קיידנס מרחיבה את מובילותה בתחום התכנון הדיגיטלי: משיקה את Cerberus – כלי מהפכני מבוסס ML המשפר את התפוקה ואיכות התוצאות של תכנון שבבים

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) מכריזה על השקת CerebrusÔ Intelligent Chip Explorer, כלי חדש ומבוסס למידת מכונה (ML) לאוטומציה וסקלביליות של תכנון שבבים דיגיטליים, המאפשר ללקוחות לעמוד ביעילות רבה יותר ביעדים תובעניים של תכנון שבבים. השילוב של Cerberus עם Cadence RTL-to-signoff flow מאפשר למתכנני שבבים מתקדמים, צוותי CAD ומפתחי IP, לשפר את התפוקה ההנדסית עד פי 10 בהשוואה לגישה ידנית, וכן לשפר עד 20 אחוזים את ה-PPA (power, performance and area).

עם הוספת Cerberus לפורטפוליו המוצרים הדיגיטליים הנרחב שלה, קיידנס מציעה את המימוש הדיגיטלי המלא מבוסס ML המתקדם ביותר בתעשייה, החל בסינתזה, דרך יישום ו-signoff. הכלי החדש תומך בענן ומשתמש במשאבי מחשוב סקלביליים כדי לספק מענה מהיר לדרישות התכנון במגוון רחב של שווקים, הכוללים מחשוב צרכני, מחשוב בהיקף גדול, תקשורת 5G, אוטומוטיב ומובייל.

Cerebrus מספק את היתרונות הבאים:

  • למידה באמצעות חיזוקים (Reinforcement ML): הכלי החדש מוצא במהירות פתרונות זרימה שמהנדסים אנושיים עשויים שלא לנסות או לחקור באופן טבעי, תוך שיפור ה-PPA והפרודוקטיביות.
  • שימוש חוזר במודלי ML: מאפשר ליישם אוטומטית את התכנונים הנלמדים ב-ML על תכנונים עתידיים, מה שמקצר את זמני ההגעה לתוצאות טובות יותר.
  • שיפור הפרודוקטיביות: מאפשר למהנדס יחיד לבצע אופטימיזציה של המימוש המלא של RTL ל- GDS באופן אוטומטי עבור בלוקים רבים במקביל, מה שמאפשר לצוותי תכנון שלמים להיות פרודוקטיביים יותר.
  • מחשוב מבוזר באופן מאסיבי: מאפשר חקר תכנון סקלבילי, מבוסס ענן או on-premises, למיטוב זרימה מהיר יותר.
  • ממשק קל לשימוש: “תא הטייס” העוצמתי של המשתמש מאפשר ניתוח תוצאות אינטראקטיבי ומעניק למנהלים גישה לתובנות בעלות ערך על מדדי התכנון.

ד”ר צ’ין-צ’י טנג, סגן נשיא בכיר ומנכ”ל בקבוצת Digital & Signoff בקיידנס: “בעבר, לצוותי תכנון לא הייתה דרך אוטומטית לעשות שימוש-חוזר בידע מתכנונים היסטוריים, מה שהוביל לבזבוז זמן על לימוד ידני בכל פרויקט מחדש ואיבוד שולי רווח. השקת Cerebrus מסמנת מהפכה בתעשיית ה-EDA עם תכנון שבבים דיגיטלי מבוסס ML, כאשר צוותי ההנדסה מקבלים הזדמנות להשפיע יותר בארגונים שלהם הודות ליכולת החדשה להאיץ אוטומטית תהליכים ידניים. ככל שהתעשייה ממשיכה לעבור לצמתים מתקדמים וגודל התכנונים והמורכבות שלהם גדלה והולכת, Cerebrus מאפשר למתכננים להשיג יעדי PPA בצורה הרבה יותר יעילה”.


מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות