חדשות היום

וויביט הישראלית גייסה כ-19 מיליון דולר בהובלת מיטב דש

כספי הגיוס מיועדים להאצת פיתוח טכנולוגיות זיכרון מתקדמות למגוון מוצרי צריכה, וכן להרחבת פעילות השיווק והמכירות מול יצרניות שבבים       

(הוד השרון, 10 בנובמבר 2021)  מפתחת טכנולוגיות הזיכרון וויביט ננו (סימול: ASX: WBT) דיווחה על גיוס של כ-19 מיליון דולר אמריקאי באמצעות הנפקת מניות לפי מחיר של 2.84 דולר אוסטרלי למניה. מחיר זה משקף דיסקאונט של 15% ממחיר המניה הממוצע בחמשת ימי המסחר האחרונים. את הגיוס הובילה מיטב דש, והשתתפו בו גם שתי קרנות השקעה ישראליות. בנוסף, צפויים להשתתף בגיוס מספר דירקטורים בחברה, בכפוף לאישור הדירקטוריון.

החברה תשתמש בכספי הגיוס להאצת פיתוח טכנולוגיות זיכרון בגיאומטריות ייצור הקטנות מ-28 ננומטר, וכן להאצת פעילויות השיווק והמכירות מול יצרניות ומפתחות שבבים, ולהון חוזר. וויביט מפתחת זיכרונות בלתי נדיפים המבוססים על טכנולוגיית ה-ReRAM המהירה משמעותית מטכנולוגיות קודמות ומתאפיינת בעלויות ייצור נמוכות יותר. טכנולוגיית זיכרון זו מיועדת למוצרים הדורשים צריכת הספק נמוכה במיוחד, בהם מכשירי IoT, יישומי בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית, ומכשירי דור 5.

גיאומטריות ייצור נמוכות

בחודש שעבר דיווחה וויביט על התקדמות משמעותית בפיתוח זיכרון ReRAM והדגימה לראשונה ביצועים התואמים לדרישות ייצור המוני בגיאומטריית 28 ננומטר. היכולת להציג סיליקון בתהליך ייצור של 28 ננומטר מציבה את טכנולוגיית ה-ReRAM של וויביט בעמדת יתרון מול הפלאש, הטכנולוגיה הקיימת, שאינו מתאים לאינטגרציה בתהליכי ייצור קטנים.

הסכם ראשון עם יצרנית שבבים אמריקאית

לפני כחודשיים דיווחה וויביט על הסכם רישוי ראשון לאספקת טכנולוגיית הזיכרון שפיתחה ליצרנית השבבים האמריקאית SkyWater. SkyWater היא ספקית שבבים מורשית של משרד ההגנה האמריקאי ועם לקוחותיה נמנות חברות בשווקי החלל והביטחון, הרכב, מחשוב ענן, מוצרי IoT לשוק הצרכני והתעשייתי, והביו-רפואה.

גיוס משלים

וויביט מסרה, כי בכוונתה להרחיב את הגיוס גם לבעלי מניותיה הנוכחיים, בתנאים זהים, וכי החברה צפויה לגייס עד 6.5 מיליון דולר נוספים בהנפקת מניות, ב-15 בנובמבר.

מנכ״ל וויביט, קובי חנוך, אמר: ״אנו מעודדים מאוד מהאמון שהביעו משקיעים מוסדיים ישראלים בטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו. הגופים שהשקיעו בנו מנוסים בהשקעות בחברות טכנולוגיה, ובחרו להשקיע בוויביט בתקופה מלהיבה בה אנו מתבססים ומתקדמים במהירות בתוכניותינו. לטכנולוגיית הזיכרון של וויביט יש פוטנציאל עצום במגוון שווקים רחב. הסכום שגויס מאפשר לנו להאיץ הזדמנויות צמיחה משמעותיות ולנצל את נקודת הזמן הנוכחית באופן מיטבי״.


קובי חנוך, מנכ״ל וויביט.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות