חדשות היום

האבולוציה של FALCON™ – השם החדש של טכנולוגיות !Extended Beam

בתחילת שנות השמונים הגדיר מנהל חומרי ההגנה השבדי את הדור הבא של מערכת התקשורת הטקטית בתנאי שטח. המטרה הייתה להציע לכוחות המזוינים השבדים מערכת שנועדה לשימוש בכל סביבות העולם. טכנולוגיית האלומה המורחבת (Extended Beam) זוהתה כטכנולוגיה של העתיד, בשל הפונקציונליות הייחודית והאמינה שלה בסביבות מוקשחות. Micropol Fiberoptic (מיקרופול פייבר אופטיקס) קיבלה את המשימה לפתח פתרון ומחבר הקרן המורחב FALCON נולד.

מערכות כבלים אמינות ומחברי אלומה מורחבת צריכים לעמוד בביצועים במצבים קשים, כמו הקרח האנטרקטי או חום הסהרה, כך ששום דבר לא יפגע בתפקודם – לא חמר, לא בוץ או אבק ולא אם  נדרסו על ידי משאית. לכל חברה יצרנית יש צורך חיוני לדעת מהם הדרישות הגבוהות לביצועים בתנאי סביבה קשים. מחבר FALCON מבוסס על המפרט השבדי שהבשיל מאז שנות השמונים והוא כיום המפרט הקשוח ביותר של מערכות סיבים אופטיים בסביבות מוקשחות בעולם. חלק מדרישות אלו יוצרות היום את המפרט האמריקאי M83526/20 & 21 וכוללות כמה תכונות ייחודיות:

  • ניחות כניסה (Insertion loss) <1,2 dB לעומת תקן NATO <2,5 dB
  • טווח טמפרטורות -57°C – +100°C
  • מחבר ג’וניור 12 ערוצים בלבד בעולם עם אלומת אור קולימטית לפי MIL-DTL-83526
  • היחידים בעלי אלומה מורחבת מאושרת לשידור 40G

תמונה: מחברי FALCON לפריסה בשטח מבית MICROPOL
קרדיט: COMTE

חברת Micropol  היא הספק בה בחר הצבא השבדי בכל הסביבות שבהן תקשורת טקטית שטח אמינה היא חובה, והיא החברה היחידה והמנוסה ביותר של שוודיה בתחום הסיבים האופטיים הפסיביים. מתקני הייצור של MICROPOL כוללים חדרי ייצור נקיים, מתקני אחסון ויכולות הנדסיות גבוהות. מחברי ה FALCON (Expanded Beam) הם תוצאות של עשרות שנים של פיתוח ובדיקות קשות על מנת לעמוד בתקנים ובמפרטים הקשים ביותר בעולם.

פיטר לונגקוויסט, (Peter Ljungkvist),  מנכ”ל ומנהל המכירות של MICROPOL, מסביר את התפתחות החברה והטכנולוגיות: “השם שלנו” Micropol  “נוצר מ”מיקרו פוליש” שהוא החותם שלנו – אנו מלטשים סיבים בדיוק שרק מעטים יכולים להעתיק. מסיבה זו, למוצרים שלנו יש ניחות החזרה (Return loss) וניחות כניסה (Insertion loss) נמוכים במיוחד, ויכולים להעביר מהירות נתונים גבוהה יותר מאשר המתחרים שלנו, ללא עלות נוספת. עבור השוק הצבאי והביטחוני, אנו מציעים מערכות כבלים אופטיים וסוגים שונים של מחברי אלומה מורחבת, במצבים של single (יחידים) או multimode (מצב מרובה). מחברי ה- FALCON שלנו מציעים את ערכי הניחות הטובים ביותר והנם המחברים הקטנים ביותר בשוק. הקטנה ביותר בשוק. הטכנולוגיה, שפיתחנו והצגנו לרישום פטנטים, היא ללא ספק בעלת הביצועים האופטיים הטובים ביותר בעולם, והן עומדות בתקן של נאט”ו (<2,5dB) על ידי הצעת ניחות כניסה הקטן מ <1,2dB.

תמונה: מחבר מסדרת FALCON מבית MICROPOL
קרדיט: COMTEL

בנוסף, MICROPOL מספקת למערכות הכבלים כבלי שטח מוקשחים ואיכותיים שיכולים להתמודד הן עם טמפרטורות קיצוניות, שנעות בין -40C ל- +100C והן עם השפעות פיזיות גבוהות. כבלי הסיבים האופטיים שלנו נבדקים כך שיוכלו להחזיק מעמד בכ +15.000.000 כיפופים ברדיוס של 30 מ”מ ויכולים להיתלות באופן חופשי למשך 2 ק”מ עם פרופורציות מושלמות. אורכם יכול לנוע בין כמה דצימטרים ועד למספר קילומטרים. ניתן לספק מחברים על פאנל עם משטח מוליך למניעת רעשים(EMI). המחבר הצעיר שלנו בן 12 ערוצים הוא המחבר היחיד בעולם עם אלומת אור מתואמת על פי MIL-DTL-83526”.

פיטר מוסיף: ” אנו מפתחים ומעצבים מחברים בהתאמה אישית המתאימים בדיוק ליישום הלקוח. כל פריט נבדק בנפרד וללקוחות מסופקים פרוטוקולי בדיקה. אנו משתמשים גם באינטרפרומטרים (מכשיר בו משתמשים בשילוב של שתי קרני אור לביצוע מדידות מדויקות)אשר מבטיחים שלמשטחי הקצה המלוטשים יש את הריכוזיות והיכולות הנכונות והם עומדים בתקן הליטוש הרלוונטי”.

התוספת האחרונה למפרט FALCON היא היכולת להעביר 40G בערוץ ועדשה אחת, מה שמציע אפשרות ייחודית לצמצם את מספר הערוצים בעת העברת כמויות גדולות של נתונים.

פיטר מוסיף: “ב- Micropol אנו משלבים טכנולוגיית עיצוב וייצור ייחודיים על מנת להציע פתרונות מורכבים וקומפקטיים יותר לסיבים אופטיים פסיביים.

תמונה: קופסת ODF
קרדיט: COMTEL

העבודה שלנו היא בעלת דיוק גבוה במיוחד ואנו ידועים בזמני האספקה וההובלה הקצרים, איכות גבוהה, ויישומים המותאמים אישית. כל המערכות המסופקות על ידי Micropol  , תואמות את התקן של נאט”ו ומותאם ב 100% לדרישותיה. Micropol היא ספקית רשומה בקטלוג ההתייחסות הראשי של נאט”ו ללוגיסטיקה (NMCRL) ובאמצעות אספקה ללקוחות קצה רבים ממוצרינו נמצאים במערכות נאט”ו רבות. הטכנולוגיה של Micropol אושרה גם ישירות על ידי הצבא השבדי, הכוחות המזוינים הפינים והצבא ההולנדי “.

במהלך שנות האלפיים, שוק הסיבים האופטיים המשיך לצמוח. במקביל לתחום הביטחון והצבאי, גדל וצמח היצע  המוצרים של Micropol והביא ערך מוסף ללקוחות בתחום הטלקום, התשדורת, הטכנולוגיה הרפואית, הימית והיבשתית, תחום הכרייה וכמובן התעשייה. מאז 1980 חברת Micropol התפתחה מאספקה לצבא השבדי למגוון גדול של מוצרים ופתרונות גם לשוק האזרחי –”לקוחותינו נמצאים במגוון רחב של שווקים בהם פתרונות סיבים אופטיים מתקדמים הם בעלי חשיבות מכרעת. בעבר הבטחנו את צמיחת החברה באמצעות אספקה נרחבת לכוחות הצבאיים השבדים. כיום בנוסף, אנו מספקים מגוון מערכות כבלים, בעיקר לשימוש משולב של לקוחות קצה גלובליים – אנו נמצאים במוצרים מתחת ומעל לפני השטח. אנו גם מספקים למרכזי נתונים צבאיים כבלי חיבור אופטיים (Patchcord) וקופסאות מיתוג אופטיות (ODF), המשומשים בסביבה מבוקרת או מאומצים לשימוש צבאי, למשל באמצעות הקשחתם למחברי מתכת” אומר פיטר. היכולת החדשה של Micropol Fiberoptic עם מחבר ה FALCON 40G שבה ומוכיחה את מנהיגותה הטכנולוגית בתחום הסיבים האופטיים הפסיביים לסביבות תובעניות”.

בשנת 2018 פרסם מנהל חומרי ההגנה השבדית (FMV) את תעודת התאימות המסכמת את יתרונה של הטכנולוגיה של Micropol:

“מערכת התקשורת האופטית השוודית (FOKS) מבוססת מאז 2012 על מחברים של Tyco Electronics. עם זאת, הדרישות של מנהל חומרי ההגנה השבדי (FMV) בנוגע לניחות כניסה נמוך אף יותר, והפחתה גבוהה יותר של  השתקפות (ניחות החזרה), דרשו טכנולוגיה חדשה של עדשת אלומה מורחבת. כיום טכנולוגיית העדשות הזו מכונה FALCON.

מערכת FOKS מחמירה יותר מהסטנדרט האמריקאי בכל הנוגע לטיפול מוקשח במערכת הכבלים האופטיים והסיבים הטקטיים. בנוסף, המערכת הכוללת את טכנולוגיית FALCON מציגה ערכי ביצועים טובים יותר מהמפרט בכל הנוגע, למשל, לערכי ניחות כניסה וניחות החזרה של השתקפויות. “

בישראל מוצריה של חברת Micropol  משווקים על ידי חברת קומטל ישראל פתרונות אלקטרוניקה בע”מ. קובי גנון, מנהל המכירות והפיתוח העסקי של חברת קומטל ישראל מסביר: “הנציגות שלנו בישראל עם חברת Micropol  הביאה לארץ טכנולוגיות חדשניות ופתרונות ייחודיים שכיום מוטמעים בתעשייה הישראלית ונותנים מענה הן בשוק הצבאי, הרפואי, הטלקום והתעשייתי. השותפות המוצלחת הזו הביאה לפריצת דרך ביכולת הטכנולוגית בכל הקשור למענה לסביבה מוקשחת בתנאי קיצון. מחבר FALCON בטכנולוגיית האלומה המורחבת (Extended Beam) הנו פתרון מדויק לתעשייה הביטחונית הישראלית”.

קובי גנון, מנהל מכירות ופיתוח עסקי, קומטל ישראל קרדיט: COMTEL

Peter Ljungkvis CEO & Sales Director, MICROPOL קרדיט: COMTEL

לפרטים נוספים: www.comtel.co.il  ;  sales@comtel.co.il    09-7677240


יפית סרנגה, קומטל ישראל

תגובות סגורות