חדשות היום

TriEye, שפיתחה את חיישן ה-SWIR הראשון מסוגו בעולם לשימוש המוני, מגייסת 74 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לחישת התחום הספקטרלי SWIR בעלות שתאפשר לטכנולוגיה לחדור למגוון רחב של שימושים ומוצרים בשוק מערכות הראיה הממוחשבות.

חברת הסטארט-אפ TriEye מתל-אביב גייסה 74 מיליון דולר במטרה להמשיך לחזק את מעמדה כמובילה עולמית בחישת SWIR) Short-Wave Infrared) ולאפשר חישה באורך גל ייחודי זה עבור מגוון רחב של תעשיות במחיר שובר שוק. את סבב הגיוס הובילו הקרנות M&G Investments ו-Varana Capital ולקחו בו חלק Tawazun SDF מאיחוד האמירויות (שמשקיעה לראשונה בחברה ישראלית), סמסונג ונצ׳רס, Deep Insight, קבוצת Allied ודיסקונט קפיטל. כמו כן, השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה: אינטל קפיטל, ענקית הרכב הגרמנית פורשה, Grove Ventures ומריוס נכט, ממייסדי צ’ק פוינט. ,TriEyeשהוקמה בשנת 2017 על ידי אבי בקל, עומר קאפח ופרופ’ אוריאל לוי, גייסה עד היום 96 מיליון דולר. החברה מעסיקה מעל ל-80 עובדים ובכוונתה להמשיך ולגייס עשרות עובדים נוספים כדי לתמוך בהרחבת פעילותה.

TriEye פיתחה חיישני SWIR, אינפרא-אדום באורך גל קצר, המבוססים על טכנולוגיית CMOS. הפתרון היחידי מסוגו בעולם של החברה מוזיל את עלות ייצור החיישן בסדרי גודל משמעותיים לעומת תהליך הייצור כיום המבוסס InGaAs, שהוא תהליך מורכב ויקר, ובכך מאפשרת את הטמעתו במערכות קצה רבות ומגוונות. הביקוש העולמי למערכות ראייה ממוחשבות מתקדמות שמסוגלות לתת תובנות שונות מגביר את העניין בטכנולוגיה של TriEye ויישומיה.

TriEye מדווחת שתשקיע את ההון שגייסה, בין היתר, בקידומו של ה- SEDAR (Spectrum Enhanced Detection And Ranging), הפתרון הייחודי שלה למערכות ADAS ורכבים אוטונומיים. הפתרון מספק תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור בעת זריחה ושקיעה, ותנאי מזג אוויר קשים כמו גשם, ערפל ואבק – תנאים בהם המצלמות הקיימות מתקשות לתפקד ביעילות הנדרשת וכן מספק מפת עומק של הסביבה ברזולוציה גבוהה, בדומה לאלו המופקות על ידי מערכות הLiDAR, אך במחיר זול יותר משמעותית ובכל תנאי מזג אוויר וראות. פתרון זה, שהינו הראשון מסוגו בעולם, ישרת רמות שונות של אוטומציה לרכבים ויאפשר הצלת חיים בכבישים. בנוסף, TriEye מקדמת את טכנולוגיית ה-SWIR שפיתחה בתעשיות נוספות כגון זיהוי ביומטרי, אוטומציה של מפעלים וקווי ייצור, חקלאות ויישומי אבטחה אזרחיים.

”אנחנו גאים להיות החברה הראשונה בעולם שמביאה את היתרונות של טכנולוגיית SWIR מבוססת CMOS למגוון רחב של תעשיות במחיר שובר שוק”, ציין אבי בקל, מנכ”ל ומייסד משותף ב-TriEye. “הודות לתמיכת המשקיעים החדשים והקיימים, TriEye תוכל להמשיך ולממש את החזון שלה להיות שחקנית מובילה וחיונית בשוק מערכות הראייה הממוחשבות, תוך התמקדות בפיתוח פתרונות אמינים וכדאיים כלכלית”.

בין לקוחות החברה ניתן למצוא את יצרנית הרכב Porsche, ענקית מערכות הרכב הגרמנית Continental, ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO וכן חברת פתרונות הטכנולוגיה האמריקאית לתעשיית הציוד הכבד Trimble. מלבד ענקיות אלו, TriEye משתפת פעולה עם שחקנים משמעותיים של פתרונות לייצור המוני מתעשיות מגוונות שעד לאחרונה לא יכלו לנצל לטובתן את התועלות של טכנולוגיית SWIR.

לדברי עזרא גרדנר, שותף בקרן Varana: “בשוק מערכות הראייה הממוחשבות יש חוסר משמעותי בדאטה חיוני, ובאמצעות טכנולוגיית חישה מבוססת SWIR של TriEye – מערכות אלו יזכו בשכבה נוספת של מידע חיוני וקריטי שיאיץ באופן משמעותי ביותר את יכולותיהן”.

קרל וויין, מנהל בקרן M&G Investments, הוסיף כי “שוק הרכב האוטונומי, בין יתר השווקים בהם נדרשות מערכות ראייה ממחושבות, זקוק לטכנולוגיה שתייצר דרך מקיפה יותר ‘לראות’ את העולם. TriEye שדרגה את טכנולוגיית SWIR במחיר תחרותי מאד ולכן היא תשחק תפקיד חשוב ביצירת רמות גבוהות של אוטומציה שיתרמו לכלכלה העולמית בכללותה”.

החברה תצרף כמשקיף לדירקטוריון החברה את ד”ר אייל קישון, יו”ר קרן Deep Insight, ש-TriEye היא ההשקעה הראשונה שלה בישראל. “TriEye היא מובילה עולמית בטכנולוגיית SWIR והשחקנית הראשונה בתעשייה המאפשרת ייצור המוני שלה”, ציין ד”ר קישון.

אופיר שוהם, שמוביל את ההשקעות של מריוס נכט בהיי טק ומכהן כדירקטור ב-TriEye, מסר: “TriEye הגיעה להישגים יוצאי דופן בזמן קצר ביותר, ועל בסיס ההיכרות שלנו עם ההנהלה, הטכנולוגיה והצוות של החברה אנחנו צופים פריצות דרך נוספות של החברה בטווח הקצר ובטווח הארוך”.


TriEye founders from left to right – Prof. Uriel Levy (CTO) Avi Bakal (CEO) Omer Kapach (VP RD). Credit – Maxim Dinshtein

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות