חדשות היום

אלמדה ונצ’רס נכנסת לתחום הרובוטיקה בניתוחים זעיר-פולשניים

הובילה בהצלחה סבב השקעה של 13 מיליון דולר בחברת פלקס דקס האמריקאית עם גוף השקעות אמריקאי מוביל במדעי החיים

אלמדה הובילה את הסבב עם גוף ההשקעות של חברת מכשור רפואי בינלאומית. הכלים הניתוחיים של פלקס דקס יספקו מענה ייחודי ומשלים למגמה הגלובלית הגוברת למעבר לשימוש משולב במערכות רובוטיות בניתוחים זעיר-פולשניים

תל אביב, 23 באוגוסט 2021אלמדה ונצ’רס (ת”א: אמדה), שותפות מו”פ המשקיעה בחברות בתחומי הבריאות הדיגיטלית, המכשור הרפואי וה-Bioconvergence, הודיעה כי חתמה על הסכם להשקעה בפלקס דקס – חברה אמריקאית העוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק והפצה של כלים כירורגים סמי-רובוטיים מתקדמים  לשימוש בניתוחים זעיר-פולשניים. זאת, כחלק מסבב השקעה של 13 מיליון דולר, שהובילה אלמדה יחד עם Johnson & Johnson Innovation – JJDC, זרוע ההשקעות של חברת המכשור הרפואי ג’ונסון אנד ג’ונסון.

זוהי השקעתה השמינית של שותפות אלמדה. בסבב הגיוס השתתפו גם המיליארדר הבריטי וינסנט צ’נגוויז – מייסד קבוצת CBG (Consensus Business Group) המחזיקה בפורטפוליו השקעות של כ-700 מיליון דולר, ומשקיעים אמריקאים בינהם  Hylant Group ואת זרוע ההון סיכון של אוניברסיטת מישיגן (MINTS). כתמורה להשתתפותה של אלמדה בסבב, בהשקעה של 2 מיליון דולר, תקבל השותפות גם נציגות בדירקטוריון פלקס דקס, כאשר גב’ לימור סנדץ – יועצת השקעות באלמדה, תמונה לחברת דירקטוריון מטעם השותפות.

“השקעה זו של אלמדה תאיץ את פיתוח הטכנולוגיה של פלקס דקס”, אמרה ד”ר אירית יניב, מייסדת-שותפה ומנכ”לית אלמדה ונצ’רס. “כלי הניתוח המיתקדמים מנגישים את היתרונות של ניתוחים רובוטים זעיר פולשניים לרופאים ומטופלים ברחבי העולם ללא העלות הכרוכה בציוד רובוטי. ” אנו שמחים מאוד על השקעה משותפת ראשונה זו, אשר אנו מקווים כי תשמש כאבן דרך ראשונה לשיתופי פעולה נוספים.”

ההון שגויס יאפשר לחברה לקדם את פיתוח הדור הבא של המוצר, לאחר שהדור הראשון, שנחשב כ game-changer,  היה בשימוש באלפי ניתוחים בארה”ב ובמדינות נוספות. “טכנולוגיית פלקס דקס מגשרת על הפער בין לפרוסקופיה מסורתית לדיוק רובוטי”, אמר ד”ר קנט באודן ממישיגן, אשר השלים מעל 500 ניתוחים בעזרת הדור הראשון של מוצר החברה. “הדור הבא של מכשירי לפרוסקופיה יאפשר להרחיב עוד יותר את יישום טכנולוגיית החברה לשימוש על ידי מנתחים כמוני במגוון רחב של הליכים זעיר פולשניים, תוך מתן יתרונות משמעותיים לחולים בעלות נמוכה.”

הכלים הניתוחים בפיתוח פלקס דקס כוללים ידית ייחודית בעלת יכולת תנועה רב-ממדית, המופעלת על ידי היד המנתחת, מאפשרת הנעה אינטואיטיבית ומדויקת של קצה המכשיר. כלי הקצה הראשון מיועד להחזיק את המחט בזמן תפירת רקמות. כל תנועה בידית מתרגמת במדויק את תנועות פרק כף היד המנתחת ומעבירה אותה לקצה מחזיק-המחט באופן שמתאפשרת תנועה מפרקית וסיבוב, תוך שמירה על יכולת השליטה הטבעית של היד המנתחת על המכשיר.

על פי מחקר IMARC,  שוק הניתוחים הזעיר פולשניים הגלובלי צפוי לגדול מכ-36.5 מיליארד דולר בשנת  2018  לכ-58.2 מיליארד דולר בשנת 2024[1]. השוק הראשון אליו פונים מוצרי פלקס דקס הוא השוק הגלובלי לניתוחי חלל בטן הזעיר-פולשניים, כמו ניתוחי מעי, כריתת כיס מרה, ניתוחי בקע, וכריתות רחם. היקפו הכולל של שוק זה מוערך בכ-15 מיליון פרוצדורות בשנה, מתוכם 4.8 מיליון בארה”ב,  כ-32%[2] מכלל השוק.

“צוות ההנדסה שלנו התקדם מאוד בעיצוב הדור הבא של מוצר פלקס דקס, המבוסס על התנסויות שנרכשו במהלך השימוש במוצר הדור הראשון שלנו, ה-FlexDex Needle Driver. אנו שמחים לקבל את התמיכה החזקה של קרנות הון סיכון כמו JJDC ואלמדה, שמביאות עימן ניסיון עשיר בעולם המכשור רפואי החדשני  – ניסיון קריטי להצלחתנו בעתיד”, אמר ד”ר ג’יימס גייגר, מייסד ומנכ”ל FlexDex.

[1] https://www.imarcgroup.com/global-minimally-invasive-surgery-market

[2] https://www.globenewswire.com/news-release/2018/09/19/1572863/0/en/Global-Laparoscopy-and-Endoscopy-Devices-Market-2025-Focus-on-Surgical-Procedures-Cholecystectomy-and-Hysterectomy%20and-%20Product-Types-Arthroscopes-Neuroendoscopes-Cystoscope-and-Bro.html


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות