במומנט של Franke בתכנון של XXL

רכיב מרכזי במכונה לתיקון בלייזר הוא מסב גדול במיוחד של Franke עם מנוע הנעה במומנט. הקוטר הפנימי: 1,000 מ”מ. המשקל: 640 קילו. המסב משמש לסיבוב של כמה מראות, שמסיטות ומוליכות את קרן הלייזר. מאחר שיצרן התצוגות לא יכול היה למצוא אצל ספקים אחרים מנוע הינע במומנט בגודל הנדרש, הוא פנה לנציג של חברת Franke בקוריאה הדרומית.

חברת Franke פיתחה פתרון בהתאמה אישית. המבנה הענק שיוצר ב- Franke פועל בצורה חלקה מאוד ומדויקת, בזכות תוצאי השיכוך של מסב חוטים (wire-race). על מנת להבטיח את המהירות הנומינלית הנדרשת של 150 סיבובים בדקה, סידור של מסב כדורי במגע זוויתי נבחר ליישומים דינמיים במיוחד. הדיוק היה אף הוא חשוב מאוד בפרוייקט הזה. “במונחים של דיוק, הגענו לרמה חדשה עם המסב הזה”,  אמר ארנה ינקובסקי ממחלקת המכירות Frankestechnical. בהתבסס על כך, יצרן התצוגות יכול היה להגדיל עוד את הדיוק במערכת עם אמצעי תיקון אלקטרוניים.

התוצאה: פחות תקלות בפחות מאמץ

במכשיר החדש, אפשר לתקן ביעילות פגמים בפיקסלים של תצוגות LED. בדרך זו אפשר להשתמש שוב במספר רב של תצוגות שנפסלו קודם לכן, מבלי שיחולו הפסדים כלשהם, ולעמוד בדרישות האיכות הגבוהות. התכונה המיוחדת: המכונה פועלת מהר במיוחד הודות לתכנון החדשני שלה. לכן, היצרנות בייצור תצוגות שופרה בשתי דרכים: בזכות פחות פסולת ובזכות תפוקה גבוהה בתיקונים.

תמונה 3 – מנוע מומנטי של Franke במכונה (מקור: Franke)

פרופיל הפתרון של Franke

  • מנוע הינע במומנט של Franke מותאם באופן אישי עם מסבי חוטים של Franke
  • דינמיות גבוהה ודיוק מרבי
  • קוטר פנימי חופשי: 1,000 מ”מ
  • מהירות מרבית: 300 סל”ד
  • מהירות נומינלית: 150 סל”ד

מירון ליבוביץ, AMERICAN AVIATION

תגובות סגורות