UTILIS הישראלית חותמת על שיתוף פעולה עם סוכנות החלל הארגנטינאית

חברת הסטארט -אפ הישראלית Utilis מכריזה על שיתוף פעולה רשמי עם נציגת סוכנות החלל הלאומית הארגנטינאית (CONAE), VENG אשר תפקידה למכור את מוצרי הלוויינים SAOCOM השייכים לסוכנות.
משימת לווייני SAOCOM היא ניטור סביבתי של כדור הארץ ואספקת תמונות מכ”ם, כולל מדידות לחות קרקע.

יוטיליס, סטארטאפ ישראלי היושב בראש העין והוקם ב-2013 על ידי לורן גאי, היא המובילה העולמית בתחום מודיעין התשתיות ולחות הקרקע מבוסס נתוני לוויין. השיטה המוגנת בפטנט של החברה לאיתור לחות קרקע מתחת לפני הקרקע מביאה לשוק יכולות ייחודיות ומשמעותיות באיתור נזילות והערכת תשתיות שיכולות לחסוך מיליארדי דולרים וכמויות גדולות של מי שתייה שאחרת היו הולכים לבזבוז. עיקר לקוחות החברה הם תאגידים ממשלתיים וחברות פרטיות.

באמצעות עיבוד תמונות על ידי אלגוריתמים מתקדמים, יוטיליס מזהה מקורות פוטנציאליים של דליפת מים, כמו גם הצטברויות של מים שעלולות לגרום נזק לתשתיות כגון מסילות ברזל וסכרים.

כ -46 מיליארד ליטר מים הולכים לאיבוד ברחבי העולם ביום בגלל מערכות צנרת מיושנות ותחזוקה לקויה. 7200 מיליון ליטרים של מים נחסכו על ידי יוטיליס רק בשנה שעברה בעבודה עם סוכנויות ממשלתיות וחברות פרטיות ביותר מ -55 מדינות, כולל ארה”ב, איטליה, בריטניה, צ’ילה, סין ודרום אפריקה.

אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית: “סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, מברכת את חברת יוטיליס על ההסכם עם סוכנות החלל הארגנטינית. שת”פ זה יכול להוות בסיס לשת”פ בין מדינתי. כמו כן סוכנות החלל רואה פוטנציאל מסחרי רב ביישומים הנשענים על נתונים המגיעים מחישה מרחוק  ומעודדת חברות נוספות כמו יוטיליס לעסוק בנושאים אלה”.

אלי פרץ, מנכ”ל יוטיליס: “בימים דרמטיים אלה בהם השפעות משבר האקלים הולכים ומחריפים לנגד עינינו, המחסור במים יהפוך לבעיה ברמה הלאומית עבור מדינות רבות.
למען עתיד ילדינו, אנו מחויבים לשמור על משאבי המים שלנו ברחבי העולם. אנו גאים בשיתוף הפעולה עם סוכנות החלל הארגנטינית ושמחים להמשיך לעבוד יחד כדי לשרת המשימה החיונית הזו”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות