חדשות היום

וויביט הציגה לראשונה את טכנולוגיית הזיכרון שלה בגאומטריית 28 ננומטר

השימוש ב-28 ננומטר מיועד למוצרי IoT ויישומי בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית ודור 5   

(הוד השרון, 3 באוקטובר 2021)  מפתחת טכנולוגיות הזיכרון וויביט ננו (סימול: ASX: WBT) דיווחה על התקדמות משמעותית בפיתוח זיכרון ה-ReRAM והציגה לראשונה יכולת ייצור בגיאומטריית 28 ננומטר. פרוסות הסיליקון שהודגמו, המפותחות בשיתוף מכון המחקר הצרפתי CEA-Leti, מיועדות למוצרי IoT ויישומי בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית ודור 5.

החברה הצליחה להדגים ביצועים התואמים לדרישות ייצור המוני בגאומטריית 28 ננומטר, המיועדות בעיקר למכשירים קטנים הדורשים צריכת הספק נמוכה במיוחד, ומאפשרים דחיסת תאי זיכרון בכמות הגבוהה פי 4 מטכנולוגיות קודמות. היכולת להציג סיליקון בתהליך ייצור של 28 ננומטר מציבה את טכנולוגיית ה-ReRAM של וויביט בעמדת יתרון מול הפלאש, שאינו מתאים לאינטגרציה בתהליכי ייצור קטנים.

מחסום ה-40 ננומטר

מנהל חטיבת רכיבי הסיליקון ב-CEA-Leti, אוליבייר פאינוט, אמר: “תעשיית השבבים מתקדמת כל הזמן לכיוון גיאומטריות ייצור קטנות. טכנולוגיית הזיכרון מבוססת הפלאש מאותגרת בגיאומטריות ייצור הקטנות מ-40 ננומטר, ושילוב פלאש במוצרים מאלץ יצרניות להשתמש בפתרונות מורכבים ולא יעילים. התעשייה משוועת לטכנולוגיה חדשה שתירש את זיכרון הפלאש בגיאומטריות מתקדמות, וההישג של וויביט מצביע על פתרון לאתגר זה”.

מנכ”ל וויביט, קובי חנוך, הוסיף: “שיתוף הפעולה של וויביט עם CEA-Leti כבר הוכיח את היתרונות המשמעותיים של טכנולוגיית ה-ReRAM בגיאומטריות גדולות יותר. כעת, הראינו שביכולתנו לעבור לתהליך ייצור של 28 ננומטר. יו”ר TSMC, הפאב הגדול בעולם, מארק ליו, כינה לאחרונה את טכנולוגיית ה-28 ננומטר כ’נקודת העבודה המיטבית לשילוב זיכרונות‘. זאת, משום שגיאומטריית ה-28 ננומטר מיושמת במגוון מוצרים רחב ומהווה את שער הכניסה לתהליכי הייצור המתקדמים ביותר. הישג זה מאפשר לוויביט להציע פתרון בעל יתרון תחרותי המחליף את זיכרון הפלאש במגוון רחב של יישומים משובצים”.

הרחבת שוק היעד

לפני כשלושה שבועות דיווחה וויביט על הסכם רישוי ראשון לאספקת טכנולוגיית הזיכרון שפיתחה ליצרנית השבבים האמריקאית SkyWater. SkyWater היא ספקית שבבים מורשית של משרד ההגנה האמריקאי ועם לקוחותיה נמנות חברות בשווקי החלל והביטחון, הרכב, מחשוב ענן, מוצרי IoT לשוק הצרכני והתעשייתי, והביו-רפואה.

“ההסכם הראשון עם SkyWater היה ציון דרך חשוב עבור וויביט, והוכיח את יכולתנו בתהליכי ייצור של 130 ננומטר. כעת, לאחר שהצגנו פתרון בתהליך ייצור של 28 ננומטר, שווקי היעד שלנו צפויים להתרחב משמעותית”, הוסיף חנוך.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות