חדשות היום

מארוול רוכשת את Innovium – תוך האצת הצמיחה בתחום הענן בעזרת סל מורחב של מתגי אתרנט

הרכישה מרחיבה את סל פתרונות הסיליקון של מארוול ומתמקדת במרכזי ענן והיא צפויה להניב למארוול 150 מיליון דולר הכנסות נוספות בשנת הכספים 2023

חברת מארוול הפועלת בתחום פתרונות סיליקון לתשתיות מחשוב, וחברת Innovium, המספקת פתרונות רשת למרכזי ענן ולמרכזי נתונים הפועלים בשולי הענן, הודיעו על הסכם מחייב לפיו תרכוש מארוול את Innovium בעסקת מניות.

מארוול כבר מחזיקה במגוון רחב של פתרונות מוליכים למחצה המיועדים למתגי אתרנט. היא נהנית ממעמד מוביל ומתחזק בשוק הארגוני ובמגזר ספקי התקשורת, אותם היא משרתת בעזרת סל מקיף של מוצרים עתירי תכונות ויכולות. המומנטום ממנו נהנית החברה בשוק מרכזי הנתונים בענן, זכה לתנופה חשובה נוספת בעקבות רכישה קודמת, של חברת Inphi, המפתחת שבבי לתקשורת אופטית למתגים במרכזי ענן בקנה מידה גדול במיוחד.

משפחת רכיבי TERALYNX אותה פיתחה Innovium מספקת רמת השהיה נמוכה במיוחד, אופטימיזציה של צריכת זרם, ביצועים גבוהים וטלמטריה חדשנית – כולם בעלי חשיבות קריטית למרכזי נתונים בקנה מידה גדול. החברה נהנתה מצמיחה יציבה, שהפכה אותה לספק מוביל בשוק המוליכים למחצה למתגים בענן המסחרי. הרכישה המתוכננת של Innovium תאפשר למארוול לקחת מיד חלק במגזר הצומח במהירות הגדולה ביותר בשוק המתגים, בעזרת פתרון מותאם במיוחד לעבודה בענן.

במבט לעתיד, Innovium נבחרה להיות ספק משמעותי של לקוחות Tier 1 בעולם הענן, והיא צפויה ליהנות מזינוק משמעותי בהכנסות כבר בשנת 2022. בנוסף, מעורבת כיום Innovium גם בפעילות לקוחות המפעילים מספר מרכזי ענן מובילים, הבונים עתה את ארכיטקטורת הרשת העתידית שלהם.

עד שנת 2026, צפוי שוק הסיליקון למתגי אתרנט במרכזי נתונים מסחריים להסתכם ב-2 מיליארד דולר, תוך הצגת קצב צמיחה שנתי ממוצע של 15%.

הארכיטקטורה העתידית של מרכזי נתונים תהיה מקושרת יותר מאי-פעם, תוך שימוש בסיבים אופטיים על מנת ליצור מארג מקושר כולל. בזכות הפלטפורמה הטכנולוגית הרחבה ביותר בתעשייה, מארוול ניצבת כיום בעמדה המאפשרת לה להוביל את עולם פתרונות מרכזי הענן. רשימת המוצרים והפתרונות של החברה כוללת:

  • ערכות שבבים אלקטרו-אופטיים PAM4 ושבבי Coherent DSP
  • מודולים CDI ניתנים לחיבור מהיר מסדרת COLORZTM
  • מעבדי אבטחה מסדרת OCTEONTM, המורידים את עומס העיבוד מהמעבד המרכזי ומאיצים את ביצועי התקשורת.
  • שבבי ASIC ייעודיים
  • אחסון פלאש BraveraTM  ואחסון בדיסקים קשיחים
  • ולאחר השלמת הרכישה של Innovium – גם מתגי אתרנט מותאמים לעבודה בענן.

סל מוצרים זה הופך את מארוול לשותף פתרונות הסיליקון הטבעי ביותר בעולם הענן.

עסקת הרכישה של Innovium מגדילה את כוח האדם האיכותי של מארוול שיאפשרו לה להתמקד בפתרונות סיליקון מותאמים לעבודה בענן באמצעות פלטפורמת TERALYNXTM, שתצטרף למשפחת מוצרי 9K – תוך המשך הקידום של מוצרי PresteraTM 2-8K, המיועדים לשוק המתגים הארגוני ולספקי תקשורת. ארכיטקטורות ייעודיות אלו  תאצנה את הצמיחה של מארוול בעולם רשתות 5G, מרכזי ענן, מרכזים ארגוניים ובשוק הרכב, הממנפים כולם את פלטפורמות האיתרנט של מארוול.

מארוול צופה כי רכישת Innovium תאפשר תוספת של כ- 150 מיליון דולר הכנסות בשנת הכספים הבאה. העסקה אינה צפויה להשפיע על הרווח למניה non-GAAP ברבעון המלא הראשון לאחר השלמתה, ולתרום לרווח בשנת הכספים המלאה הבאה.

מנהל הטכנולוגיות הראשי ומייסד Innovium, פוניט אגארוואל (Puneet Agarwal) המביא עימו יותר מעשרים שנות ניסיון בהגדרת מוצרים פורצי דרך, יצטרף למארוול לאחר השלמת העסקה. עימו יגיע גם צוות איכותי של Innovium, העתיד להמשיך ולקדם את תוכנית הפיתוח של מתגים מותאמים לעבודה בענן, במסגרת החברה המשולבת. מנכ”ל Innovium, רגי’ב ח’מאני, Rajiv Khemani , ישמש כיועץ למארוול לאחר סגירת העסקה.

“הרכישה של Innovium והפתרונות המשלימים שלה מבססת עוד יותר את מעמדה המוביל של מארוול בשוק הענן. אני נרגש מכך ש- Innovium מבטיחה לנו נתח משמעותי בלקוח ענן מרכזיים”, אמר מאט מרפי, נשיא ומנכ”ל מארוול. “Innovium ביססה את עצמה כספק סיליקון למתגים במרכז ענן מסחריים, בעזרת פלטפורמה מוכחת, ואנו מצפים לעבוד עם הצוות המוכשר שלהם המביא עימו ניסיון מוכח ומוניטין בתעשייה, הכל על מנת לספק דורות חדשים של מוצרים מוצלחים ביותר”.

“החזון של Innovium מתמקד באספקת סיליקון פורץ דרך למתגים, שהביא לבחירתו על ידי מרכזי נתונים בענן ומרכזים הפועלים בקצה הרשת. הרצון להביא מנהיגות טכנולוגית וחדשנות ממוקדת לקוח הוא שמניע את הצוות שלנו מדי יום”, אמר רג’יב ח’מאני, מנכ”ל ומייסד של Innovium. “אני רוצה להודות לעובדים המסורים שלנו על התשוקה, המחויבות והביצוע המצטיינים. אנו נרגשים להצטרף למארוול ולהאיץ את הצמיחה העסקית שלנו, להרחיב את השותפויות ולהעלות את ערך הפתרונות שלנו, תוך תרומה לניצול ההזדמנות הצומחת במהירות בעולם הענן”.

מבנה העסקה ותנאיה

על פי תנאי ההסכם הסופי, בעלי המניות של Innovium יקבלו 1.1 מיליארד דולר בדמות כ- 19.05 מיליון מניות רגילות של מארוול, שיונפקו תמורת כל ההון העצמי של Innovium, לרבות מניות מועדפות ומניות רגילות של החברה הנרכשת, כמו גם מניות עובדים, כתבי אופציה וזכויות אחרות של Innovium. מחיר הרכישה בסך 1.1 מיליארד דולר מבוסס על מחירי המניות של מארוול בשקלול נפח המסחר ((VWAP בעשרת ימי המסחר שהסתיימו ב- 30 ביולי 2021. מחיר הרכישה כולל מזומנים הנמצאים כיום בקופת החברה הנרכשת, בהיקף של כ- 145 מיליון דולר. לפיכך, העלות נטו למארוול עומדת על 955 מיליון דולר. הדירקטוריונים של שתי החברות אישר את העסקה. העסקה צפויה להיסגר עד סוף לוח השנה 2021, בכפוף לתנאי הסגירה המקובלים, לרבות אישור בעלי המניות של Innovium ואישורים רגולטוריים רלוונטיים.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות