חדשות היום

אוטוטוקס חוברת ל-ZF הגרמנית כדי לצייד שאטלים אוטונומיים בפתרונות V2X מצילי חיים

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, חלוצה עולמית של פתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), נבחרה לספק פתרונות V2X לקבוצת ZF הגרמנית, אחת הספקיות הגדולות בעולם בתעשיית הרכב. מערכי שבבי ה-V2X של  אוטוטוקס ישולבו ביחידת הבקרה ProConnect של ZF. בשלב הראשון מתכננת ZF לשלב את הפתרון של אוטוטוקס בשירות השאטלים האוטונומיים (רכבי הסעות למרחקים קצרים) החשמליים של 2getthere ותתחיל בפרויקט גדול ראשון באירופה.

מערכי שבבי ה-V2X של אוטוטוקס יכולים לשמש כממשק תקשורת עם התקני תשתית (V2I – Vehicle to Infrastructure) וביניהם יחידות תקשורת לצדי הדרך (RSUs)  ואובייקטים של תשתיות כמו רמזורים. תקשורת זו תספק לרכבים אוטונומיים מידע מלא על מצב הרמזורים, תאפשר להפעיל אור ירוק ברמזורים לצורך חציית צומת, תספק מידע על סיכונים ומפגעים בדרך ומידע חיוני למניעת תאונות של השאטלים.

רכבים אוטונומיים ללא נהג אינם יכולים להרשות לעצמם תקלה או ספק כלשהן. בנוסף לחיישנים המבוססים על ראייה ומחייבים תהליך לימוד של בינה מלאכותית, השבבים של אוטוטוקס, שתוכננו לעמוד ברמות הגבוהות ביותר של אמינות וביטחון הנדרשים בכלי רכב אוטונומיים, מספקים לכלי הרכב האוטונומיים מידע נוסף  לחלוטין מבקרי הרמזורים וממשתמשים אחרים בדרך. החומרה והתוכנה של שבבי אוטוטוקס עומדים בתקני האיכות המחמירים ביותר של תעשיית הרכב ומספקים אמינות מקסימלית.

“נפל בידינו הכבוד שספקית עולמית של מערכות לתעשיית הרכב כמו ZF בחרה בנו כשותפה לבניית פלטפורמת ה-ADAS שלה”, מסר חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס. “בעקבות הבעת אמון זו, ZF מצטרפת למספר שחקנים מובילים בתעשיית הרכב שבחרו לעבוד אתנו כדי ליישם את חזון הנהיגה האוטונומית ולהציל חיים בדרכים באמצעות טכנולוגיית תקשורת ה-V2X שלנו”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. שבב ה-V2X של אוטוטוקס משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס משתפת פעולה עם ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. פתרון ה-V2X של אוטוטוקס מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-120 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

ZF Group הציגה בשנת הכספים 2020 מכירות של 32.6 מיליארד אירו, והיא מעסיקה יותר מ-150,000 עובדים בכ-270 אתרים הפרוסים על פני 42 מדינות.

לצפייה בסרטון אודות אוטוטוקס:

https://youtu.be/_PJR0ZZjxGY


Hagai Zyss CEO of Autotalks.  Photo – Daniel Danilov

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות