חדשות היום

מסוק ה-Sikorsky-Boeing SB>1 DEFIANT השלים נשיאת משקל משולב של 5300 ליברות

מסוק ה-SB>1 DEFIANT™ מתוצרת סיקורסקי ובואינג הדגים נשיאת משקל כולל של 5300 ליברות (2.4 טון) במסגרת ניסוי שהתבצע במרכז הפיתוח וניסויי הטיסה של סיקורסקי בווסט פאלם ביץ’, פלורידה. המשקל שחובר למסוק ב-וו חיצוני כלל מערכת אימון ל-GMLRS (Guided Multiple Launch Rocket System). המסוק המהפכני יסייע בפיתוח הדור הבא של המסוקים הצבאיים בתוכנית של צבא ארה”ב.

כח הנשיאה שהודגם בניסוי שווה ערך לרכב צבאי קל, מאות אלפי כדורים של נשק קל או מאות גלונים של מים לצרכי כיבוי אש. ניסוי זה מצטרף לניסוי משמעותי נוסף שבוצע בחודש מאי, בו טס המסוק ב-230 קשר.

המסוק מפותח באמצעות שימוש בטכנולוגיית ה-X2 של סיקורסקי, שתאפשר טיסה במהירות כפולה מזו הקיימת במסוקים המקבילים הקיימים כיום בעולם. בבסיסה, הטכנולוגיה כוללת רוטור כפול על תורן משותף הסובב לכיוונים מנוגדים ובעל מבנה קשיח מאוד ומאחור – בקצה הזנב – מדחף אשר מספק את הכוח לנוע קדימה במהירות גבוהה. כדי לשמור על כושר תמרון ושליטה במהירות-אוויר גבוהה מצויד ה-X2  גם במשטחים נעים: הגה גובה והגה כיוון – בדיוק כמו במטוס בעל כנף קבועה.

חבילת יכולות ה-X2 מאפשרות טיסה במהירות כפולה מהקיים כיום תוך שמירה על יכולות הטסה, תמרון ושליטה כפי שקיים במהירויות נמוכות יותר במסוקים בעלי רוטור יחיד. טכנולוגיית ה-X2 שבלב המסוק תומכת וניתנת להתאמה לשימושים צבאיים נוספים בכלי טיס: תקיפה קלה, פעילות אווירית מעבר לקויי האויב, תמיכה אווירית לכוחות קרקע, חיפוש, חילוץ והצלה תחת אש ויישומים בלתי-מאוישים.

המסוק מהווה חלק מתוכנית ה- Joint Multi-Role-Medium Technology Demonstratorשל צבא ארה”ב. מידע מה-DEFIANT יסייע לצבא האמריקאי לפתח את הדרישות למסוקים עתידיים שמתוכננים להיכנס לשירות בשנות ה-30 של המאה הנוכחית. טיסת הניסוי מהווה ציון דרך משמעותי נוסף לחברות ומסכמת תכנון, הדגמה וניסוי גם לטכנולוגיית ה-X2.


קרדיט לתמונה: לוקהיד מרטין

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות